287 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op charlotte-g24
Hadden jullie heel erg het idee dat jullie het gevoel van zwanger zijn herk ...
De eerste zwangerschap voelde ik het helemaal aan mijn lijf. Wist ik het al zeker voordat ik getest had. Deze keer helemaal niets aan mn lijf gevoeld. Misschien ook wel omdat ik nog een keer per dag bv gaf, dus mn hormoonhuishouding sowieso nog anders was, geen idee. Maar heel anders dan bij de eerste zwangerschap. Ben nu 6+3 en buiten misselijkheid op en af merk ik verder niks.
2 jaar geleden
Voor degene die (nog) niet zwanger zijn, twijfelen jullie soms ook zo erg om voor een 2e te gaan? Wij willen zeker heel graag een 2e kindje maar zelf ben ik erg onzeker of ik dat allemaal wel kan. Ik werk redelijk wat, sport veel, ben gek op mijn kind maar ook erg perfectionistisch. Bang om te falen als mama als ik er 'straks' 2 heb!? Ergens kan ik het ook relativeren dat de halve wereld 2 of meer kinderen heeft maar ik ben vooral zelf onzeker wanneer het een goed moment is... we willen er gevoelsmatig niet te veel tijd tussen laten als het kan. De ene dag denk ik, jaaa graag!! De andere dag denk ik dus, poeh..kan ik het wel?! We gebruiken nu bewust geen anticonceptie maar toch eeuwige twijfel/onzekerheid. Herkennen jullie dit of niet?
2 jaar geleden
Reactie op MiloWBroWn
Voor degene die (nog) niet zwanger zijn, twijfelen jullie soms ook zo erg o ...
Heel herkenbaar. Ik ben ook erg perfectionistisch als moeder. Laat staan nog een kind erbij. Kan ik dn allebei voldoende aandacht geven maar nog belangrijker ook soms even mama momentjes hebben? Hoe tof ik mijn meid ook vindt maar je staat hele dagen aan. Soms vind ik een dagje werken echt prima maar dan voel ik mij ook weer slecht als ik dat denk. Ik ben sinds 2 weken van de pil af maar we gaan nog niet bezig zijn met een tweede voor nu. Ik geef het nog even de tijd. Maar wil er ook weer niet te veel tussen te laten. Dus je verhaal is heel herkenbaar maar denk ook wel dat alles in het leven zo gaat zoals het gaat en dat je alles aankan! Dus komt goed 🧡
2 jaar geleden
Reactie op MiloWBroWn
Herkenbaar! Ik denk maar: het duurt nog 9 maanden,dan is ze weer wat ouder en kan ik meer aan het idee wennen. Maar als ze dan weer in de nacht komt denk ik echt: hoe gaan we dit met twee doen? 🙄
2 jaar geleden
Reactie op MiloWBroWn
Inmiddels wel pril zwanger van de tweede en herken je gevoel helemaal! Dat gevoel heb ik nog steeds. En we gaan er helemaal voor en zijn er super blij mee. Was ook echt in de planning. Maar toch… Maakt ons denk ik alleen maar een goede moeder, dat we het beste willen voor ons kindje/onze kindjes. Die onzekerheid hoort er denk ik helemaal bij!
2 jaar geleden
Reactie op LinnekeVH
Inmiddels wel pril zwanger van de tweede en herken je gevoel helemaal! Dat ...
ik heb idd precies hetzelfde!
2 jaar geleden
Ja ik herken dit gevoel ook enorm, maar bij mij heerst vooral angst dat een tweede helemaal niet gaat lukken meer🙈 Volgens mij ben je je vrijheid met twee kids echt kwijt dus dat is wel een dingetje en vooral bij twee kleintjes dus
2 jaar geleden
Reactie op MiloWBroWn
Haha wij proberen al maaaanden zwanger te worden. Maar momenteel wil ik geen 2e. Ze zit in zo'n *scheld scheld scheld* (vervelende) fase. Najaar weet ik niet of het een fase is of een lang durende hersenschudding, sinds dien is ze namelijk anders.. en stel dit duurt nog maaaanden of verandert nooit meer...dan zou een 2e erg zwaar zijn
2 jaar geleden
Reactie op charlotte-g24
Ja ik herken dit gevoel ook enorm, maar bij mij heerst vooral angst dat een ...
Ja en nee. Met een tweede ben je echt makkelijker dan met je eerste en de dreumes die je rond hebt lopen “bepaald”. Die gaat echt niet hele dag naast je zitten te kijken hoe jij de baby vasthoudt. Nee je doet gewoon je ding en de baby gaat maar mee 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Haha wij proberen al maaaanden zwanger te worden. Maar momenteel wil ik gee ...
Hoe komt ze aan die hersenschudding? Wat vervelend. Kan natuurlijk wel zijn dat ze er nog last van heeft. Heb het zelf gehad en je voelt je dan niet fit. Hoe lang zijn jullie al bezig met zwanger worden en hoe lang duurde het bij de eerste?
2 jaar geleden
Reactie op charlotte-g24
Hoe komt ze aan die hersenschudding? Wat vervelend. Kan natuurlijk wel zijn ...
Ze kreeg een koortsstuip toen ze stond, dus ze is kei hard met haar hoofd op de grond gevallen. Uren in t ziekenhuis moeten blijven en al🥺. Merk echt dat ze sindsdien extra snel overprikkeld is.
Officieel sinds augustus dus alweer 8 maanden. Maar al vanaf vorig jaar december mijn periode terug, niet aan de pil gezeten en niet opgelet of het veilig was, gewoon ook rond mijn eisprong. Dus eigenlijk alweer ruim een jaar. De eerste heeft zo'n 7 jaar geduurd.
2 jaar geleden
Hier weer volop spanning. Heb nu wat bruin verlies...verwacht mijn menstruatie pas over 5 of 6 dagen. Dus...is het een innesteling of is het gewoon heeeeeeel erg vroeg
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Hier weer volop spanning. Heb nu wat bruin verlies...verwacht mijn menstrua ...
En en?
2 jaar geleden
Reactie op charlotte-g24
En en?
Nee mijn periode kwam gewoon heel vroeg helaas
2 jaar geleden
Reactie op VadXx
Hier weer op het wachrbankje… 30 april nod voor ronde 7. Jullie?
Ik zou morgen ongesteld moeten worden en heb al wat testen gedaan en die waren allemaal negatief dus verwacht er niet teveel van. Frustrerend ik wil het gewoon nu haha
2 jaar geleden
Reactie op VadXx
Balen… hoeveelste ronde? En hoe oud/jong haha is je eerste kindje?
Zij is nu net 18 maanden. En jouw eerste kindje?