287 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ben ...
Bij onze eerste wel. En toen was ik na 1 keer zwanger. Bij de tweede heb ik ze niet gebruikt. Ik moet wel zeggen ik lette vooral op mijn lichamelijke signalen. Ik had namelijk de ovulatie testen gedaan in de periode dat het moest, maar een week erna dacht ik dat dat wel eens de dag kon zijn en toen deed ik een ovulatie test en die was positief. Dus ze zijn handig maar je moet alsnog je lichaam in de gaten houden. ( en dan hield ik het slijm in de gaten )

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ben ...
Ik heb bij een onregelmatige cyclus alleen de 1e week na de menstruatie niet getest en vanaf daarna wel elke tot ik hem vond. Bleek toen pas rond 22 dagen een eisprong te hebben. En idd dan letten op de symptomen. Vaak merk je het lichamelijk, daarnaast had ik de 3 a 4 dagen voor mijn eisprong ook meer zin in seks. Kocht trouwens die van de action, anders is dat een duur grapje. Bij mij werkte ze wel, had alleen 2 streepjes mijn eisprong. Begonnen vaak licht en op dag 2 of 3 erna waren de streepjes donkerder

2 jaar geleden

Reactie op Nouchjeee

Ik heb bij een onregelmatige cyclus alleen de 1e week na de menstruatie nie ...
Bedankt voor je reactie! En je hebt dan vooral gemeenschap vanaf het moment dat je een licht streepje krijgt toch? Want als ie weer te donker is, is het misschien alweer voorbij?

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Bedankt voor je reactie! En je hebt dan vooral gemeenschap vanaf het moment ...
Als je ovulatietest het teststreepje net zo donker is als je controlestreep is je eisprong. Dus hoe donkerder hoe dichterbij je eisprong. Veel ovulatietesten hebben altijd een streepje

2 jaar geleden

Als je ovulatietest het teststreepje net zo donker is als je controlestreep ...
Oké thanks. Ben erg benieuwd! En mocht ik niet zwanger zijn, dan kan ik in elk geval beter inschatten wanneer ik ongesteld word, ook weleens lekker haha

2 jaar geleden

Wat leuk dat er al meer hier bezig zijn en deze topic te lezen!! 🤩 ik dacht zijn we misschien niet te vroeg of snel..onze dochter is nu 14,5 maand en nu 17 weken zwanger. Onze kindjes gaan een jaar en 8 maanden schelen. Het was eigenlijk al heel snel gelukt dat het echt even tijd koste er echt aan te kunnen wennen. Maar nu helemaal blij! Hopelijk lukt het voor iedereen die dat wil ook snel 🥰

2 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal die alweer zwanger zijn!🥰 Hier poging 3 voor kindje 2, gisteren mijn LH-piek gevonden dus nod 7 januari. Super spannend weer 🍀 Als het deze ronde raak zou zijn, zou eerste kindje tegen die tijd 23 mnd zijn. Lijkt me heerlijk 😍

2 jaar geleden

Hier vrijdag volkomen onverwacht en ongepland (want gewoon aan de pil) positief getest. Erg in schok en in twijfel over … wat nu? Dochter is 14.5 maanden en 2e stond echt niet in de planning. Kan ik/kunnen wij de slapeloze nachten weer aan? Hoe zwaar is het met 2 kleintjes? Trek ik dit mentaal? (Veel psychische problemen gehad laatste jaren) Hoe moet dit financieel? Pfff…

2 jaar geleden

Wij zijn al vanaf april bezig voor 2e, helaas nog niet gelukt. Zijn alweer aangemeld voor icsi, naar halfjaar zelf proberen. Ons 1e is uiteindelijk natuurlijk verwerkt, ondanks de icsi pogingen

2 jaar geleden

Hier is het weer mislukt. Ondanks dat ik zo'n zere borsten had, borstvoeding was pijnlijk, steken in mijn liezen en overgeven van misselijkheid. Kwam toch mijn periode me een fijne kerst wensen....zo teleurgesteld

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Bedankt voor je reactie! En je hebt dan vooral gemeenschap vanaf het moment ...
Ja ik had vaak een paar dagen voor het streepje ook meer zin😅 dus in die zin maar gewoon naar je lijf luisteren.. ze zeggen dat een gezonde zaadcel zo'n 72 uur blijft leven. Dus in die zin tijd zat. Ze zeggen dat je dan meer kans hebt op een meisje maar ben nu zwanger, 1e een meisje en 2e een jongen🙂😉

2 jaar geleden

Hier momenteel 12+4 van de tweede! Vanaf de zwangerschap van Olivia niet meer aan de pil gegaan en onveilig seks gehad. Eindelijk na bijna een jaar gelukt!

2 jaar geleden

Ik raakte 6 maanden na de bevalling totaal onverwacht in verwachting. Na lang erover praten en nadenken hebben we besloten voor een abortus te gaan. Tot nu toe geen spijt van gehad. Ik zou het lichamelijk niet hebben getrokken denk ik. Was waarschijnlijk wel de laatste keer want ben inmiddels ook de 40 gepasseerd.

2 jaar geleden

Ja ben nu ongesteld en dan de volgende keer gaan we ons best doen 😊😊vind het spannend!!

2 jaar geleden

Helaas. Op naar ronde 4 voor kindje 2 🍀

2 jaar geleden

Ja! zoontje van oktober, nu ronde 1 🍀

2 jaar geleden

Wij willen zo Graag weer een tweede kindje ondanks dat we onze eerste ook niet zonder slag of stoot hebben gekregen. Bij de 2e is het weer hetzelfde verhaal. Maar de wens niet minder groot daardoor. Al is het wel zwaar mentaal en fysiek om weer zo'n process door te gaan

2 jaar geleden

Reactie op ChrissyR

Ja! zoontje van oktober, nu ronde 1 🍀
Hier hetzelfde! Veel succes hopelijk is het gelukt ! Wij nu ronde 2

2 jaar geleden

Eerste ronde voor nummer 2 mislukt. Op naar de volgende ronde🤞

2 jaar geleden

Reactie op LinceyNora

Eerste ronde voor nummer 2 mislukt. Op naar de volgende ronde🤞
Ahh balen! Ik duim voor jullie mee ! Volgende week is mijn nod dus ik ben benieuwd.. ga er eigenlijk niet van uit dat het zó snel raak is maar je weet maar nooit 😋