23 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen beide. Werken met een tweedehandsgeboortelijst, en hebben eigenlijk ook niet zoveel nodig.

3 jaar geleden

Ik ga denk ik ook een geboortelijst toevoegen! Gewoon om een idee te geven wat we leuk vinden en eventueel nog nodig hebben. Wil wel in de beschrijving zetten dat dit geen must is 😊

3 jaar geleden

Wij doen ook beiden. De ene geeft liever geld dat je zelf iets koopt/kiest en de ander komt liever af met een pakje in hun handen 🙈

3 jaar geleden

Wij gaan beide doen

3 jaar geleden

Wij zetten een lijstje op het geboortekaartje, bij m’n dochter ook gedaan en beviel prima!

3 jaar geleden

Wij doen ook een lijstje. We krijgen de 2e dus vooral veel cadeaubonnen tijd top! En vermelden op het lijstje ook het rekeningnummer voor degene die liever daar iets op zetten.

3 jaar geleden

Geen van beiden... Het kaartje is wat mij betreft een aankondiging van de geboorte. Als ze willen weten wat we graag willen hebben, kunnen ze dat altijd even vragen: maken we misschien nog wel een lijstje voor?

3 jaar geleden

Ik denk dat wij ook beiden gaan vermelden 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Geen van beiden... Het kaartje is wat mij betreft een aankondiging van de g ...
Wij gaan ook niks vermelden. Als mensen iets willen geven, dan mogen ze zelf iets verzinnen. Geeft allemaal niks, ookal krijgen we 100 knuffeldoekjes haha

3 jaar geleden

Wij vermelden niets, we vinden dat niet gepast. We hoeven geen cadeaus of geld, we willen niemand in verlegenheid brengen :-).

3 jaar geleden

Reactie op kdw85

Wij vermelden niets, we vinden dat niet gepast. We hoeven geen cadeaus of g ...
Goh.. in verlegenheid brengen. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België wordt dit heel vaak gedaan. Wij vinden dit normaal 😊

3 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Goh.. in verlegenheid brengen. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar ...
Ja ik weet dat het in België heel normaal is 🤗. Ik woon op zo’n 100 meter van de Belgische grens en ga ook in België bevallen. Ik ben op vele vlakken meer Vlaams dan Nederlands behalve wat betreft geboortelijsten en pamperrekeningen, haha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het zelf wel altijd handig vind wanneer op een geboorte kaartje een pamperrekening en/of geboortelijst vermeld staat, dat dan weer wel 😆

3 jaar geleden

Nog nooit van gehoord hihi 🙈 Hier is een kaartje een aankondiging van de baby en naam gewicht etc

3 jaar geleden

Wij geven een groot babyfeest vóór de bevalling (ter vervanging van de babyshower) en op die uitnodiging staat een lijst. Op het geboortekaartje gaan we niks vermelden qua lijst/rekening, die is gewoon om het blijde nieuws aan te kondigen! 😊

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze eerste een los briefje in het geboortekaartje gedaan. Wij hadden een lijstje met kraamcadeaus gemaakt. Wij hebben veel cadeautjes van het lijstje gekregen. Dit willen wij deze keer ook weer doen

3 jaar geleden

Beide

3 jaar geleden

Ik heb alleen een cadeaulijst voor de babyshower die in een privé groep app zonder mij online wordt afgestreept door de aanwezige zodat niemand iets dubbel haalt. Geboortekaart is gewoon alleen met baby info.

3 jaar geleden

Bij ons beide, mijn familie en collega's storten liever een centje, vrienden kopen liever een cadeautje en dan krijgen we liever iets dat we kunnen gebruiken ipv een trui die we niet graag zien (en waar ze ws ook veel geld zouden aan geven). Ik ga met pakske.be werken, daar kan je spullen van allerlei websites aan je lijst toevoegen, ook tweedehands, en je kan grote bedragen ook opsplitsen zodat niemand zich verplicht voelt om iets duurs te kopen. Ik snap wel dat je dit niet doet als je al een baby shower hebt gehad, maar dat is hier in Vlaanderen nog niet zo ingeburgerd 🤔 Wij vieren pas na de geboorte! 🥳

3 jaar geleden

Reactie op Iniemienie

Bij ons beide, mijn familie en collega's storten liever een centje, vriende ...
Oh echt, voor de geboorte lijkt me handiger dan hoef je zelf minder te kopen omdat je dat dan allemaal krijgt!

3 jaar geleden

Wij zetten ook niets wat betreft cadeautjes in het geboortekaartje, maar heb wel een online lijstje gemaakt die ik naar vrienden en naaste familie (onze gezinnen, dus ouders, broertjes en zusjes) ga sturen waarin ze dingen af kunnen strepen