16 Reacties
2 jaar geleden
Hier nu ook overdag een slechte slaper, wij slaan dan maar het ochtendslaapje over en dan het middagslaapje, middagslaapje is belangrijker dan het ochtendslaapje
2 jaar geleden
Reactie op Mvs2409
En als je ze even laat gaan? Help hier ook als ons zoontje weigert, fuurt s ...
Ze heeft normaal een ritueel, samen met mij in de zetel en dan kijkt ze meestal even tv, bumba of Kaatje.. En dan met haar flesje valt ze in slaap.. Nu werkt het niet meer.. En ik laat ze door razen maar niets helpt. 😔
2 jaar geleden
Reactie op Olijfje94
Ze heeft normaal een ritueel, samen met mij in de zetel en dan kijkt ze mee ...
Hmmm lastig.. hier sporadisch het probleem niet willen slapen. Misschien oververmoeid of slaapt ze snachts teveel uur? Ik gok ook maar wat he 😅misschien komen er wel kiesjes of tandjes door,
En vergeet niet, alles is een fase! 🙉
Middag dutje hebben ze echt nog wel nodig!
2 jaar geleden
Reactie op Mvs2409
Hmmm lastig.. hier sporadisch het probleem niet willen slapen. Misschien ov ...
Awel, je gaat me niet geloven maar ze heeft al haar kiezen en tandjes. 's avonds om half 8 gaat ze slapen en dan slaapt ze tot 7u. Anders is ze niet te genieten.
Ik zeg het, kinderen zouden met een handleiding moeten komen 😂
2 jaar geleden
Reactie op Olijfje94
Awel, je gaat me niet geloven maar ze heeft al haar kiezen en tandjes. 's a ...
O dat meen je 😂 die van ons pas 8 tandjes🤭 en inderdaad,, soms ben je echt radeloos. Hier is buiten wandelen wel echt een hulpmiddel wat slecht slapen betreft, soms slaapt ie dan niet eens tijdens het wandelen maar word hij er wel zen van. En verder zou ik zeggen de aanhouder wint 🙉
2 jaar geleden
Misschien is dr ritme aan het veranderen en gaat ze over van 2 naar 1 slaapjes? Bij mijndochter ging dat iig zo. In die periode stopte ik dr door gewenning regelmatig te vroeg in bed😅 maar na paar keer dr uit halen en weer extra goed op slaap signalen letten ging het beter. Toen is het over gegaan van 2x 1,5 uur slaap in ochtend en middag naar gemiddeld 1 slaapje van 3 uur van 10 tot 1300
2 jaar geleden
Zoontje van 15 mnd wilt bij mij niet meer ochtenddutjes doen. Als mijn zusje als gastouder komt oppassen slaapt hij wel 2x op een dag. Maar als hij met mij is slaapt hij rond 12:00 tot 15:00 en dan pas weer om 19:30 uur. Ik heb geen tips maar blijkbaar gaat mijn dreumes over naar 1 dutje 😞
2 jaar geleden
Ik probeer het nu soms hoe hij reageert op 1 slaapje. 2 slaapjes gaan alleen als ik hem bij beide wakker maak uit hele diepe slaap, sochtends na half uur zodat hij nog middagslaapje doet en smiddags omdat hij anders teveel en te lang/kort op bedtijd slaapt, gevolg is een chagrijnig en boos mannetje, logisch. Ik ga nu proberen hem 1 slaapje te laten doen, zolang hij wil. Hopelijk gaat dit goed. Op opvang zijn ze alleen niet zo flexibel qua bedtijden. Dus daar moet hij echt tot half 1 wakker blijven, dat is nog te lang voor hem. Dus daar zullen ze voorlopig 2 slaapjes aanbieden.
2 jaar geleden
Hier ook alles geprobeerd om de 2 slaapjes te houden omdat het "beter" zou zijn. Resulteerde in 2 korte slaapjes van max. 45min tot 1 uur en vaak het tweede slaapje niet of met veel gedoe. Nu met 16 maanden over naar 1 slaapje en ze slaapt lekker 3 uurtjes achter elkaar.. dus meer slaap dan met 2 slaapjes 🤗 de overgang geeft altijd even wat onrust, maar dat was na een weekje al voorbij!
2 jaar geleden
Reactie op Au3-20
Hier ook alles geprobeerd om de 2 slaapjes te houden omdat het "beter" zou ...
Wij hadden vandaag slechts slaapje van 11.30 tot 13.00 uur. Veel te kort. Hij ligt nu al op bed. Wat een drama die overgang naar 1 dutje. Op opvang kan hij pas om 12.30 naar bed dat is echt nog te laat, dus hopelijk doet hij daar nog 2 dutjes..met wakker maken na 45 min ochtendslaapje 🤷🏼♀️ moeders met ervaring dutjes overgang en Kdv?
2 jaar geleden
Ons dochtertje slaapt sinds ze een jaar is of niet overdag of 1x max 45 min en is vaak erg moe (en dan ook wel eens niet te genieten). Wij hebben alles geprobeerd en hebben ik het verleden al veel problemen gehad met haar slapen. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze slaapt snachts nu eindelijk door na 14 maanden van 18.00 tot 7.00 dus daar zijn we al erg dankbaar voor!
2 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Wij hadden vandaag slechts slaapje van 11.30 tot 13.00 uur. Veel te kort. H ...
Hier nu middenin. Ik heb nog niet van ze gehoord dat hij pas om half 1 mag. Deze week heeft hij eerst nog gelunchd en daarna als eerste rond 12 uur naar bed gegaan. Ging prima. De volgende dag heeft hij wel weer twee slaapjes gedaan, hij was toen al eerder moe. Ik ben blij dat ze zo goed naar hem kijken.