150 Reacties

4 jaar geleden

Oh hetzelfde hier ook constant misselijk en overgeven ook al zit er niks meer in mijn maag. Helpt warme of koude chocolademelk tegen de misselijkheid?

4 jaar geleden

Reactie op Bby2020

Oh hetzelfde hier ook constant misselijk en overgeven ook al zit er niks me ...
Melkproducten kan het verergeren. Probeer kleine beetjes te eten bijv. Droge cracottes of creakertjes. Lauw water of gember thee drinken. Gebruik je vitamines voor je zwangerschap? Ik werd namelijk heel misselijk van de davitamon mama+ tabletten met visolie. Ik ben misselijk gebleven en veel braken. Al paar kilo kwijt. Heb van de huisarts weer emesafene gekregen. Had ik met mn eerste kindje ook. Werkt super goed nu!

4 jaar geleden

Reactie op TMJM

Laat je foliumzuur gehalte en ijzer even checken. Als dat op pijl is kan je ...
Dat is nog wel een goed idee! Zal bij iedereen erg verschillen

4 jaar geleden

Ik ben sinds gisteren ook aan de Emefasene (op recept). Drukt voor mij de misselijkheid iig voldoende om weer een beetje te kunnen eten. En ik heb ook weer iets langer door kunnen slapen. Hopelijk daardoor weer een beetje een opwaartse spiraal, want een lege maag en slaapgebrek hielpen natuurlijk ook niet echt.

4 jaar geleden

Ik heb er zelf alleen last van als ik niet eet, maar een goede vriendin van mij, die iets verder is was echt heel heftig misselijk en moest constant overgeven, die kreeg reistabletten geadviseerd, dat zorgde wel dat het iets minder werd.

4 jaar geleden

Wat een rottig gevoel, zeg! Ik durf niks meer eten of drinken...

4 jaar geleden

Ik heb hier dus ookal bijna 1,5 week last van en wordt er gek van heb totaal geen eetlust omdat ik kots misselijk ben 🤢🤢

4 jaar geleden

Zelfde probleem hier. Eetlust is daardoor ook bij mij ver te zoeken. Wat helpt zodra je opstaat gelijk wat drinken en iets kleins eten. Probeer de hele dag door kleine dingen te eten en dus niet 3 grote maaltijden verdeeld over de dag. Ik snap dat je er waarschijnlijk geen zin in hebt door de misselijkheid, maar dat is het enige wat je kan doen en wat het enig sinds verminderd. Daarnaast zorg je zo ook dat je wat meer binnen krijgt voor jou en de baby. Hopelijk helpt mijn tip jou en andere ❤️

4 jaar geleden

Hier ook en morgen ben ik 8 wkn.. Merk dat ik zoete smaken beter kan hebben zoals beschuitje met jam ofzo. En fruit en waterijs haha vult niet maar haalt de misselijkheid wel even weg. In mn eerste zwangerschap had ik precies hetzelfde en met 14 wkn was het (gelukkig) weg..

4 jaar geleden

Mijn eetlust is sinds deze week ook ver te zoeken.. met moeite maar wat eten steeds. Dit zal denk ik ook wel extra komen door de spanning voor de 1 echo vrijdag

4 jaar geleden

Appels en mandarijnen eten werkte bij mij goed.

4 jaar geleden

Ik ben ook 24/7 kotsmisselijk, niks helpt. Voel me zo rot, geen eetlust, ik kan het ook niet zien of ruiken. De davitamol mama compleet met visolie verergerde de misselijkheid ben er mee gestopt. Ging 2 dagen goed en daarna kwam de misselijlheid terug. Ik hoop niet dat ik dit de komende 9 maanden zo blijft 😭😭😭

4 jaar geleden

Reactie op Ilhamo

Ik ben ook 24/7 kotsmisselijk, niks helpt. Voel me zo rot, geen eetlust, ik ...
Even je HA of verloskundige bellen, dan kun je er wat voor krijgen! Ik hield ook niks binnen, heb nu zetpillen, en voel me zoveeel beter!

4 jaar geleden

Reactie op awttvn.

Even je HA of verloskundige bellen, dan kun je er wat voor krijgen! Ik hiel ...
Werken zetpillen beter dan gewone tabletten weet je? Ik heb gewone maar of t nou echt helpt..?🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Kittyvdbeek

Werken zetpillen beter dan gewone tabletten weet je? Ik heb gewone maar of ...
Vind ik wel! Maar ik gaf ook veel over, dus ik was de gewone tabletten al kwijt voordat ie zijn werk kon doen. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Ilhamo

Ik ben ook 24/7 kotsmisselijk, niks helpt. Voel me zo rot, geen eetlust, ik ...
I feel you! Ik kan alleen maar hele dagen futloos liggen. Zelfs als ik niets gegeten heb, moet ik nu overgeven. Hopelijk gaat dit snel voorbij!!

4 jaar geleden

sinds van de week ook echt goed misselijk en futloos. Voel me zo naar en weet ook niet goed hoe vo o r mn dochter van te zorgen.. hoe doen andere dit met andere kindjes?

4 jaar geleden

Reactie op AN2020-24

sinds van de week ook echt goed misselijk en futloos. Voel me zo naar en we ...
Hoe oud is je kindje? Ik werk op een kinderdagverblijf en wanneer ik me zo voel ga ik vaak boekjes lezen of puzzelen, hun genieten ervan en ik kan rustigaan doen...

4 jaar geleden

Reactie op Muisje98

Hoe oud is je kindje? Ik werk op een kinderdagverblijf en wanneer ik me zo ...
Ze is 2 jaar. Dat is wel een goeie tip! Zou alleen wel heel wat moeten afwisselen want haar spanningsboog is nogal kort haha. Hoop dat ik me snel weer beter voel dat is het fijnste voor iedereen:)

4 jaar geleden

Vandaag 6+2, en vanaf vanmorgen echt hele dag misselijk. Hiervoor amper symptomen.