150 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Suusq

Morgen 9 weken, en het lijkt gelukkig al minder. Hopelijk blijft t zo. Vol ...
Ik ben donderdag 9 weken.. en heb ook het idee dat het langzaam al minder wordt.. wel af en toe nog opeens misselijk als ik wat ruik maar dan eerder kokhalzen dan overgeven..

4 jaar geleden

Reactie op Suusq

Morgen 9 weken, en het lijkt gelukkig al minder. Hopelijk blijft t zo. Vol ...
Dit geeft mij hoop. Ik ben nu 7+5 en sinds twee dagen erg misselijk. Vooral met avondeten en snachts. Slaap met emmer naast het bed. Overdag steeds vlagen misselijk. Vind het heel moeilijk om er niet aan te denken

4 jaar geleden

Bij mij werd het eerst steeds erger, maar sinds een paar dagen lijkt het weer af te nemen. Had eerst constante misselijkheid, maar nu zijn het vlagen. Ben nu 8+4

4 jaar geleden

Reactie op Smintje

Dit geeft mij hoop. Ik ben nu 7+5 en sinds twee dagen erg misselijk. Vooral ...
Ik heb precies hetzelfde. 🤢

4 jaar geleden

Sinds vorige week woensdag heb ik dit ook, gelukkig niet altijd ( niet bij elke maaltijd en niet elke dag). 15jaar geleden toen ik zwanger was van mijn oudste was ik altijd misselijk, gaf ik alles over er bleef niets binnen behalve dan’up (drinkyoghurt) Als ik nu wat last heb drink ik soep (instant) dat lukt meestal nog wel ☺️

4 jaar geleden

Reactie op mmoak

Ik ben echt de ene dag veel misselijk en geen eetlust en de andere dag heb ...
Ja precies dit heb ik ook!! Paar dagen eet ik heeeeel veel en dan weer paar dagen nergens zin in... blegh

4 jaar geleden

Reactie op mess85

Ik heb ze ook besteld. Heb je nog steeds het idee dat het werkt
Wat fijn!! Ik las inderdaad ook al een aantal keer dat die sea belts goed helpen. Ik heb gister even geprobeerd m’n pols op die plek te masseren en dat hielp ook al op dat moment. Misschien toeval.. maar was al paar dagen weer af en aan misselijk en sinds t masseren nergens meer last van. Hele avond niet en vannacht ook niet. Whoeiii

4 jaar geleden

Jaa dat heb ik met bak geuren.. vlees of boter

4 jaar geleden

Reactie op Suusq

Dat is precies de plek waar de bandjes druk geven, maar werkt dat langer do ...
Dat durf ik niet te zeggen, zal niet voor de hele dag helpen maar wel voor eventjes. Is denk ik meer voor het ergste...

4 jaar geleden

Ik kreeg vandaag de tip om Verse gember thee te drinken... Had er zelf nog nooit van gehoord... Maar ik heb 2 kopjes op en voel me echt al wat beter....

4 jaar geleden

Net alle reacties gelezen. Ben erg blij om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben die er blijkbaar last van heeft. Inmiddels al drie weken thuis, omdat ik constant de gehele dag door misselijk ben. Uiteraard de ene dag wel extremer dan de ander. Soms dagen niet overgeven, andere dagen juist weer wel. Daardoor ook al een tijd niet uit huis geweest, lig voornamelijk op bed en op de bank. Is dit voor meer mensen herkenbaar en hoe gaan jullie daar mee om? Hoe blij en dankbaar ik ook ben met dit wonder, er echt van genieten vind ik daardoor soms wel lastig

4 jaar geleden

Reactie op MarijeK89

Net alle reacties gelezen. Ben erg blij om te lezen dat ik in ieder geval n ...
Ik heb exact hetzelfde helaas. Nu ook al 3 weken thuis met dezelfde klachten. Vooral het continue misselijk zijn begint op te breken. Kan ook niet veel anders dan liggen inmiddels. En dan zeggen ze doodleuk, bij de meeste vrouwen is het na 12-14 weken over hoor! Ja top als je al vanaf week 5 geen kant meer op kunt van ellende. Ik leef een beetje van dag tot dag, heel veel anders zit er toch niet op. Probeer afleiding te zoeken met films/podcasts etc. En over de dag verdeeld wel wat te blijven eten en drinken. Al staat dat enorm tegen. Herken het wel dat ervan genieten nu nog een beetje lastig is.

4 jaar geleden

Reactie op MarijeK89

Net alle reacties gelezen. Ben erg blij om te lezen dat ik in ieder geval n ...
Heel erg herkenbaar... lig al weken op bed en de bank.. ik kan ook geen huishouden doen van de vermoeidheid, en eten is een ramp. Beweeg dus de hele dag bijna niet, maar gehoord van de verloskundige dat dat erbij hoort. Die vermoeidheid is heel frustrerend icm se misselijkheid. Bibber al bij de gedachte eraan.. je bent zeker niet alleen..

4 jaar geleden

Zo fijn om te horen dat ik inderdaad niet alleen ben. Al gun ik dit jullie natuurlijk niet! Als ik dagen heb met veel overgeven dan staat inderdaad alles met eten mij tegen. Soms is het juist weer een misselijkheid dat ik moet eten en dat helpt dan ook wel weer op dat moment. Huishouden loopt inderdaad achter haha. Mijn vriend heeft het door het Corona virus heel druk op zijn werk. Ik kan ook niet van hem verwachten dat als hij laat thuis is, nog eens van alles gaat doen. Bekijk het inderdaad maar van dag tot dag. Het zal toch ooit een keer voorbij gaan :)

4 jaar geleden

Reactie op MarijeK89

Net alle reacties gelezen. Ben erg blij om te lezen dat ik in ieder geval n ...
Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik er aan toe geef en dus op de bank of bed blijf liggen, dat het gevoel alleen maar erger wordt. Het liefst ben ik gewoon aan het werk (kan nu helaas niet: onderwijs), zodat ik zo veel mogelijk afleiding heb. Dan ga ik me ook echt beter voelen. Kinderen in de klas denken wel dat juf al een paar weken buikgriep heeft... Ren regelmatig de klas uit om over te geven 🙈 Maar kan me voorstellen dat sommigen daar hun hoofd totaal niet naar kunnen zetten. Ik merk dat het voor mij werkt. Nu ik deze week dat ritme kwijt ben, voel ik me ook echt weer minder....

4 jaar geleden

Ik had ook hele erge last van misselijkheid en overgeven. Sinds een paar dagen slik ik emesafene, op recept van de huisarts (telefonisch consult ivm corona) en ik voel me echt zo veel beter! Ik kan gewoon weer eten en alles.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap kon ik niks anders dan overgeven, op een gegeven moment emasefene zetpillen gekregen dit werkte soms wel soms niet. Nu 8,4 weken zwanger en alleen smorgens als ik mijn bed uit stap kan ik door naar de toilet🤢. Wat bij mij overdag werkt tegen de misselijkheid is op een snoepje of pepermuntje sabbelen, ook merk ik dat als mijn maag leeg is dat ik erg misselijk word. Veel drinken schijnt ook te helpen tegen misselijkheid!😊

4 jaar geleden

Hey lieve mama's, Ik ben vandaag 8 weken zwanger en ben voortdurend misselijk. Er is een nieuw product op de markt dat echt wel helpt om de misselijkheid te onderdrukken. Navalit heet het. Het zijn pilletjes en je mag er tot 4 per dag innemen. Een aanrader!

4 jaar geleden

Ik ben nu 8+6 dagen en ben sinds deze week echt kots misselijk. En dan vooral sochtends overgeven en savonds heel de avond misselijk blijven. Maar ook heel mijn stoelgang ligt stil. Heb ondertussen al 4/5 dagen denk ik niet gepoept op een klein mini keuteltje na. Ik ben ontbijt nu al met ontbijt drink voor meer vezels en fruit wat ik redelijk binnen houd. Ik eet al extra noten. Iemand die daar ook tegen aan loopt?

4 jaar geleden

Reactie op Suusjuh1996

Ik ben nu 8+6 dagen en ben sinds deze week echt kots misselijk. En dan voor ...
Heel vervelend, hier had ik ook veel last van, inmiddels (11wk5dg) is het minder. Wat betreft obstipatie had ik gelezen dat het helpt om ‘prutjes’ te eten, dus eten wat van zichzelf al vocht bevat. Denk aan brinta, havermout, muesli geweekt in sap of yoghurt, etc). Dat heeft bij mij goed geholpen! Wat betreft misselijkheid heb ik helaas geen gouden truc ontdekt. Uitzitten, rusten, eten wat lukt en gember. Veel sterkte! Alles voor een gezonde baby :)