37 Reacties

3 jaar geleden

Een knuffeldoekje hielp hier. Misschien kan je dat proberen?

3 jaar geleden

Misschien een idee om niet te veel rituelen te doen? Dan verwacht je kind dit ook. Als je wel rituelen doet en dit veranderd moet je het wel even een paar weken volhouden. Onze baby slaapt goed en wij doen geen rituelen. Soms "jammert" hij heel kort. Hij huilt alleen als hij oververmoeid is en niet willen dat we dan nog boven zijn bed staan. Hij wil dan juist rust. Dus misschien is je baby gewoon kapot moe en kan hij juist al die prikkels van rituelen en boven zijn bed hangen niet meer aan. Toen wij daar achter kwamen was het in slaap vallen in 1 x opgelost.

3 jaar geleden

Reactie op AnkeKS

Hier heel lange tijd hetzelfde gehad, sinds gisteren gaat het nu wat beter. ...
Dit heb ik ook altijd gedaan en ging goed. Werkt ook nog altijd als ze even niet wil slapen.

3 jaar geleden

White noise al geprobeerd? Je kan er een gratis app voor downloaden. Kijk even op google voor de instructies, qua hardheid geluid ect. Succes!

3 jaar geleden

Oh ik ken het! Gelukkig gaat het nu beter. Wij hielden altijd zijn armpjes vast zodat hij rustig werd. En soms even wachten met direct zn speentje terug doen (minuut ofzo). En veel shushen daar werd hij ook rustig van. Veel succes! Het zal echt beter worden!!

3 jaar geleden

Hier ook... kleine dame is 5 maanden. Op het cb aangegeven dat ze niet zelf kan inslapen, en toen zei die vrouw; 5 maanden is ook nog erg jong.. dus ik zei dat ik baby's van vriendinnen het al wel "konden" . En toen zei ze : nou gefeliciteerd aan hun dan, dat die baby's het al kunnen! 😂 ik hoop dus maar gewoon dat onze dame er overheen groeit op 1 of andere manier, want ze weegt ondertussen 9kilo en het wordt erg zwaar om 4/5x per dag te wiegen...... ( ze slaapt ook steeds maar max 30 min🥴) heel veel succes💕

3 jaar geleden

Zelfde hier! Word er echt moedeloos van 😞 overdag een strijd met slaapjes, vannacht bijna om het uur eruit ....

3 jaar geleden

Hier ook tot ruim 4 maanden meestal in slaap moeten wiegen. Wel steeds geprobeerd om haar semi-wakker op bed te leggen. Met zeer wisselend succes. En nu ineens deze week (ze is bijna 5 maanden) kan ik haar neerleggen, speentje erin en 9 van de 10 keer valt ze zelf na een minuut of 5-10 in slaap. Zonder te huilen! Soms gaat ze wel nog even huilen dan troost ik haar en heel af en toe moet ik haar dan nog oppakken. Maar er is dus hoop :D (Gecontroleerd) laten huilen heeft mij persoonlijk altijd erg tegen gestaan bij zo'n kleintje. Dat hebben we dus nooit gedaan (dan altijd bij ons genomen en wiegen/troosten) en ze valt nu evengoed zelfstandig en zonder huilen in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Je hebt ook zoiets al gecontroleerd laten huilen. Misschien kan je dit eens ...
Wij hebben dit ook bij ons kleintje gebruikt. We zijn echt ruim vier maanden aan het stoeien geweest. Hij wilde níét slapen. Maar sinds we snugglesanddreams volgen valt hij helemaal uit zichzelf in slaap! Wat een rust brengt dat. Ik hoop dat je er wat aan hebt ❤ hou vol!

3 jaar geleden

Haha alsof ze mijn noodkreet gehoord heeft🙈😆 vanochtend met het eerste slaapje kort ritueel gedaan, wakker neergelegd, even laten kletsen ondertussen even de was in de droger gedaan en wat opgehangen, paar keer terug gelopen voor de tutje, ik denk door het drukke kletsen kreeg ze de hik (krijgt ze best vaak als ze net op bed ligt) normaal haal ik haar eruit maar ik dacht laat haar liggen blijf erbij voorals er met de hik wat melk mee zou komen,, ze werd moe tijdens of van het hikken maar viel uiteindelijk in slaap toen de hik weg was! Yes mama is blij! Ik juich niet te hard maar iedere keer dat het lukt is mooi meegenomen😬🥳

3 jaar geleden

Reactie op SVT

Hier ook niet hoor... valt als ze moe is meestal in slaap bij haar fles. Da ...
Bij ons ook hazeslaapjes

3 jaar geleden

Reactie op coco28

White noise al geprobeerd? Je kan er een gratis app voor downloaden. Kijk e ...
Welke is dat haha want wil dat graag ook voor mijn zoontje proberen

3 jaar geleden

Jaa heel lastig dit. Bij mijn eerste zoon was het echt drama. Die moesten we echt heel lang in slaap wiegen of op ons in slaap laten vallen en dan ook overzetten. Duurde uiteindelijk tot 1,5 jaar en pas sinds hij een peuterbed heeft gaat hij zelf in bed liggen en valt hij in slaap. Hij was ook echt gewend om aan de borst in slaap te vallen. En werd gerust 8x per nacht wakker. Nu bij de 2e was ik dus heel er gefocust op zelf leren slapen. Maar merk dat het er toch weer insluipt. Probeer wel altijd voeding te geven na het wakker worden, zodat dat niet de slaapassociatie wordt. Maar het is nu standaard huilen als ik hem in zijn bedje leg, terwijl het eerst best wel goed ging. Nu zijn we overgestapt op de kinderwagen, dus doet hij overdag ook daar zijn dutjes in. We proberen 1 dutje per dag hem in de te krijgen, andere doen we in de wagen. Vanuit het principe van het boek droomritme, dat het vooral nu belangrijk is dat hij slaapt en binnen 90 min weer slaapt. En zo een ritme creëren.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 5 maanden oud. Tot 3 dagje geleden werd hij nog elke 3 uur wakker voor een voeding. Nu heb ik een white noise apparaat gekocht en heeft hij de eerste nacht 7!!! Uur achter elkaar geslapen en de tweede nacht is hij ook maar 1 keer gekomen! Wij zijn blij 😊😊

3 jaar geleden

Savonds valt onze kleine man aan de fles in slaap, heel ritueel en eerst actief spelen. Anders valt hij niet makkelijk in slaap. Veel wiegen em schommelen werken wel maar meestal alleen bij mama. Overdag mag ik blij zijn met 20 minuten slapen en dat kost me dan een voeding en dan minimaal 30 minuten schommelen( zwaar over zijn toeren, meneer wilt niks missen). Bij papa en de opvang komt hij moeilijk in slaap kunnen ze uren bezig zijn. Bij mij in mijn armen als ik dood stil blij zitten kan hij wel een uur a 1,5 door slapen. Hem wakker in bed leggen gaat niet lukken. Of hij gat gillen en boos worden dan kan je een nacht rust zeker vergeten of hij gaat heel vrolijk lachen spelen en doen. En dan denk je laat hem liggen hij valt vanzelf wel in slaap 🤦‍♀️. Nee hoor

3 jaar geleden

Bij ons was ditzelfde probleem. Door steeds wiegen wegens teveel krampen was onze dochter dit gewend om mee in slaap te vallen. Dit heeft helaas geëindigd in een ziekenhuisopname omdat wij compleet ingestort waren door slaapgebrek. Onze dochter bleek ook oververmoeid. Hierna hebben wij met hulp van de minder afdeling geleerd hoe we haar zelf konden leren slapen. Zij zeiden ook dat dit thuis nooit zo snel was gelukt. Daar kun je niks aan doen. Mijn advies is probeer een slaapcoach. Ik heb daarna nog veel gehad aan informatie uit boeken van een slaapcoach of door een slaapcoach te volgen op instagram. Zij kan jij goed helpen denk ik. Wij krijgen nu nog begeleiding vanuit Cardea die opgestart is na het ziekenhuis. Zij geeft ons nu nog handvaten als wij het even niet weten met haar ritme of slapen. Anders is er ook stevig ouderschap vanuit het CJG.

2 jaar geleden

Oei nee dat is ook heel vroeg om dat van ze te verwachten! Mijn meisje is 1 jaar, en heeft sinds afgelopen week pas geleerd zelf in slaap te vallen, ik heb haar ook een jaar lang gewiegd, gezongen, gestreeld, een tijdje zelfs alleen in de wagen.. tot ze in slaap viel. Ze hebben die aandacht en geborgenheid echt nodig, zichzelf troosten kunnen ze echt niet zo vroeg.. wat ik wel deed is haar al in bed leggen en de fles geven, met mijn arm door de spijlen... sliep ze direct verder. Het is echt heel vermoeiend maar hou vol mama, het is het echt waard, straks ga je het enorm missen.. straks knikken ze Ja als je vraagt of ze wil slapen en dan weet je dat je het goed gedaan hebt al die tijd😌