12 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon begint soms ook te slaan als hij zijn zin niet krijgt of als hij boos is..... wij zetten hem altijd in de hoek als hij dat doet. Werkt redelijk bij ons gelukkig

één jaar geleden

Onze dochter slaat soms ook en we zetten haar voor 3 minuten op de "strafstoel" die kunnen we vast zetten zodat ze ook echt moet zitten dat werkt wel en ze raakt niet overstuur

één jaar geleden

Ons zoontje doet dit heel af en toe maar toen hij nog iets jonger was veel vaker. Zeggen dat je pijn hebt zal niet echt helpen, kinderen ontwikkelen pas echt empathie rond de leeftijd van 5/6 jaar. Ik geef 1 waarschuwing en zeg dan duidelijk: je mag mama niet slaan, als je mama slaat ga je naar de gang. Bij herhaling zet ik hem direct op de gang (voor 30sec-1min). Hierdoor doet hij het eigenlijk bijna niet meer. Succes!

één jaar geleden

Hier soms ook, inderdaad zodra iets niet mag dan wordt het afgeregeld op de kat en nu we een kleine hebben, moet haar broertje het ontgelden. We weten dit inmiddels dus meestal ben ik er op tijd bij. Gewoon consequent blijven aangeven dat het niet mag. Zelf erg boos worden helpt niet omdat een peuter nog niet weet hoe het met gevoelens van boosheid/verdriet/jaloezie moet omgaan en dan uit zich dat op deze manier. Ik geef altijd wel erbij aan: "mama ziet dat je boos bent, maar je mag niet slaan". Bijvoorbeeld. Ik heb wel gehoord dat deze fase vanzelf overgaat maar dit kan tot na het 4e jaar duren. Dan hebben ze geleerd wat goed en fout is en kunnen ze hun gevoelens beter verwoorden/verwerken. Vervelend maar we moeten er doorheen!

één jaar geleden

*afgeregeld = afgereageerd (stomme autocorrect)

één jaar geleden

Wij blijven rustig herhalen “Slaan is niet lief” “Je mag nóóit slaan, kindjes niet, papa niet, mama niet, juffies niet, oma niet, opa niet…. Niemand niet….” Als het nu zover is, zetten we het armpje even stil en zeggen dan “Slaan is niet…..” en horen we vanzelf “lief”.. en wordt het weer even beseft en knuffelen we even. Bij ons, ook na een hele poos en veel geduld, is het nu al heel veel minder, soms alleen nog in een boze bui of bij oververmoeidheid. ☺️ Hier in huis ook zéker van mening dat terugslaan niet werkt, je hebt iets verboden wat je vervolgens zelf ook doet… erg verwarrend voor de kindjes..

één jaar geleden

Ik hoop dat terug slaan voor iedereen een no go is. 😅 Hier zeg ik dat slaan pijn doet. Doet ze het nog een keer, dan zet ik haar even ergens anders neer. Meestal moet ze dan huilen of word ze boos. Dan ga ik naar haar toe om het uit te leggen en dan geef ik haar een knuffel.

één jaar geleden

Reactie op MEG12

Ik hoop dat terug slaan voor iedereen een no go is. 😅 Hier zeg ik dat sla ...
Ik hoop ook niet dat mensen hun kind slaan maar ik denk ook niet dat die hier op het forum zitten om hulp te vragen en ideeën uitte wisselen . Ik heb mijn dochter een keer een tik op haar vinger gegeven omdat het gewoon gevaarlijk was maar ze was niet onder de indruk

één jaar geleden

Reactie op MEG12

Ik hoop dat terug slaan voor iedereen een no go is. 😅 Hier zeg ik dat sla ...
Nee hoop ik ook zeker niet. Maar hoe vaak ik de reactie heb gekregen met waarom sla je niet een keer terug? Vandaar dat ik dit erin had gezet 😅

één jaar geleden

Slaan is onmacht

één jaar geleden

Zoals al eerder benoemd, slaan is vaak onmacht/teleurstelling. Geen begrip van de eigen emoties, er gebeurd natuurlijk ook zoveel in dat kleine peuterlijfje. Die van mij bijt helaas momenteel. We hebben nu een afspraak dat als ie zich boos voelt/wil bijten hij dat in een kussen doet. Zowaar onderbrak hij zichzelf laatst om een kussen te pakken, en daarna was de woede ook vrij snel weer weg 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Motherofboys

Zoals al eerder benoemd, slaan is vaak onmacht/teleurstelling. Geen begrip ...
Nou ze begrijpen het ook heel snel. Fijn dat hij het in een kussen kwijt kan! Wij lijken het ook gevonden te hebben door de tips 🙌 Als hij nu boos word zeg ik dat ik zie dat hij boos is en als hij wel slaat laat ik hem naar de bank toe lopen om daar boos te zijn. Als hij dan denkt dat het over is mag hij er zelf af komen, zo is het ook geen straf en weet hij dat hij wel boos mag zijn. Het werkt nu al een week super goed!