10 Reacties

2 jaar geleden

Wij denken dat het een fase is, laten hem 5 minuten maximaal huilen, dan leggen we hem bij ons en zodra hij slaapt dan leggen we hem terug, dit gaat eigenlijk hartstikke goed, anders zijn we echt 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen

2 jaar geleden

Bij mijn dochter is het goddank niet nodig geweest. Echter bij mijn oudste zoon wel. Die had het huilen even nodig om in slaap te komen. Ik liet hem wel gecontroleerd huilen. Dus inderdaad ons ritueel aanhouden. Lekker in bed leggen en dan als hij huilde maximaal 10 min laten huilen. Dan naar hem toe even troosten en weer in bed leggen ( op de kamer in het donker blijven). Dit heb ik maar paar dagen hoeven doen en daarna had hij het lang huilen niet meer nodig.. Momenteel is hij 3 en gaat hij vrolijk naar bed. Zeg truste mama/papa en geeft een kus en slaapt meteen. Het komt dus goed😘

2 jaar geleden

Hier is het momenteel ook een drama met het naar bed brengen. Krijsen, krijsen, krijsen... wij brengen haar gewoon naar bed, leggen haar neer, zeggen welterusten en verlaten de kamer. Vanavond heeft ze 25 minuten af en aan zitten krijsen, dus niet non stop. Toen even met haar geknuffeld maar zodra ik haar vast had begon ze te spelen en leek het meer alsof ze blij was dat ze weer uit bed was 😅 heb haar daarna weer in bed gelegd terwijl ze begon te krijsen en ben gewoon weg gelopen. Nadien leek het er op dat ze door had dat het niet ging lukken en toen sliep ze binnen 5 minuten

2 jaar geleden

Wij hebben dat ook een tijdje gehad. Wij gingen om het kwartier even heen. Kort troosten en weer terug leggen. Dit deden we maximaal een uur a ander half. Als hij dan nog niet sliep, ging mijn vriend met hem op ons bed liggen tot hij sliep en legde hem dan weer terug. Maar dit deden we alleen als we zeker wisten dat hij niets mankeerde.

2 jaar geleden

Wij gaan naar der toe als ze huilt nemen haar even op schoot minuutje ofzo en dan is ze rustig en dan slaapt ze weer verder. Soms in de avond herhaalt dit zich wel eens maar dan na een paar keer dan zeggen we dat het klaar is en ze nu moet gaan slapen en dan is het ook rustig.

2 jaar geleden

Troost bieden. Er is een reden waarom het altijd goed ging en nu niet. Die van mij wordt meer dan ieder uur wakker door 4 hoektanden

2 jaar geleden

Het kan ook een fase zijn van uitproberen, er hoeft dan niet echt iets aan de hand te zijn… wij laten haar dan gewoon liggen en dan gaat ze vanzelf wel slapen.

2 jaar geleden

Ik vind dit ook altijd een lastige.. hier ook al een kleine week feest. Als ze net op bed ligt begint ze al te huilen (af en aan), soms zeurderig en soms echt hard huilen, maar zodra je binnenkomt wil ze gewoon haar bed en vaak zelfs de kamer uit. 2 keer uitgeprobeerd wat er gebeurd als we haar er even uithalen en dan zit ze je gewoon lachend aan te kijken. Het is nu gewoon uitproberen dus denk ik, maarja 🤷🏼‍♀️ wij gaan normaal max. iedere 15 a 20 minuten terug om even te troosten, maar gisteravond duurde het gewoon 2,5 uur voordat ze sliep! We zitten hier sowieso in een nieuwe fase.. ze is knetterdruk, heel ondeugend en ik heb nog nooit zo vaak 'nee' gehoord op 1 dag 🤣 is dit de peuterpuberteit?

2 jaar geleden

Met het naar bed gaan, laat ik haar wel even huilen, ze slaapt met max 10 minuten. Als ik haar op de arm neem, slaapt ze na 2 uur nog niet, is mijn ervaring. Dus dan liever even 5/10 minuutjes ontladen. Ze wil ook niet bij ons in bed slapen. Dus die enkele keer dat ze s nachts een gil geeft, zet ik het muziekje op de babyfoon aan, en gaat ze zelf weer slapen.

2 jaar geleden

Hier zet hij ook opeens het huis op z’n kop bij naar bed gaan. We laten hem niet huilen, bij hem in de kamer zijn is al voldoende, dan slaapt hij met paar minuten. Van de week paar keer geprobeerd laten huilen, maar dat vind ik zielig en dan leek hij in slaap gevallen te zijn om vervolgens na 5 minuten weer te gaan krijsen…geen idee wat dit voor fase is maar ik vind hem lastig!