43 Reacties

2 jaar geleden

Hier 1 sneetje brood en 2 cracottes, maar per kind is het ook heel verschillend!

2 jaar geleden

Hier zoveel als ze wil. Soms is dat 1 sneetje, soms 2. Meestal is het 1 volkorenboterham (volkoren vult meestal wel lekker).

2 jaar geleden

Hier 2 binnenkant boterham en meestel de korstjes van 1 boterham, wij geven donker waldkorn brood. Dit eet ze als lunch net zo. Zou gewoon zoveel geven als ze lust

2 jaar geleden

Mijn kind krijgt een bakje met brinta pap elke ochtend. Net zoals broer en zus. Dat is ongeveer 200/250 ml melk aangevuld met brinta😉

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Hier zoveel als ze wil. Soms is dat 1 sneetje, soms 2. Meestal is het 1 vol ...
Hier inderdaad ook. We starten met flesje warme melk en dan half uur later meestal 1 broodje

2 jaar geleden

1/3e broodje 😅 en een flesje moedermelk van 150ml (wel eerst zo veel mogelijk brood maar ze wil absoluut niet meer)

2 jaar geleden

Bak fruit en fles melk

2 jaar geleden

Hier krijgt ie pap ( brinta) innde ochtend 125 ml melk en dan het liefste extra dik heeft ie hem. Anders hebben we een ontbijt drama dat het net iets te slap is. Hij kreeg eerst ook brood 2 sneetjes maar we merkte dat hij daarna gewoon nog honger heeft. Hij drinkt geen melk dit vind ie niet lekker wilt alleen maar water drinken dus met brinta krijgt ie toch melk binnen.

2 jaar geleden

2 broodjes met korst en flesje melk 150 ml. Melk geef ik meestal na een half uurtje

2 jaar geleden

Hier een flesje 150+5 maar meestal drinkt ze iets 130/140cc en een boterham met boter. Daarna op de opvang rond 8:30/9:00 uur fruit.

2 jaar geleden

Hier een flesje melk en daarna 1 a 2 boterhammetjes en klein beetje fruit. Soms ook bananenpannekoekjes of havermout.

2 jaar geleden

Wisselend. Een hele tijd 1 boterham sochtends (en 150 ml melk) en dan 2 boterhammen bij de lunch maar momenteel 2 boterhammen sochtends en 2 bij de lunch.

2 jaar geleden

Ja hier eet ze ook donker brood. Met korstjes en al 😅 we hebben een goeie eter. Pap gaat er ook makkelijk in

2 jaar geleden

Mijn zoon krijgt 1,5 plak brood bij het ontbijt en 2 plakjes bij de lunch. Hij krijgt waldkornbrood. Bij het ontbijt krijgt hij er ook een beker halfvolle melk bij Ik ben gestopt met kijken wat het Voedingscentrum adviseert, mijn zoon eet al tijden ‘te veel’

2 jaar geleden

Vanochtend tussen 7 en half 11 Twee sneeën brood, maiswafel, heeft hij al fles melk achter de kiezen, een hele mango en een kleine banaan. Ze eten zoveel ze nodig hebben denk ik maar. Hij rent de hele dag rond..vast ook teveel. Net begonnen aan de lunch. Een brood en een kommetje tomaten groentesoep ,🤣

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt een 1 volkoren sneetje brood met een beker water in de ochtend.. Toch denk ik ook dat ze eten wat ze nodig hebben

VRIEND

2 jaar geleden

In de ochtend eet ze vaak niet zo veel. Vaak maar een halve, soms een hele boterham. Drinkt wel altijd een grote beker met halfvolle melk. Maar die "schade" haalt ze in de middag/avond altijd wel in.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje eet vaak 1 broodje met smeerkaas. Ze laat vaak wat korstjes liggen. Daarnaast drinkt ze een beker thee.

2 jaar geleden

2 sneetjes in de ochtend... 3 in de middag 🤐 en dan heeft hij om 3 uur echt honger, als hij geen snack krijgt wordt hij mega Hangry echt niet gezellig. Dus eet hij dan komkommer en een maïsknabbel of een ander gezond tussendoortje.

2 jaar geleden

Hier een papfles want Brood weigert mevrouw s morgens.. ach ze geven zelf wel aan wat goed voor ze is ;)