8 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Ik ben alleen en doe het meeste gewoon met mn zoontje erbij. Alleen dweilen doe ik vaak zodra hij in bed ligt. Als ik boven aan het poetsen ben, is hij aan het spelen in zn kamer of kijkt op mijn bed Bing ofzo. Soms wil hij helpen en krijgt hij een droog doekje en gaat hij kasten af 🤪
2 jaar geleden
Ik doe het meeste als ze wakker is en rust/ontspan als zij slaapt. Ze kan zichzelf momenteel goed vermaken dus daar maak ik gebruik van. Verder wel in kleine etappes, waar ik normaal meteen alle ramen zeem, doe ik er nu bijv 2 per dag en dan weer even tijd voor/met haar. Verder af en toe ook wat accepteren, ik zag laatst de deuren boven en die hebben wel een sopje nodig, maar dat soort ‘grotere’ taken vind ik wel lastig om aan toe te komen.
2 jaar geleden
Hier vraag ik mij af hoe ik het straks moet doen als mijn man weer werken is , we hebben nu een dochter van 1 week oud en een zoontje van net 2.
Wat ik met ons zoontje uiteindelijk deed was alles samen, ook als ik ging poetsen gaf ik hem een doekje en ging hij op zijn manier schoonmaken, dit werkte heel goed! Als ik de was ging ophangen en opvouwen dan ging hij spelen in zijn kamer. (Was is in andere kamer en dan had ik de deuren open, is dezelfde verdieping)
2 jaar geleden
Middagslaapje = mijn rusttijd 😂
Huishouden bij ons is echt niet simpel, met een 2 & 1 jarige.
Meerdere keren per dag snel opruimen/stofzuigen terwijl ze erbij zijn.
De oudste veegt graag met een doek over de kasten dus die helpt wel een beetje.
Als ik ze op bed leg smiddags rap dweilen en dan me-time , s'avonds na bedtijd nog eens dweilen 🙈
De badkamer/slaapkamers/keuken neem ik fatsoenlijk onder handen als ze rustig spelen.
Voor de hele grote poets breng ik ze een dagje naar oma want dat lukt niet als ze thuis zijn 😅
2 jaar geleden
Nou heel eerlijk, ik doe echt minder en ons huis is ook regelmatig ontploft. De badkamer maak ik schoon als ik zelf onder de douche sta. De wc’s doe ik tussendoor en stofzuigen doe ik waar ons zoontje bij is. Hij heeft een eigen speelgoed stofzuiger en doet dan mee. Daarnaast hebben we ook een robot stofzuiger die ik op afstand aan zet als ik op werk ben en ons zoontje op de opvang. Dweilen doe ik s avonds en dus niet meer direct na het stofzuigen. Soms dweil ik dus weer wat stof mee. Maar ach.. de keuken zit bij ons in de woonkamer dus dat doe ik gewoon tussendoor. Voordat we ons zoontje hadden deed ik in het weekend alles achter elkaar. Dat lukt me nu niet meer en soms wordt de badkamer daarom een weekje overgeslagen. Aan opruimen kom ik niet altijd tot waardoor het soms echt een rommel kan worden. Mijn truc is dan om 1 kamer of een deel van de kamer op te ruimen en de rest te laten voor wat het is en dat dan maar te accepteren. Als ik weer 10min de tijd heb doe ik dan weer het volgende deel. Misschien heb je er wat aan! Een deel is denk ik ook accepteren of een huishoudelijke hulp zoeken😂
één jaar geleden
Onze zoon is 2 en eigenlijk doe ik alles als hij wakker is. Als hij zijn middagdutje doet is het ook mijn rustmoment en ga ik lekker wat doen voor mijzelf. Meestal gaaat hij gewoon rustig spelen of kijkt/helpt hij mij mee