37 Reacties

3 jaar geleden

Hand voet mond ziekte?

3 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Hand voet mond ziekte?
Het zit alleen op haar gezicht

3 jaar geleden

Smeer je ook een bepaalde creme op het gezichtje? Dat ze daar misschien uitslag van krijgt?? 🤷

3 jaar geleden

Gebruik je toevallig crème in het gezicht? Bijvoorbeeld van Zwitsal? Daar krijgen onze kinderen deze plekken altijd van!

3 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn kleintje heeft dit ook in zn gezichtje.. Wij hebben eczeemcreme (geen hormonen maar alleen vet) gekregen en een antibacteriële creme als het weer rood wordt. Dit help gelukkig goed. Maar soms is het er gewoon opeens weer.. Ik heb zelf in mijn jeugd ook eczeem gehad, daar komt het waarschijnlijk bij ons vandaan 😉 Succes en sterkte!

3 jaar geleden

Is het misschien krentenbaard?

3 jaar geleden

Reactie op Youandme

Herkenbaar! Mijn kleintje heeft dit ook in zn gezichtje.. Wij hebben eczeem ...
Ik zit zelf idd aan atopisch eczeem te denken. En als jullie eczeemcreme gebruiken, binnen hoeveel tijd trekt het dan weg?

3 jaar geleden

Reactie op Sinjorita

Smeer je ook een bepaalde creme op het gezichtje? Dat ze daar misschien uit ...
Nee, nooit? 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Oktober-Mama

Gebruik je toevallig crème in het gezicht? Bijvoorbeeld van Zwitsal? Daar k ...
Nee, wel douchegel en shampoo...

3 jaar geleden

Reactie op Leonie1984

Is het misschien krentenbaard?
Daar dacht de huisarts in eerste instantie ook aan, maar het duurt al ruim 2 maanden...

3 jaar geleden

Eczeem? Of uitslag door gebruik speentje en veel kwijlen?

3 jaar geleden

Iets in de voeding veranderd? Misschien allergische reactie?

3 jaar geleden

Dit lijkt echt eczeem. Ons zoontje heeft het ook. Het komt en het gaat. Gek dat huisarts het niet herkend.

3 jaar geleden

Uw zoontje ook alleen in het gezicht?

3 jaar geleden

Reactie op Chntl-24

Uw zoontje ook alleen in het gezicht?
Ons zoontje heeft het alleen op de wangen. Soms wordt het erger en loopt het uit naar de ogen en de mond. Alleen met hormoonzalf terug rustig te krijgen als hij eem opvlamming heeft.

3 jaar geleden

Reactie op mmje

Ons zoontje heeft het alleen op de wangen. Soms wordt het erger en loopt he ...
Precies dit heeft mijn dochter...

3 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Hand voet mond ziekte?
Mijn zoon heeft dit ook gehad volgens mij, eerst een paar blaasjes bij z’n mond en daarna nog een paar op z’n hand, maar op z’n voeten niet gehad. Maar dit ziet er niet echt uit als blaasjes. Kan het misschien zijn dat ze veel kwijlt? Als mijn zoon dat heeft (en hij kwijlt best veel) heeft hij ook een hele onrustige huid onder z’n mond

3 jaar geleden

Lijkt op eczeem inderdaad. En door kwijlen of als het nat is wordt het dan erger. Zou ook door voedselallergie kunnen komen. Goed droog houden (van kwijl) en insmeren met crème. Zo min mogelijk water erop (dus douchen/bad tijdje beperken tot bijv 1-2x per week). En anders gewoon teruggaan naar de huisarts

3 jaar geleden

Heb je toevallig iets nieuws qua eten of drinken gegeven? Mijn dochter heeft een heel tijd geleden ineens zulk soort uitslag gekregen. Bleek achteraf van aardbeien te komen, nooit meer gegeven en ook nooit meer die uitslag gehad. Misschien een idee om dat eens na te gaan?

3 jaar geleden

Heb je toevallig iets nieuws qua eten of drinken gegeven? Mijn dochter heef ...
Nee alleen mandarijnen en overgang naar volle melk...?