37 Reacties
3 jaar geleden
Gebruik je toevallig crème in het gezicht? Bijvoorbeeld van Zwitsal? Daar krijgen onze kinderen deze plekken altijd van!
3 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn kleintje heeft dit ook in zn gezichtje.. Wij hebben eczeemcreme (geen hormonen maar alleen vet) gekregen en een antibacteriële creme als het weer rood wordt. Dit help gelukkig goed. Maar soms is het er gewoon opeens weer.. Ik heb zelf in mijn jeugd ook eczeem gehad, daar komt het waarschijnlijk bij ons vandaan 😉 Succes en sterkte!
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Hand voet mond ziekte?
Mijn zoon heeft dit ook gehad volgens mij, eerst een paar blaasjes bij z’n mond en daarna nog een paar op z’n hand, maar op z’n voeten niet gehad.
Maar dit ziet er niet echt uit als blaasjes.
Kan het misschien zijn dat ze veel kwijlt? Als mijn zoon dat heeft (en hij kwijlt best veel) heeft hij ook een hele onrustige huid onder z’n mond
3 jaar geleden
Lijkt op eczeem inderdaad. En door kwijlen of als het nat is wordt het dan erger. Zou ook door voedselallergie kunnen komen. Goed droog houden (van kwijl) en insmeren met crème. Zo min mogelijk water erop (dus douchen/bad tijdje beperken tot bijv 1-2x per week). En anders gewoon teruggaan naar de huisarts
3 jaar geleden
Heb je toevallig iets nieuws qua eten of drinken gegeven? Mijn dochter heeft een heel tijd geleden ineens zulk soort uitslag gekregen. Bleek achteraf van aardbeien te komen, nooit meer gegeven en ook nooit meer die uitslag gehad. Misschien een idee om dat eens na te gaan?