9 Reacties
2 jaar geleden
Mn moeder noemt dit "achterhuilen". Geen idee waarom🤭 ik schijn dit vroeger ook veel gedaan te hebben en mijn zoontje huilt eigenlijk altijd zo, als tie huilt. Eerst lang adem inhouden, tot blauwe lippen aan toe, en het dan op een brullen zetten.
Gelukkig kunnen ze niet stikken in het huilen😉 medisch gezien kan je je adem niet inhouden tot je stikt en er is geen "blokkade" voor het ademhalen.
In het begin lijkt het wat eng, maar er is niets aan de hand
2 jaar geleden
Mijn dochtertje doet dit ook vaak..blijft wel bij bewustzijn. Ik ben eens gaan surfen wat je als oudee zou moeten doen, er staat dat je zeker niet moet schudden dat dit schadelijk kan zijn. Gewoon niet paniekeren en koel blijven. Dat gaat vanzelf weer over volgens de artsen. Is geen fijn gevoel.. hopelijk gaat het snel weer over🙏🏼🤷♀️
2 jaar geleden
Ik heb het gelukkig niet meegemaakt maar het klinkt inderdaad als breath holding spell (zie bv https://www.ggdru.nl/mijn-kind/opvoeden-en-opgroeien/baby/gedrag/hoofdbonken-en-adem-inhouden/breath-holding-spells). Op zich niet schadelijk, maar wel belangrijk om zelf zo rustig mogelijk te blijven zodat je kindje ook weer tot rust kan komen.
Wat naar zeg, lijkt me heel eng om te zien.
2 jaar geleden
Adem inhouden kan geen kwaad. Ze ademen weer als ze bewustzijn verliezen xD. Deed mijn dochter al toen ze een maand of 3 was. Heb dit dus nagevraagd omdat ik me toen ook zorgen maakte.
Ik zou toch oppassen met schudden, ookal zeg je ik schud hem geen shakenbaby syndroom... dat kan eerder dan je er erg in hebt en in paniek kun je soms heftiger iets doen dan je erg in hebt. Dit bedoel ik niet betweterig of veroordelend hoor. Het zou gewoon verschrikkelijk zijn als er iets gebeurd als je je zo machteloos voelt.