19 Reacties

2 jaar geleden

Kleine eet ook met mij mee. Voor mezelf doe ik peper apart, normaal kookte ik met peper erin maar nu kan dat niet meer. Hij vind bami heel lekker met kipfilet en boontjes Nasi met ei reepjes en groenten is ook een succes. Volkoren pasta pesto met kipfilet en sperziebonen Ovenschotel met kipfilet aardappelschijfjes en broccoli in room met een kaas laagje Patatjes met nuggets mag hij ook En verder gewoon de NL prakkies ook wel eens als ik dat eet.

2 jaar geleden

Oh wauw, wat geven jullie al veel dingen waarvan ik denk dat nog steeds niet kan.. Mag m'n zoontje bijvoorbeeld ook al ui en prei hebben? En boerenkool en zuurkool enzo? Ik doe vaak aardappelen groente en vlees (rundergehakt of kip) of ei. Maar rijst vind hij ook wel lekker. Kook veel zonder kruiden voor hem. Doe nu sinds kort wel jus.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier eet ze ook bijna alles mee. Ze is gek op gerechten met rijst. Zoals kip tandoori, Chicken tonight. Maar gerechten zoals pasta, spaghetti, en macaroni gaan er ook goed in. Vanavond hebben we soep met stokbrood op.

2 jaar geleden

Hier sinds 11/12 mnd een hele slechte eter. Hij neemt soms een hap van wat ik eet. Ik geef hem alles, maar hij eet alleen soms potje 🙄 Zelf gemaakte hapjes weigert ie ook 🤷🏼‍♀️ Tot 11 maanden at ie alles 🥴

2 jaar geleden

Onze zoon eet ook alles mee, het zelfde als ons gekruid. Vanaf 8 maanden hier langzaam klein beetje kruiden geïntroduceerd, nu met 14 maanden dus net als ons. Gister hutspot gegeten, Vandaag spruitjes. Morgen pasta Chili concarne, Donderdag rijst met kokosmangosaus. En vrijdag ovengroente 😊

2 jaar geleden

Risotto met zalm van de hapje app. Er gaat hier een gesnipperd uitje, wortel, tuinerwten (diepvries) champignon en tomaat in als groente. En dan met bouillon die minder zout is.

2 jaar geleden

Ah, er zijn er dus die echt met alles met de pot mee eten. Ik zat enorm in dubio bijv over chicken tonight enzo, maar er zijn dus al kids die dat krijgen Dan ga ik dat ook eens maken, ik ben zelf eigenlijk ook wel eens toe aan iets met rijst of pasta😉

2 jaar geleden

Rijst met wortel en vis kan ook

2 jaar geleden

Geen idee of ui mag haha maar ik bak alles met ui en knoflook en hij heeft nergens last van :)

2 jaar geleden

Vanaf 1 mogen ze alles mee eten hoor! Wel het liefst met zo min mogelijk zout en nog geen rauwe producten. Kruiden zou ik langzaam opbouwen. Onze dochter eet bijna alles met ons mee (als we gewoon gezond/normaal eten). Ik wissel wel aardappelen, groente, vlees af met andere gerechten. Ze is dol op pastagerechten als spaghetti en lasagne. Chili con carne en moussaka met zoete aardappel zijn ook een succes! Ze houdt alleen nog niet van heel gekruid eten. Ik zou het gewoon lekker gaan uitproberen hoor!

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Hier eet ze ook bijna alles mee. Ze is gek op gerechten met rijst. Zoals ki ...
En snij je het dan heel klein? Of nog pureren?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

En snij je het dan heel klein? Of nog pureren?
Als wel iets eten met kipfilet erin dan snij ik dat voor haar kleiner. Ik pureer niks meer. Vond ze zelf niks, ze eet liever "gewone" stukjes

2 jaar geleden

Wij eten vegetarisch en veganistisch door elkaar. Wij eten patat met vega snacks, sperzieboontjes met rijst in kokossaus(vind hij errug lekker!), allerlei soorten hollandse pot en stampotten, macaroni (ook enorm succes!), ovenschotels, en soepen vind hij ook erg lekker.

2 jaar geleden

Hier eet hij alles mee.. (behalve wat hij niet mag door kma) Hij eet dus ook gewoon dezelfde kruiden als ons, sinds we dat doen eet hij veel beter als ervoor eigenlijk! 😅

2 jaar geleden

Ze is hier echt gek op pasta, alle soorten met alle soorten saus. Alleen groente met pasta is al goed genoeg (alleen pasta al, maar dat vind ik niet goed genoeg). Vis, hamburger etc vind ze ook heerlijk. Verder alle stamppotten en groentes.

2 jaar geleden

Hier wordt volop meegegeten. Ook frietjes etc. Alleen de dingen die met 6 tandjes nog te moeilijk zijn niet🙈. Wat inspiratie: pasta met spinazie en kip, bami, nasi, gebakken aardappeltjes met vis en erwtjes, pasta met champignons en gehaktballetjes met rode saus, hartige pannenkoeken met veel groentjes, homemade kipsate met rijst en boontjes.. etc etc

2 jaar geleden

Reactie op MJR_G

Hier wordt volop meegegeten. Ook frietjes etc. Alleen de dingen die met 6 t ...
Dat met die tandjes lopen we hier ook tegenaan ja! Mijn dochter heeft alleen nog maar 2 tandjes onder… Dus hardere dingen lukken echt nog niet. Maar over algemeen eet ze lekker met de pot mee: dan maar wat meer prakken. Alleen als we echt te pittig eten, krijgt ze een potje.

2 jaar geleden

Wij eten vier keer per week HelloFresh. Wij kiezen de recepten uit die onze dochter mee kan eten (15mnd). Ze is gek op pasta, rijst, noodles, risotto, pokebowl, aardappelpuree en gebakken krieltjes. Uiteraard passen wij de recepten soms een beetje aan en vervangen we de bouillonblokjes door zero zout blokjes 🙂

2 jaar geleden

Ik geef redelijk wat aan onze zoon. Soms eet hij met ons mee. Maar ik werk als onthaalmoeder, dus hij eet ‘s middags samen met de kindjes warm. Ik probeer zoveel mogelijk te variëren (Max 1x /week gehakt) 1á 2x vis/week Meestal 1 keer pasta en 1keer rijst Verder wissel ik van vlees wat af tussen (varken, runds, kip, kalkoen) En van vis geef ik kabeljauw, koolborstels, zalm, … (niet gepaneerd) Vanaf 1jaar mogen ze ook ui, spruitjes, … Spruitjes zijn hier geen succes ☺️ Van ui krijgt hij krampjes.