11 Reacties

2 jaar geleden

Hier is dit ook soms het geval.. het is niet anders want als ze hem eerder op bed leggen word hij weer wakker als de andere kindjes naar bed gaan en dan is hij dan ook weer te lang wakker..

2 jaar geleden

Ik zou me er geen zorgen over maken zolang hij gewoon vrolijk en zichzelf is. Ons meisje slaapt op dagen dat ik werk niet meer, ik haal haar om 13 uur op maar dan is ze al over haar slaap heen en wil ze gewoon niet meer, ze is dan verder wel lief en speelt heerlijk dus ook niet huilerig, ik leg haar dan savonds een uurtje eerder op bed want dan merk ik wel dat ze moe wordt...

2 jaar geleden

Hoe ervaart je kindje het zelf? Voor mijn zoontje is de ochtend bij de opvang soms ook een lange ruk. Maar zolang er kindjes en gezelligheid om hem heen is, geeft tie niet toe aan zn slaap

2 jaar geleden

Reactie op Mariel123

Hoe ervaart je kindje het zelf? Voor mijn zoontje is de ochtend bij de opva ...
Vorige week was hij schijnbaar keertje wel erg moe. Vind ik dan zo sneu

2 jaar geleden

Ai wat lastig dit he… Mijn ventje gaat naar gastouder en die is flexibel. Die legt em op bed zodra ze ziet dat hij moe is, zeker als ze weet dat hij vroeg wakker was. Zou je met ze in gesprek kunnen gaan om hem in zo’n geval toch eerder op bed te leggen? Ik zou net als jij ook heel bezorgd zijn hoor! Hier is het namelijk ook niet dat hij t dan op ander moment inhaalt 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ai wat lastig dit he… Mijn ventje gaat naar gastouder en die is flexibel. D ...
Nou het is dan helaas zo dat of alle kindjes moe moeten zijn. Anders maakt het op bed leggen van de andere kindjes hem weer wakker..klinkt wel heel fijn dat een gastouder flexibel daarin is

2 jaar geleden

Bij onze opvang wordt ze gewoon naar bed gebracht als ze moe is.

2 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Nou het is dan helaas zo dat of alle kindjes moe moeten zijn. Anders maakt ...
Hmm dat is inderdaad ook niet handig dan ☹️

2 jaar geleden

Ons zoontje van 19 maanden is ook vaak vroeg wakker (rond 5u). Op de babygroep werd hij naar behoefte naar bed gebracht maar bij de dreumesgroep sinds een maand of 2 na de lunch (dus inderdaad rond 12.30-13.00). Hij was dan ook zo moe dat hij soms bij het broodje aan tafel in slaap viel. Wij zijn hem op de niet opvangdagen ook die tijd naar bed gaan brengen, dat was soms wel een uitdaging en ik bracht hem ook wel eens ietsje eerder naar bed. Nu is hij er een aantal weken later aan gewend. Dus hij is nu tot 12.30 echt actief en gaat het prima. Hij slaapt soms zelfs s ochtends wat langer door (bijv van 19u tot 6u). Ik snap dat je je zorgen maakt maar soms moeten kindjes ook wennen aan een nieuw ritme. Hij is geen klein baby’tje meer en is nu ook in staat om aan een ander ritme te wennen. Ik ben het zelf als voordeel gaan zien. Ons zoontje leert bij de opvang vaak dingen die thuis nog niet goed lukken. Bijv. toen hij nog wat jonger was dingen als aan tafel eten en (zelf) in slaap vallen. Was thuis een enorme strijd. Ik gaf het dan toch zelf snel op met het idee dat hij daar nog niet klaar voor was en wilde hem dan teveel beschermen. Ik vind dat “loslaten” zo moeilijk. Bij de opvang gaat hij echt mee in een ritme van een groep en leert hij ook dat hij zich soms moet aanpassen. Hij is enig kind dus thuis draait alles juist vaak om hem. Ik zie dat als goed voorbereiding op school ed straks. Succes en komt helemaal goed hoor!

2 jaar geleden

Ik maak me daar nooit zo'n zorgen om. Geef het dan wel aan bij het wegbrengen maar in de praktijk houd hij het gewoon vol tot zijn normale bedtijd. Onze kleintjes zijn flexibeler dan je denkt! Succes mama en don't worry 😊

2 jaar geleden

Ik paste de tijd waarop we hier sochtends opstaan, aan aan het slaapschema van de opvang🤣 op de babygroep hielden ze echt onze eigen slaaptijden aan, maar op de dreumesgroep hebben ze vaste slaaptijden voor de 2 dutjeskids en de middagdutjeskids. Eerst zat ze nog op 2 dutjes maar die begonnen daar al zó vroeg, dat we hier extra vroeg uit bed gingen anders was ze nog niet lang genoeg wakker (en dan sliep ze niet). Met de overgang naar 1 dutje was het in het begin een veeeeel te lange wakkertijd voor haar, ik wil niet weten hoe ze de tijd zijn doorgekomen met haar, maar lieten ze haar wel flink lang slapen (soms wel 3.5 uur wat ik toen prima vond). Maar ik vond wel dat ze vrij snel een steeds langere wakkertijd aan kon dus na een paar weken was het geen probleem meer en redt ze het prima. We moeten nu zelfs het middagdutje weer inkorten, anders moet ze in de avond pas zo laat naar bed! Wat we wel nog steeds hebben is een uitgehongerd kind, ze eet slecht op de opvang dus als ze thuiskomt moeten we er van alles in proppen voor ze naar bed gaat, en vaak meldt ze zich in de avond ineens weer voor een voeding en snachts ook sowieso. En dan al die ziektes die ze steeds heeft en die ik ook oppik (nu ik zwanger ben, ben ik er steeds een week ziek van iedere maand...). Wat dat betreft vind ik de opvang toch niet zo chill. Maar het moet anders kunnen we niet werken. Pff.