11 Reacties

3 jaar geleden

Als het zo erg is zou ik echt contact opnemen met de vk. Misschien kan ze er niks tegen doen, maar dit lijkt mij ook niet goed voor de baby, want die heeft ook zuurstof nodig.

3 jaar geleden

Ik heb er ook vaak last van. Zoveel mogelijk rechtop zitten. Ramen open zetten helpt bij mij ook wel wat.

3 jaar geleden

Ja, rot is dat hè. Ik had er nog nooit van gehoord, maar deze zwangerschap behoorlijk veel last van.

3 jaar geleden

Als je denkt dat je wat geel ziet dan zou ik zeker de vk raadplegen. Geelzucht kan wijzen op zwangerschapscholestase. Het heeft heel andere klachten dan jij beschrijft maar misschien staat het geel zien los van je ademhalingsklachten. Sterkte!

3 jaar geleden

Niet vervelend bedoeld natuurlijk maar het Is ook een symptoom van corona je zou je ook even kunnen laten testen om het uit te sluiten

3 jaar geleden

Hier ook dit gevoel bij 26 weken nu. Ikzelf heb een ijzertekort. Daar hoort gele huidskleur bij en kortademigheid en vermoeidheid. Ijzertekort is typisch voor zwangere vrouwen, wel heel vervelend.

3 jaar geleden

Het hoort wel bij zwanger zijn. Ik heb het ook vanaf een week of 25 had ik het. Ben nu 29 weken. De verloslundige heefy mijn baarmoeder gemeten en dat gaf wel duidelijkheid. Hij kwam tot net onder mn middenrif. Alles zit gewoon in de verdrukking. Ik slaap nu een beetje zittend dat helpt bij mij goed.

3 jaar geleden

Reactie op Nyn97

Niet vervelend bedoeld natuurlijk maar het Is ook een symptoom van corona j ...
Dat lijkt mij ook verstandig. Verder veel sterkte ermee!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Bij mij zit mn baarmoeder al vrij hoog (nu 28+5) waardoor er minder ruimte is voor je longen en je dus (nog sneller) benauwd bent. Goed rechtop zitten en staan met mn schouders naar achter helpt (krijgen je longen meer ruimte) en als ik op mn zij lig mijn bovenste schouders zoveel mogelijk naar achter helpt ook. Het is wel heel naar want alles wordt net wat zwaarder dus als je dan even lekker gaat zitten/liggen word je gelijk benauwd :( Hopelijk helpen deze tips jou ook! Als je twijfelt zou ik wel even verloskundige bellen! Sterkte!

3 jaar geleden

Ik kreeg er met 25 weken ook veel last van. Even extra laten checken bij verloskundige maar alles was verder goed. Schijnt er bij te kunnen horen als je buik een flinke groeispurt maakt. Dan komt het middenrif al omhoog tegen je longen aan. Ik slaap nu met extra kussens zodat ik wat meer ademruimte heb. Overdag helpt het bij een benauwd gevoel bij mij vaak om even een stukje te gaan lopen of goed door te ademen richting mn navel zegmaar.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de verloskundige gebeld en volgende week bij mijn volgende afspraak gaan we mijn ijzer nakijken. Het kort ademige kan inderdaad door de groeiende buik komen, maar ze raadde mij toch aan om een corona test te doen. Gewoon om dat uit te sluiten. Dank ook voor de tips, ik ga proberen op mijn houding te letten als ik zit en lig. Om zo ruimte te maken om te ademen