34 Reacties

4 jaar geleden

Herkenbaar! Per kind is er zo'n 10kg blijven plakken, grrr. Dus wilde er eigenlijk wel 20 af van tevoren, maar ik denk dan maar... kan ik ook rigoureus mee beginnen na de 3e (mag over 10 daagjes testen). Ondertussen gezond eten en bewegen... Alleen op de een of andere manier heb ik altijd gedoe met weegschalen; ik kan er wel 3x achter elkaar op gaan staan en hij geeft telkens weer een ander gewicht aan.

4 jaar geleden

Hoi hoi, hier hetzelfde. Mijn eerste zwangerschap 40 kilo aangekomen en daarna 30 afgevallen... daarna 7 jaar rust en veel sporten. Bij de tweede 25 Kilo aangekomen en dat ging er vrij snel af. Ben nu nog 20 kilo te zwaar... wel alles in proporties. Nu ben ik 2 keer aan het hardlopen in de week. 2-3 in de sportschool en probeer zoveel mogelijk gezond te eten.. 🙈.. eerste trimester een beetje afvallen en de tweede proberen zo min mogelijk aan te komen door te bewegen en gezond te eten.

4 jaar geleden

Reactie op Inge-1989

Als ik het kan, kan jij het ook Shelbyy!! Het heeft mij wat jaren gekost a ...
Krachtige woorden :) super!

4 jaar geleden

Hier ook een paar maatjes meer! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Misschien een rare vraag maar mijn vriend weet niet hoeveel ik weeg en ik wil dat ook liever niet want ik schaam mij ervoor. Nu zal je denken/zeggen ‘je krijgt een kind samen dus geen geheimen’ maar ik vind dat lastig. Hoe gaan jullie hiermee om en denk je dat je het nog geheim kan blijven houden tijdens de zwangerschap ondanks de bezoekjes aan verloskundige?

4 jaar geleden

Hier ook een paar maatjes meer! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. ...
Als hij mee gaat, dan zal hij het vanzelf te horen krijgen.. Bij mijn vorige zwangerschap werd het bij iedere bezoek genoteerd.. Ik denk dat je je daar echt niet druk om moet maken, hij houdt van je, jullie krijgen samen 1 kindje.. de cijfers rondom je gewicht zal hem dan een zorg wezen lijkt mij.. 💓

4 jaar geleden

Hier ook een paar maatjes meer! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. ...
Ik vond dat ook lastig maar idd bij het eerste bezoek kom je er niet onderuit.. hier wordt je bij 30 wkn weer opnieuw gewogen.. En ook in het ziekenhuis vragen ze er naar.. je kan vragen aan de verloskundige of ze het niet hardop wil zeggen maar gewoon noteerd in de pc.. Maar weet dat hij echt wel van je houdt en wat zegt een getal nou over jou? Jij en jouw lichaam dragen en beschermen zijn kind.. hoe mooi is dat!

4 jaar geleden

Hier ook een paar maatjes meer! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. ...
Herkenbaar, denk dat ie stijl achterover slaat als ie weet hoe zwaar ik ben. Ik weet ook zeker dat hij er iets van gaat zeggen. Ik twijfel niet aan dat hij gek is op mij, maar denk dat ie het zegt uit zorg. Denk dat ik tegen die tijd eerst thuis maar op de weegschaal ga dan hebben we het ergste maar gehad... Ik voel met je mee!

4 jaar geleden

Hier ook iemand met overgewicht (BMI van 35)! :) Ik maak me er soms toch ook wel zorgen over. Ik eet sowieso eigenlijk redelijk gezond, snoep bijna nooit oid, maar door PCOS is het voor mij jammer genoeg héél gemakkelijk om bij te komen, en héél moeilijk om af te vallen... Daarnaast ben ik niet de sportiefste persoon op deze planeet, haha! Ik maak me voornamelijk zorgen omwille van het feit dat het nog meer pril is, en ik overal lees dat je met overgewicht een hogere kans hebt op een miskraam, en ook over mijn buik haha. Klinkt misschien stom, maar ik vind een zwangere buik echt een van de mooiste dingen die er is, en met mijn blubberbuik vrees ik dat de mijne toch echt niet mooi zal zijn, haha! Ik vind het jammer dat ik er dan niet volledig van zal kunnen genieten..

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Voordat ik mijn dochter kreeg had ik een miskraam.. Totaal 3 maanden geduurd voordat ik weer kon “starten” inmiddels was ik ook 10 kg.. maar die zwangerschap ging goed.. Ik ken mensen die 60kg zijn en 4 miskramen hebben gehad.. Haha ja die buik.. let op mijn woorden er komt echt een mooie bolle buik.. ik was bang dat iedereen alleen maar dacht dat ik dikker was geworden maar ik ging er toch zwanger uit zien

4 jaar geleden

Ik ben nu net 4 weken zwanger. Maar heb ook grote twijfels over mijn gewicht. Mijn BMI is ruim 34.... angst voor miskraam, angst om geen mooie zwangere buik te krijgen. Ik let op mijn eten maar ik lees vaker dat afvallen niet geadviseerd wordt tijdens zwangerschap. Hoe doen jullie dat?

4 jaar geleden

Reactie op KimRoermond

Ik ben nu net 4 weken zwanger. Maar heb ook grote twijfels over mijn gewich ...
Ik denk vooral dat we gewoon zo gezond mogelijk moeten eten. Kan zijn dat we dan wat afvallen maar dat kan geen kwaad denk omdat we gewoon gezond doen.. Als je steeds moet overgeven val je ook af.. lijnen mag niet, op een gezonde manier leven is denk prima..

4 jaar geleden

Reactie op KimRoermond

Ik ben nu net 4 weken zwanger. Maar heb ook grote twijfels over mijn gewich ...
Ik leef gewoon zo verantwoord mogelijk! Loop om de dag 1-3 KM, eet zo verantwoord als het maar kan. Drink eigenlijk alleen maar water, cafeïnevrije thee, fruit, zo min mogelijk dingen met suiker etc! Gewoon gezond leven voor mijn lichaam en de kleine.

4 jaar geleden

Ik heb ook een BMI van 34 en ben in mijn vorige zwangerschap de 1e 20 weken 13 kilo afgevallen. Niet omdat ik misselijk was of aan het lijnen was maar gewoon omdat ik veel zin in fruit en salade had. Dan is het helemaal niet erg en juist gezond om af te vallen.

4 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een maatje meer. Ik vind het spannend en maak me wel wat zorgen over mijn overgewicht en het effect hiervan op de zwangerschap. Ik at in de basis al redelijk gezond, maar snoep 's avonds vaak de kilo' s erbij. Ik probeer er nu echt op te letten en meer groente en fruit te eten en voel me steeds vaker schuldig bij ongezond eten (maar dat kan in dit geval niet zo veel kwaad en af en toe geniet ik er echt nog wel van hoor haha) . Ik voel me verder gezond en mijn lijf voelt ok, sporten gaat ook nog goed. Het feit dat we ook vrijwel meteen gelukt is, sterkt me ook wel in het idee dat mijn lijf dus, ondanks overgewicht, blijkbaar ook gezond genoeg is om zwanger te kunnen worden. Nu dus maar gewoon zo goed mogelijk mijn best doen, lekker blijven bewegenen en vooral: relaxen, niet te veel stressen en goed in mijn (mentale) velletje blijven voelen☺️