Ons zoontje gaat al naar de dagopvang 2 dagen in de week dus ik ga hem niet naar de peuterspeelzaal doen, volgens mij doen ze daar namelijk precies hetzelfde.
Als hij niet naar de dagopvang ging zou ik hem met 2 jaar naar de peuterspeelzaal hebben laten gaan zodat hij al vroeg kan leren om met andere kindjes om te gaan en te leren delen etc. Voor het sociale aspect is het echt heel goed.
Hier lig dat aan de peuterspeelzaal zelf. Ik heb er 2 op het oog. Bij de ene mag ze vanaf 2 komen en de ander 2,5. Ik denk dat je ook naar je kleine moet kijken, wanneer je denkt dat hij/zij er klaar voor is.
Ik ga het niet doen en laat m'n zoon naar de kdv gaan. Ik zie het nut er niet zo van in.. het enige wat m'n zoon daar kan leren en thuis niet is samen met andere kinderen spelen... dat doet die al op de kdv. Ik laat dat 'monitoren' wel over aan de school waar hij later komt.
Mijn zoontje gaat met 2 jaar heen. Hij vindt andere kindjes leuk en gezellig en ik denk dat ze veel kunnen leren van elkaar.
Ik denk dat het per kind verschilt wanneer hij/zij er aan toe is.
Hier als ze 3 is . Kan ze mooi dat jaartje d'r voorbereiden op de basisschool. Voor het sociale aspect hoef ik het echt niet eerder te doen, ze is zowel elke dag onder veel kinderen op de buurt, familie enz
Ik ben er nog niet uit. Ik werk 4 dagen, mijn zoon gaat 1 dag naar m’n ouders en 3 dagen naar een gastouder. Daar zijn een paar kindjes van zijn leeftijd. Dus leren spelen leert hij daar wel en er is ook maar 1 dag in de week over dat hij daarheen kan dan.
Mijn zoontje gaat niet peuterspeelzaal. Hij gaat naar een gastouder die uitsluitend peuters heeft (vanaf 1,5 jaar). Dus leert daar genoeg samenspelen. Hij gaat 3 dagen.
2jaar. Omdat hij tijd nodig heeft om aan nieuwe dingen en mensen te wennen.
Lang getwijfeld over een extra dag op de opvang of naar de psz. Bewust gekozen voor een nieuwe plek en met 2 jaar. Vanaf 2 kan ook niet overal.
Ik woon in België. Ik ben zelf onthaalouder /gastouder. Mijn zoontje is dus full time bij mij maar leert al van jongs af met kinderen om gaan ☺️
In België kunnen kindjes naar school op 2,5j dus in april start start hij in de peuterklas. Naar gelang of hij nog een middag dutje nodig heeft ga ik hem in halve of hele dagen laten gaan 😉