11 Reacties
2 jaar geleden
Hier wisselt het. Vorige week bijvoorbeeld hele week geen middagdutje, terwijl hij deze week wel weer een dutje heeft.
Hij zegt zelf dat hij niet wilt, maar als ik merk dat hij moe is leg ik hem gewoon erin. Duurt nog geen 5 minuten en slaapt hij.
Als het in slaap vallen hem echt niet lukt haal ik hem weer eruit.
2 jaar geleden
Hier worstelen we al 2 maanden mee. Hij wil het echt niet, ik leg hem wel op bed en dan gaat ie liggen 'rusten'. Op de opvang slaapt ie ook niet meer.
Toevallig vandaag weer wel. Gewoon blijven volhouden denk ik?
2 jaar geleden
Ik leg haar hier iedere middag nog wel neer maar soms wil ze echt niet, dan haal ik haar eruit en savonds gewoon een uurtje vroeger erop🙃 Zou er niet te zwaar aan tillen als hij verder gewoon zichzelf is
2 jaar geleden
Hier ook drama, vandaag dacht ik: We slaan wel een dagje over en gaan we naar sinterklaas. Zegt ze zelf dat ze naar bed wilt😅🤣
2 jaar geleden
Reactie op Lynn82
Hier ook drama, maar alleen bij gastouder weigert hij te slapen. Thuis wil ...
Ja mensen zeggen altijd: die zaak vanavond goed slapen!
Maar ik zie de nacht juist als weerspiegeling van de dag. Onrustige dag is een onrustige nacht.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dit de laatste tijd ook. De ene dag slaapt hij in de middag zonder problemen en de andere dag slaapt hij moeilijk, doet er soms een uur over en soms slaapt hij helemaal niet. Ik laat hem dan gewoon in ben zodat hij wel wat kan rusten, zonder prikkels om zich heen. Ben benieuwd hoe het bij ons verder gaat lopen. Hij ging ook met 12/13 maanden over op 1 dutje overdag.
Herken idd wel wat je zegt met onrustige nachten. Dan wordt hij huilend wakker of huilt in zijn slaap.
2 jaar geleden
Die fase ook gehad met onze kleine meid. Dit heeft 3 weken geduurd en nu slaapt ze weer overdag gelukkig, want ze werd er niet gezelliger op. Wij laten haar zelf bepalen
2 jaar geleden
Ons zoontje kan ineens niet meer in slaap vallen op de opvang. Hij ligt wel rustig in bed, gelukkig maar want dan rust hij en houdt de andere kindjes niet wakker. Thuis slaapt hij smiddags nu zo’n 3 uur, dus hij haalt het thuis in. Op zich ook niet erg ;)
Ene keer is hij snachts indd ook onrustig en de andere keer niet. Hopelijk weer even een fase!
2 jaar geleden
We hebben hem de laatste twee dagen een stuk later naar bed gebracht, pas om half 2. En om 3 uur weer wakker gemaakt. Dit ging wel goed en hij heeft allebei de keren een goede nacht gemaakt. Misschien dat toch zijn slaapritme een beetje aan het verschuiven is. Het blijft toch altijd maar weer zoeken wat wel en niet werkt 🙄