9 Reacties

2 jaar geleden

Hier net zo hoor. Toen hij nog ee baby was, at hij wel gewoon avond eten maar nu.... hij wilt nu alleen patat, kipnuggets of soep. Moet zeggen dat hij nu wel steeds meer wil proberen dus daar ben ik al heel blij mee. Komt vast vanzelf wel goed😊

2 jaar geleden

Zelfde hier, eet geen groenten, wel fruit. Verder aardappeltjes of droge pasta. Is hier al een jaar zo, maar gaat wel steeds vaker iets proberen. Lekker laten, komt vanzelf goed!

2 jaar geleden

Hier altijd al geweest. Fruit,brood en pap gaat prima. Maar groente echt niet. Op de opvang eet ze gelukkig wel haar groente. Maar thuis eet ze het niet

2 jaar geleden

Hier ook drama. We merken wel dat als we niet pushen ze wel wat hapjes wil proeven als ze ons aan tafel ziet eten en daarna doorheeft dat het wel lekker is. Vooral rijst en dan knip/prak ik de groente/vlees heel fijn. Ze vindt vooral de textuur heel spannend. We bieden verder ook geen alternatief aan, ze krijgt wel altijd een toetje. Ik maak elke ochtend een smoothie met fruit en groente zoals spinazie of courgette zodat ze iig wat binnen heeft 🙈

2 jaar geleden

Hier ook, vroeger gaf ik nog wel is wat anders maar daar zijn we mee gestopt. Hij krijgt avondeten en hij eet wat hij op kan/wil eten maar krijgt geen alternatief, hierdoor is hij nu echt een stuk meer gaan eten

2 jaar geleden

Hier ook, vroeger gaf ik nog wel is wat anders maar daar zijn we mee gestop ...
Wat trouwens wel werkt is doen alsof je zijn eten graag wilt opeten, want dan heeft hij zoiets van: wat zit je aan mijn eten, dat is van mij 😂 En gedrag negeren, dus als hij ‘zeurt’ om meer vlees bijvoorbeeld dan zeggen we dat hij eerst de rest moet eten, dan negeren we het verder en praten we wel over de dag etc. Maar dan gaat hij ook ineens de rest opeten! Waar ik vroeger dus al de hele tijd hem meer zou hebben gegeven van wat hij wilde omdat ik dan dacht; dan eet hij in ieder geval iets

2 jaar geleden

Hier gaat er 4/7 dagen ook nauwelijks avondeten in. Gistermiddag om 15.00 uur wel opeens een halve komkommer.. pas wel een keer een vol bord avondeten. Maar ook geen peil op te trekken wat er dan in gaat. De ene keer wil ze een bord vol boerenkool, de andere keer raakt ze het met geen vinger aan. Ze groeit, dus het zal wel. Voor ze 18 is zal ze wel weer een keer beter eten... Ik bied haar gewoon aan wat er is. Ze kookt meestal ook mee, is dan heel enthousiast met wat er op haar bord komt, maar heeft gewoon geen honger. Krijgt ook niet veel gedurende de dag. Ze zal nu wel 'gewoon' wat minder nodig hebben. Ze groeit en leert nu natuurlijk in verhouding minder dan een jaar geleden.

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Hier gaat er 4/7 dagen ook nauwelijks avondeten in. Gistermiddag om 15.00 u ...
Ik heb dus precies hetzelfde 🤷🏻‍♀️ Lastig maar probeer mij maar ook niet druk te maken en biedt haar elke avond eten aan wat wij ook eten. Daar eet ze soms wat van op. Hopelijk trekt het weer bij en eten ze straks weer meer mee

2 jaar geleden

Ik vind dit dus echt meevallen. Mijn dochter eet brood, fruit en macaroni. Macaroni eten we dus 2dagen in de week en de rest bied ik altijd aan. Soms help het om mee te eten van mama haar bord. Maar ik ben zo trots op "hoe goed ze eet 🤪" misschien ook een verschil...ze at tot 1.5jaar alleen 1 banaan per dag