24 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben daar ook een maand of 3 / 3,5 last van gehad. Was volgens mij voornamelijk verlatingsangst. Sliep eerst alleen bij ons in bed maar dan sliep ik zelf niet. Op begeven moment zijn we de ‘chair methode’ gaan toepassen. Dus erbij gaan zitten, hand op t rugje en dan viel hij in slaap (al duurde dat soms 3 kwartier tot een uur…) op begeven moment steeds verder weg gaan zitten. Op begeven moment hielp het als hij bijna in slaap viel om weg te lopen en zo steeds sneller. Hopelijk heb je er iets aan. Succes 😊
2 jaar geleden
Luier verschonen, pyjama aan, slaapzak aan, 3 boekjes "samen" lezen en binnen 10 minuten is ze vertrokken. Het mooie vind ik altijd dat ik zeg "ga je lekker liggen?" En dan ploft ze neer met dr knuffel, nog een aai over dr bol en het is (bijna altijd) goed.
Het enige wat we doen is hetzelfde al zolang als we weten. Sinds vaderdag is de moedermelk op dus drinkt ze niet meer voor het slapen (ze weigert poedermelk of koemelk) en binnen een week was ze eraan gewend.
Heel soms na een uurtje of 2 even terug omdat ze dan huilt van t dromen denken we, even een knuffel en dan slaapt ze vrolijk verder.
2 jaar geleden
Reactie op Marlo€s
Owja en t laatste half uur van de dag rustig afsluiten helpt ook, dus even ...
Ja het probleem bij ons is dat onze dochter overstuur blijft zelfs als je er naast zit/ligt. Zo erg dat ze zichzelf pijn doet. Troosten heeft ook geen zin want ze wordt helemaal niet rustig. Ook al een slaap coach gehad maar lukte gewoon. Ik trek het ook echt niet. Dan ben ik zelf zo gefrustreerd dat het ook al niet werkt.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ja het probleem bij ons is dat onze dochter overstuur blijft zelfs als je e ...
Jaa snap ik heel goed! En dat jezelf zo gefrustreerd raakt voelt t kind natuurlijk ook 🙈 Lastig hoor! Heb je al geprobeerd om t bedje anders neer te zetten? Of met een klein nachtlampje? Of wellicht t bedje op een andere kamer?
2 jaar geleden
Weet niet of je het al geprobeert hebt maar misschien iets eerder op bed? Als ze oververmoeid raken kunnen ze ook heel erg druk worden en zich tegen hun slaap verzetten.
Wij hebben die ellende ook een flinke periode gehad. Denk wel een maand of 4/5. Daarbij werd hij ook snachts wakker voor soms wel 2 uur lang met soms als enige optie naar beneden gaan en even later spelen. En ook in de avond veel huilen en niet willen slapen. Zo ineens was dit over.
2 jaar geleden
Reactie op Marlo€s
Jaa snap ik heel goed! En dat jezelf zo gefrustreerd raakt voelt t kind nat ...
Ja klopt dat voelt ze ook als ik gefrustreerd ben. Wat ik ook doe. Ze gaat meteen huilen als ze in haar bedje zit. (Liggen doet ze al niet) zelfs als je erbij bent. Heel moeilijk.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniem2468
Weet niet of je het al geprobeert hebt maar misschien iets eerder op bed? A ...
Toevallig zat ik daar vandaag en ook aan te denken. Misschien kan ik dat proberen. Misschien is ze gewoon al zo moe en gaat ze op een gegeven moment over haar moeheid heen.
2 jaar geleden
Je zal het misschien allemaal al geprobeerd hebben maar misschien hier een paar tips:
*Overdag verstoppertje spelen op haar kamer zodat dit echt een vertrouwde plek word en ze weet dat papa en mama altijd terug komen.
*Iets eerder naar bed want een oververmoeid kindje komt moeilijker in slaap.
*Gaan douchen als je haar op bed hebt gelegd want dan hoort ze je.
*Klinkt heel gek maar bij ons was het zo dat wanneer we de avond routine iets veranderde ze ineens heel goed ging slapen..
Ik hoop dat je er iets aan hebt maar dit is hoe het bij ons werkte!
Succes lieve mama, ik weet hoe pittig dit is! ♥️
2 jaar geleden
Reactie op Annie96
Je zal het misschien allemaal al geprobeerd hebben maar misschien hier een ...
Bedankt voor de tips😊 ik ga war dingen proberen
2 jaar geleden
Ik ben zo trots!🤗
Ik heb het campingbedje neergezet en haar matrasje in gedaan. Ze ging niet huilen wel jammeren maar viel mee. En ze ligt nu gewoon te slapen!😇 Zonder huilen en overstuur worden.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ze blijkbaar het campingbedje oke vind maar haar eigen bedje niet. Daar is het echt ontroostbaar overstuur en dat ze zichzelf pijn doet. Dat doet ze ook in het bedje bij opa en oma. Er is nooit iets gebeurd in het bedje. Waarom is het campingbedje dan wel goed? Ik ben echt super blij maar vind het wel vreemd.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ik ben zo trots!🤗
Ik heb het campingbedje neergezet en haar matrasje in g ...
Ons meisje slaapt ook al vanaf kleins af aan beter in het campingbedje. Ik denk dat het gaas een meer geborgen, compacter gevoel geeft dan de open spijlen..maar dat is enkel mijn idee erbij 😅
Misschien vanavond gewoon ook eens uitproberen!
2 jaar geleden
Ik laat onze dochter eerst in de kamer een 10 minuten spelen. Vervolgens geef ik haar een schone luier en leg ik haar in de slaapzak. Vervolgens lees ik nog een verhaaltje voor en zeg tenslotten dat het tijd is om de slapen. Bij ons is ze hooguit 5 minuten aan het jammeren, maar vaak helemaal niet
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Ons meisje slaapt ook al vanaf kleins af aan beter in het campingbedje. Ik ...
Ze was zo super vannacht. De hele nacht had ze door geslapen. Echt zo knap.
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Wat goed!! En hoe ging het in slaap vallen 's avonds?
Ja ging goed. Normaal moeten we altijd blijven tot ze slaapt. Maar nu hoeft dat niet. Ze gaat zelf weer liggen valt dan in slaap. Echt ongelofelijk wat een verschil dit is. Vannacht werd ze wel een paar keer wakker. Maar even troosten en ze ging weer slapen.
2 jaar geleden
Wij hebben 4 maanden gehad dat het drama was, nu sinds 2 weken gaat het redelijk goed, leggen we hem neer, geven een slaap lekker kus en lopen weg, heel soms gaat hij nog 1 a 5 keer rechtop zitten maar merendeels al niet meer! De meeste nachten slaapt hij ook gewoon door in eigen bed alleen is hij nu wel soms al om 5.00 wakker.. dan slaapt hij ook bij ons niet meer verder 🙈
2 jaar geleden
Helaas is het huilen weer begonnen. Waarom nou!?😩 Het ging zo goed.