Hoi allemaal,
Ons zoontje wordt 15 april 18 maanden. Sinds een paar dagen is bijna alles ‘nee’. Ook bij de opvang geven ze aan dat hij echt in een ‘nee’ fase zit. Ik hoorde vaak dat ze zeggen twee is nee.. maar hij moet nog 1,5 worden. Is dit een soort pre nee fase 🙈 zijn meer kindjes die dit al zo stellig zeggen/doen.
Wij zitten juist in de ja fase. Alles is ja 🤷🏻♂️ en de die fase. Is soms ook een lastige combi. :” die” :” wil je die?” :”ja” om zich dan vervolgens ter aarde te storten en te brullen 🤔
En vooral nee zeggen als hij ja bedoeld, handig! Gelukkig zit er soms nuance in zijn nee of geef ik het object aan hem en slaat hij het weg of pakt het aan…
Ja same same! Bij ons is het ook Ja en Nee. Dus ze geeft ook aan als ze iets wel wilt met Ja. Dat nee gebruikt ze voor, kom je je luier verschonen en alle dingen die ze nu niet wil. Volgens mij past het wel bij de leeftijd dat ze doorkrijgen hoe ze situaties kunnen beïnvloeden. Met 2 komt vooral een de emotionele ontwikkeling er meer bij kijken dacht ik.