14 Reacties

2 jaar geleden

Een slaapcoach kijkt naar het gehele plaatje. Dus niet alleen hoe gaan de nachten naar ook hoe is het ritme overdag. Er zijn er meerdere op Instagram die je kunt volgen die tips hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Myriam35

Een slaapcoach kijkt naar het gehele plaatje. Dus niet alleen hoe gaan de n ...
Ritme overdag heb ik ook al helemaal rekening mee gehouden en die volg ik inderdaad al!

2 jaar geleden

Zelf heel blij met bureau van slaap, ik zou zeggen gewoon proberen en vooral echt volhouden. Ze geven aan dat steeds iets nieuws proberen voor verwarring en vooral geen slapen zorgt. Dus misschien een optie? Zoontje slaapt nu nog en was altijd 0430 wakker!

2 jaar geleden

Ten eerste: wat vervelend voor jullie, lijkt me vreselijk zoveel gebroken nachten en een huilend kind. Als ik je verhaal lees dan valt mij ook dat als ze bij jullie is, dan ze wel rustiger is, toch? Mogelijk is ze toch wat gewend aan jullie nabijheid/verlatingsangst. Je zou kunnen proberen om elke 5 minuten terug te gaan, haar enkel in bed te troosten en dan iets zeggen als 'ga maar lekker slapen, mama is dichtbij' Dus haar nooit meer uit bed te halen 's nachts of andere activiteiten, dat heeft mogelijk wel even tijd nodig. Eventuele andere tips ( mogelijk doen jullie ze al hoor) -lampje op de kamer -slaapknuffel waarmee ze zichzelf kan troosten -warm/koud -zou ze pijn kunnen hebben? Krijgt ze overdag genoeg aandacht van jullie, ik las laatst op insta bij een slaapcoach dat dit blijkbaar invloed kan hebben op de nachtrust van een kind. Hopelijk heb je er wat aan, sterkte !

2 jaar geleden

Reactie op liz6666

Zelf heel blij met bureau van slaap, ik zou zeggen gewoon proberen en voora ...
Okee daar kan ik ook nog naar kijken, dankjewel. We proberen inderdaad niet steeds nieuwe dingen maar proberen het eerst een paar nachten uit. Maar lijkt dan ook niet te werken.

2 jaar geleden

Reactie op PJBG

Ten eerste: wat vervelend voor jullie, lijkt me vreselijk zoveel gebroken n ...
Ja het wordt nu wel echt heel pittig. Bij ons op de arm wordt ze rustiger. Maar als ze bij ons in bed ligt wil ze spelen, wat snachts natuurlijk ook geen optie is. Het nooit uit bed halen gaat eigenlijk niet. Ze raakt dan zo overstuur dat ze gaat spugen, dan zijn we nog verder van huis. Ik probeer wel altijd op haar kamertje te blijven als ik haar uit bed haal, zodat ze weet dat ze niet mag spelen. Knuffeltje heeft ze, ze is warm genoeg. Lampje is inderdaad nog een optie. Het lijkt alsof ze geen pijn heeft omdat ze bij ons weer zit te lachen. Dat maakt het zo moeilijk. Overdag ben ik eigenlijk continu bij haar. Ik werk twee dagen, daarvan is ze 1 dag bij opa en oma en de andere dag is ze thuis bij mijn man. Verder ben ik met haar, spelen en eten we samen en 'helpt' ze me met huishouden en gaan we veel wandelen. Dus dat lijkt ook allemaal goed te gaan. Bedankt voor je tips!

2 jaar geleden

Wat bij ons heel goed hielp ( waar niet iedereen een voorstander van is😅) is hem even uit het " negatieve" te halen en samen naar beneden te gaan. Daar liet ik hem even een uurtje spelen en dan werd hij weer moe. Flesje erin dan sliep hij zo verder tot aan de ochtend. Als wij dat niet deden was het zo uren trammelant.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem2468

Wat bij ons heel goed hielp ( waar niet iedereen een voorstander van is😅) ...
Ooh echt? En na het spelen een flesje erin en zo gaan slapen? Mijn man gaat als hij het zat is inderdaad met haar naar beneden en dan loopt hij heen en weer. Ik wil dat nooit omdat je iedereen hoort zeggen dat ze in het bedje moet blijven. Maar ik vind het wel een optie om te proberen dan. Deed je dat dan elke nacht als hij wakker werd en deed je dat direct, of eerst nog proberen te troosten in zijn kamertje? Hoelang heeft dat bij jullie geduurd?

2 jaar geleden

Ooh echt? En na het spelen een flesje erin en zo gaan slapen? Mijn man gaat ...
Ik wilde er eerst zelf ook niet aan beginnen maar naar nachten dat niets hielp heb ik het toch maar geprobeerd en hielp het hier gelukkig heel goed. We deden het alleen als we merkte dat hij echt niet meer kon/wilde slapen maar nog wel moe was. Denk dat we het een keer of 4 gedaan hebben destijds in die fase dat hij er last van had. Meestal na een uurtje was hij bekaf en viel hij tijdens flesje drinken al in slaap en konden we hem zo in bed leggen. Soms 1,5 uur. Ik wachtte niet te lang met naar beneden gaan om zo te voorkomen dat hij erg overstuur raakte.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem2468

Ik wilde er eerst zelf ook niet aan beginnen maar naar nachten dat niets hi ...
Okee ik vind dit wel fijn om te lezen, dat er nog een andere optie is. Dankjewel voor het delen, ik ga het eens proberen en kijken hoe dat loopt. Een spelend kind vind ik ook al minder energie kosten dan een krijsend kind, ook al is het midden in de nacht, dus het spreekt me al iets meer aan. Bedankt!

2 jaar geleden

Okee ik vind dit wel fijn om te lezen, dat er nog een andere optie is. Dank ...
Wat wij dan wel altijd deden is maar een klein lampje aan en tv aan met wat muziek erop dus geen tekenfilm oid en we gingen ook niet samen spelen om het toch wat "saai" te houden. En geen last gehad vna gewenning en dus weer afleren dus dat was ook fijn. Succes en hoop dat het misschien ook wekt bij jullie🍀

2 jaar geleden

Onze baby heeft 2 periodes gehad met heel slecht slapen. Bij ons helpt het het beste om haar even tussen ons te leggen en dan gaat ze inderdaad spelen en is ze heel druk. We laten dat dan maar even gebeuren (soms heb je zelf ook dat je energie of wat dan ook eruit moet, iets direct onderdrukken maakt het vaak alleen erger). Heel soms slaapt ze dan bij ons in bed, maar eigenlijk kunnen we haar vaak in haar eigen bedje leggen daarna… Even huilen (zonder volledig overstuur te zijn) en ze slaapt. Vast niet ‘hoe het hoort’ maar voor ons werkt dit… Sterkte / succes!!

2 jaar geleden

Onze baby heeft 2 periodes gehad met heel slecht slapen. Bij ons helpt het ...
Okee. We hebben het inderdaad wel een paar keer geprobeerd maar omdat ze zo druk gaat spelen is het bijna niet te doen. Na een tijdje wordt ze ook boos omdat wij blijven liggen. Ze wil dan echt actie. Maar het is altijd nog het proberen waard. Dankjewel!

2 jaar geleden

Bij mij werd het iets beter na het boek slaap van suzanne Willekes. Maar moet zeggen dat mij dochter best spookt. Zeker tijdens sprongetjes. Ze heeft daar qua slapen heeeeel veel last van. Vlak voor haar eerste verjaardag en nu weer, 15 mnd…