Ha allemaal,
Wij zijn inmiddels ten einde raad. Onze dochter is nu ruim 15 maanden. Altijd al een hele slechte slaper geweest 's nachts. Inslapen gaat wel goed, maar ' s nachts veel wakker. Altijd nog een nachtvoeding of zelfs meerdere. Ongeveer een maand na haar eerste verjaardag werden de nachten nog erger. Uren wakker 's nachts en huilen. Bij ons in bed werkt niet, dan gaat ze spelen. Na een fles gaat ze ook niet slapen. Ik heb bij haar op haar kamertje op een matras gelegen en uren liedjes gezongen (waar ze normaal gesproken rustig van wordt). Of zacht sssshht gezegd. Soms hielp het en soms niet.
Nu is ze 2 weken geleden begonnen met lopen. Opeens sliep ze de nachten helemaal door! Wat waren we opgelucht. We waren helemaal gebroken, ook omdat ik inmiddels opnieuw zwanger ben. Helaas was het van korte duur. Inmiddels is het weer hetzelfde als vanouds.
Ik heb nog geen slaapcoach ingeschakeld maar alle tips die ik van de huisarts en CB heb gekregen geprobeerd en letterlijk niets helpt. Gecontroleerd huilen niet, gewoon laten huilen niet. Erbij zitten/liggen (en dan steeds verder weg gaan zitten tot je de kamer uit kan) niet. Ik ben daarom bang dat adviezen van een slaapcoach ook niet meer nieuw zijn en toch niet gaan helpen.
Ik heb gelezen over de 15 maanden slaapregressie maar dit drama begon dus al bij 13 maanden en stopt niet. Overdag is ze een vrolijk, maar moe meisje. Altijd heel druk en beweeglijk, eet en drinkt goed. Veel kusjes en knuffels en dus inmiddels aan het oefenen met lopen. Maar ik kan er niet meer van genieten omdat ik zo vreselijk moe ben.
Hebben jullie misschien nog tips, iets wat ik over het hoofd heb gezien?