417 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op pluisjes15-7

Mag ik vragen om welke reden jullie niet of juist wel voor de nipt test kie ...
Wij zouden, mocht er wel iets aan de hand zijn, er niks mee kunnen doen. Dat betekent alleen maar maanden vol stress en verdriet... Heeft geen meerwaarde voor ons.

4 jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby2020

Wij hebben hier lang over na gedacht samen en vooral ik twijfelde hierover. ...
Vorige week dinsdag de nipt test + nevenbevindingen gedaan, vandaag de uitslag gekregen dat er geen afwijkingen zijn gevonden

4 jaar geleden

Met!

4 jaar geleden

Hier ook voor met nevenbevindingen gekozen, vanmorgen bloed laten prikken

4 jaar geleden

Ik heb vorige week de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Vandaag uitslag gekregen en er waren geen afwijkingen gevonden

4 jaar geleden

Reactie op Vdvsm

Hier ook voor met nevenbevindingen gekozen, vanmorgen bloed laten prikken
Same here

4 jaar geleden

Reactie op Druif123

Wij hebben ervoor gekozen geen testen te laten doen. De paniek en stress va ...
Mocht je bij de 20 weken echo wel vanalles afwijkend zien, zou je het dan alsnog afbreken of niet?

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Same here
Wij ook. Mocht er iets uit komen dan zijn we in ieder geval voorbereid. Tevens worden er dan als nog vervolg onderzoeken uitgevoerd

4 jaar geleden

Ik heb vorige week ook de nipt laten doen. Zonder nevenbevinden. Vandaag te horen gekregen dat alles goed is.

4 jaar geleden

Ik heb de test gedaan, nipt en neven. Vooral omdat het voor mijn vriend geen optie was om het niet te testen. Ik stond er uiteindelijk zelf ook achter. Ik denk er veel aan, was net aan het dagdromen dat de verloskundige belde met een goede uitslag en kreeg tranen in m’n ogen. Ik hoop het zo! Iedereen moet het zelf weten, ik merk dat ik er wel veel mee bezig ben, of dat goed is durf ik niet te zeggen... nog een week en dan is er duidelijkheid.

4 jaar geleden

Wij hebben binnenkort combinatie test i.v.m. tweeling. Dinsdag bloefafname en drie weken later nekplooimeting. O.a. vanwege mijn vriend dan weten we hoe of wat en kunnen we ons voorbereiden

4 jaar geleden

Ik heb net telefoon gekregen van mijn gyneacoloog. NIPT test mislukt. Er zat niet genoeg DNA van baby'tje in mijn bloed... ik moet over 3 weken opnieuw proberen 😦

4 jaar geleden

Reactie op Dorien VP

Ik heb net telefoon gekregen van mijn gyneacoloog. NIPT test mislukt. Er za ...
Huhh hoe kan dat? Betekend dat iets zorgelijks?

4 jaar geleden

Reactie op Puckje12

Wij ook. Mocht er iets uit komen dan zijn we in ieder geval voorbereid. Tev ...
Ja precies, daarom. Ben benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op Dorien VP

Ik heb net telefoon gekregen van mijn gyneacoloog. NIPT test mislukt. Er za ...
3 weken wachten? 🙁 succes! ‘K zou gek worden van onzekerheid

4 jaar geleden

Ik heb zonet met laten afnemen. Als ze dan toch prikken tijdens Corona-tijd (toch extra risico om besmet te raken) dan maar the whole package (anders ook gedaan btw).

4 jaar geleden

Reactie op Charlottee

3 weken wachten? 🙁 succes! ‘K zou gek worden van onzekerheid
Dat doe ik ook. We zijn ons vorig (eerste) kindje verloren. Bevallen op 22weken. Deze zwangerschap is sowieso al stressvol en dat nieuws hielp nu echt niet. En ik heb door de corona nu ook geen normale routine om mijn gedachten te verzetten.

4 jaar geleden

Wij hebben ook voor de NIPT met nevenbevindingen gekozen. Als ze dan toch testen, dan ook maar liever op alles. En natuurlijk is de uitslag spannend. Maar aan de andere kant is het al wat het is he? Daar verandert die test niets meer aan. Dus het is of nu 2 weken wachten, of nog zo’n 6 maanden wachten totdat je bent bevallen. Alleen heb je dan geen keuze meer. Als het kindje Edwards of Patau heeft is de kans enorm dat het heel vroeg zou overlijden. Dat zou ik echt niet kunnen handelen. Hoe erg en vreselijk ook, dan neem ik liever nu afscheid...

4 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor de nipt met nevenbevindingen. We vinden het belangrijk dat ons kindje gezond is en levensvatbaar. Gelukkig was alles goed. Dit geeft ons een fijn gevoel.

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Mocht je bij de 20 weken echo wel vanalles afwijkend zien, zou je het dan a ...
Hier schrik ik van! Met 20 weken de keus maken je kind weg te laten halen.. lijkt me echt afschuwelijk. Het is dan echt al een baby