61 Reacties

4 jaar geleden

Heb altijd een gezonde voeding patroon gehad! Nouuu sinds ik zwanger bent gaat het helemaal fout, dus moet daar echt even op gaan letten. Normaal zou ik hebben geluncht met een avocado toast net was het een kleine kapsalon (wat ik normaal echt never nooit zou doen)🤯

4 jaar geleden

Ik at vegetarisch, at weinig andere dierlijke producten. En nu lukt me dat niet meer.. ik heb zoveel behoefte aan vlees!

4 jaar geleden

Heb altijd een gezonde voeding patroon gehad! Nouuu sinds ik zwanger bent g ...
Hahaha heel herkenbaar! Ik dacht vanochtend, vanaf hoe laat is het normaal om langs de Mac Donalds te gaan 😄 toen maar gekozen voor een tosti kaas..

4 jaar geleden

Ik ben morgen 7 weken zwanger en at altijd heel erg gezond en vooral ook veel. Nu krijg ik echt niks meer door m’n keel en elke geur maakt me misselijk . Ik voel me zo zwak en misselijk. Het enige wat een beetje helpt is elke 30-45 minuten iets naar binnen duwen (fruit/ droge boterham). Als m’n maag leeg is moet ik overgeven en ben ik continue aan het kokhalzen. Zijn er meer meiden die hier last van hebben?

4 jaar geleden

Reactie op Disco

Ik at vegetarisch, at weinig andere dierlijke producten. En nu lukt me dat ...
Ik ben al 3 jaar vegan, en wat jij nu hebt is m’n ergste nachtmerrie!

4 jaar geleden

Reactie op MamaNikki1986

Ik ben al 3 jaar vegan, en wat jij nu hebt is m’n ergste nachtmerrie!
Hoe zit t bij jou dan? Kan jij volledig vegan volhouden?

4 jaar geleden

Hahaha heel herkenbaar! Ik dacht vanochtend, vanaf hoe laat is het normaal ...
Hoop dat dit een periode is dat zo over gaat! Ben pas 6 weken hoe gaat het verder in me zwangerschap denk ik dan.. hoop niet dat het alleen maar erger word! 😩🥺

4 jaar geleden

Reactie op Disco

Hoe zit t bij jou dan? Kan jij volledig vegan volhouden?
Ja, dat lukt makkelijk. Maar ik kan op het moment niks eten hahaha. Kots. Misselijk. Ik ben ook vegan voor de dieren dus ik verwacht ook niet dat ik aan m’n eventuele trek ga toegeven.

4 jaar geleden

Reactie op MamaNikki1986

Ik ben morgen 7 weken zwanger en at altijd heel erg gezond en vooral ook ve ...
Ik had dat 2 dagen tot ik aan gember pillen begon. Werkt bij mij erg goed

4 jaar geleden

Reactie op MamaNikki1986

Ik ben al 3 jaar vegan, en wat jij nu hebt is m’n ergste nachtmerrie!
Ja dat zou ook mijn ergste nachtmerrie zijn. Vandaag omega 3 pillen gekocht.. zonder vis!!! Gelukkig want ik wist al niet hoe ik dat binnen zou moeten houden

4 jaar geleden

Reactie op mimimi37

Ja dat zou ook mijn ergste nachtmerrie zijn. Vandaag omega 3 pillen gekocht ...
Gelukkig dat die bestaan... Ik heb een paar maanden geleden per ongeluk met visolie gekocht. Ik snap niet hoe andere mensen dat kunnen innemen... Op een gegeven moment gaat die capsule open in je maag en dan kreeg ik dus oprispingen met vissmaak. Echt niet te doen 🤮🤮🤮 Gelukkig nu dus met algen olie, daar proef ik niks van . Slikken de vegans nog andere dingen behalve de mama- multi's en de Omega3? Wij eten niet helemaal vegan, maar wel 95% Ik eet een enkele keer iets waar kaas doorheen zit, maar dat was het dan.

4 jaar geleden

Ik eet nagenoeg geen zuivel. Hoe krijgen jullie dat binnen?

4 jaar geleden

Reactie op rosie88

Ik eet nagenoeg geen zuivel. Hoe krijgen jullie dat binnen?
Dat at ik ook niet veel voor mijn zwangerschap, ik eet nu iedere dag een schaaltje magere Griekse yoghurt met cruesli of met een combi van havermoutmuesli en een banaan. Daarnaast heb ik wat dingen uitgeprobeerd en een schaaltje halfvolle vanille yoghurt of vanille vla krijg ik ook goed weg, dus dat eet ik nu ook om de dag ongeveer. Als je dat niet weg krijgt misschien iets van een yoghurt/zuiveldrank?

4 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Dat at ik ook niet veel voor mijn zwangerschap, ik eet nu iedere dag een sc ...
Dank voor je bericht! Ik vind het allemaal zo smerig 🤢. Straks toch maar eens naar de supermarkt om te kijken wat ik kan nemen. Is vla ook gezond en bevat dat voldoende zuivel?

4 jaar geleden

Reactie op rosie88

Dank voor je bericht! Ik vind het allemaal zo smerig 🤢. Straks toch maar e ...
Vla valt niet in de categorie 'gezond', er zit natuurlijk ook best veel suiker in. Als zuivel inname telt het wel degelijk! Ik kies er in dit geval voor dat ik om de dag een schaaltje vla/yoghurt met een smaakje voor mijn zuivel inname belangrijker vind dan de hoeveelheid suiker die ik daarmee in neem (ik snoep verder ook niet veel)..

4 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Vla valt niet in de categorie 'gezond', er zit natuurlijk ook best veel sui ...
Ah top, dankjewel! Ik snoep ook niet, dus een schaaltje vla per dag moet dan kunnen :)

4 jaar geleden

Reactie op rosie88

Dank voor je bericht! Ik vind het allemaal zo smerig 🤢. Straks toch maar e ...
Je kan ook eventueel calciumtabletten innemen. Ik eet/drink ook bijna geen zuivel en mijn verloskundige gaf dat aan.

4 jaar geleden

Reactie op rosie88

Ah top, dankjewel! Ik snoep ook niet, dus een schaaltje vla per dag moet da ...
Schiet me nu nog te binnen, maar als je iets van Brinta of havermoutpap lust kun je dat ook maken (met melk)!

4 jaar geleden

Reactie op MamaNikki1986

Ik ben morgen 7 weken zwanger en at altijd heel erg gezond en vooral ook ve ...
Ik precies dat!

4 jaar geleden

Ik eet gewoon normaal zoals hiervoor, alleen heb ik het geluk dat fruit mijn gravings zijn hahaha....mandarijnen en yoghurt met druiven😋😋😋