3 Reacties

2 jaar geleden

Oh ik zou echt net hetzelfde gedaan hebben. Je hebt groot gelijk!

2 jaar geleden

Heey, wat vervelend dat je dit spannend vindt maar wel begrijpelijk. Zelf ben ik kleuterleerkracht. Een onderdeel van het kleuteronderwijs is leren omgaan met elkaar. Wij besteden hier dagelijks veel aandacht aan! Wij als klas hebben een stappenplan dat wij volgen als zich een 'conflict' voordoet tussen kinderen. Dit hebben we samen met de kinderen gemaakt zodat ze onderdeel zijn van hun eigen klassencultuur. Als ouder zou ik vooraf (ik neem aan dat je een intake gesprek hebt met de groepsleerkrachten) hiernaar vragen. Dan kun je dit thuis ook toepassen en je dochter helpen voor zichzelf op te komen in de klas. Zou je thuis toch wat horen over slaan/schoppen o.i.d. bespreek het dan met de lkr. Hij of zij kan er dan op letten. Het kan namelijk zijn dat het andere kind jong is en nog on de egocentrische fase en moet dit nog leren (niet dat het mag hoor, maar het kind heeft begeleiding nodig). De lkr. Kan er dan op letten en helpen te leren. Een zes jarige zal dit niet zo snel doen op school, in ieder geval niet op onze school haha. Ik hoop dat je hier wat mee kan en het de spanning wat wegneemt. De basisschool moet erg leuk zijn voor ieder kind en grote kans dat je dochter dit ook zo zal ervaren. Succes!

2 jaar geleden

En stop zeggen is overigens erg goed van je! Misschien kan je haar al aanleren te vertellen waarmee ze moeten stoppen. Andere kinderen weten dat niet altijd. 'Hey, luister even. Ik wil dat je stop met zand gooien naar mij.' Dat is vaak erg effectief. Nogmaals succes!