169 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon van 9-10 loopt sinds gisteren. Nog wel met spanning en angst. In één keer van de ene op andere dag. Deed al een maandje stapjes langs de bank/ tafel. Werd steeds meer.. en wou ook niks liever dan aan één hand lopen. Sinds gisteren kan hij in één keer de hele kamer door. Echter alles op z'n tijd!
2 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Mijn zoontje staat aan tafel en stapt langs de zetel. Kan al een 5 seconden ...
Onze dochter is van 17 oktober maar loopt ook nog niet. Ze is wel snel met praten dus denk dat haar focus er niet op ligt. Loopt jouw zoontje inmiddels al?
2 jaar geleden
Reactie op charlotte-g24
Onze dochter is van 17 oktober maar loopt ook nog niet. Ze is wel snel met ...
Neen hoor, nog niet haha. Hij loopt wel achter een loopkarretje en stapt goed langs de zetel en tafel. Blijft soms al eens 5 seconden recht staan alleen.
Hij brabbelt zeer veel en zit heel de dag te 'vertellen' maar nog geen duidelijke woorden (behalve dan mama papa en dada). Hij begrijpt wel veel.
Alles op zijn tijd zeker 😊
2 jaar geleden
Ach dat komt vanzelf wel. Meestal begint het rondom de 15 maanden, dus zou me geen zorgen maken. Bovendien zijn jongens meestal iets trager. Mijn kleine man liep wel al vrij vlot (toen hij 1 werd). Maar mijn man liep pas met 17 maanden. Komt vanzelf en niet onzeker worden van de mensen die van alles ervan vinden. Hij houd zijn tempo aan.
2 jaar geleden
Mijn dochter is van 5 oktober, ze heeft heupdysplasie gehad, ze kruipt en trekt zich op tot stand, maar dat is het voorlopig.. komt wel op eigen tempo
2 jaar geleden
Gister 15 maand, en loopt langs de bank en muur, staat wel recht op stil, lichaam gaat in loopstand maar voeten blijven op de grond plakken 😁😁
Zoontje was 18 maand, andere dochter 13 maand.. dus allemaal hele andere maanden hihi
2 jaar geleden
Hier 14,5 maand en heeft deze week onder de knie dat ie los kan lopen. Maak je niet te druk, de ene loopt met een jaar en de ander met 18 maanden. Ze doen alles in hun eigen tempo👌🏽
2 jaar geleden
Mijn dochter van bijna 15 maanden loopt of staat ook nog niet los. Wel al 2-3 maanden lopen langs tafels en banken en achter loopkarretje. Zij loopt en staat alleen bijna altijd op dr tenen😔 ze kan wel plat staan, als ze stil staat staat ze soms op dr hele voet, maar grotendeels en bij lopen langs spullen altijd op dr tenen. Meer die dit hebben? Of ervaringen? CB zei dat dot vanzelf over gaat want zodra ze los gaan lopen moeten ze wel plat lopen, maar denk dus ook dat hierdoor het extra lang duurt voor ze los zal gaan lopen
2 jaar geleden
Ik ben stiekem best opgelucht dat er meerdere kindjes zijn die nog niet lopen. Zoontje dus 15 maanden en loopt nog niet. Ik ben door de cb door gestuurd naar fysio om te leren lopen. Hij loopt nu met moeite aan 1 handje, maar vind zijn billen nog prima schuiven. Al ruim 4 maandne fysio nu. Hij wilt gewoon nog niet los lopen. Als hij 18 maanden is moet ik naar de kinderarts van het cb terug komen voor controle. Of die dan al kan lopen. Fysio zei dat billenschuiver niet voor hun 2e gaan lopen... was best bang.
2 jaar geleden
Neehoor, hier ook 15 maanden en ze loopt heel snel, te racen zelfs met het loopkarretje, en schuifelt langs banken en tafels omdat ze zich dan kan vasthouden. Maar meer nog niet. Heeeeel soms staat ze even los als ik haar zelf loslaat. Maar het lijkt er meer op dat ze nog niet durft, want als ze dan eenmaal gevallen is stopt ze er ook mee (of gaat ze huilen...). Dus nee, we wachten het af en ergens geniet ik stiekem nog even van het laatste babyachtige wat er nog in zit! Ze loopt hierna nog lang genoeg 🤭
2 jaar geleden
Reactie op Gimi2022
Ik ben stiekem best opgelucht dat er meerdere kindjes zijn die nog niet lop ...
Onzin! Mijn neefje was een flinke billenschuiveren liep met 17 mnd los en nu 26 mnd rent en voetbalt als de beste.
Mijn zoontje nu 14.5 mnd (kruipt wel) loopt snel achter zijn wagentje, maar niet los (en zelfs niet aan een hand).