169 Reacties
2 jaar geleden
Tot bijna 15 maanden leek ze alleen maar te willen lopen aan de tafel en stoelen. Sinds deze week heb ik haar schoenen aan gedaan en ben ik met haar buiten gaan lopen aan de hand. Opeens wil ze alleen maar stappen en heb ik het idee dat ze nu interesse toont in het gaan lopen. Ze zet nu kleine stapjes los, dus ze krijgt al meer vertrouwen. Dus misschien een kleine tip: probeer eens schoenen. Uiteraard niet forceren maar het lijkt erop dat daardoor onze dochter meer interesse gaat tonen in het lopen nu.
2 jaar geleden
Tot bijna 15 maanden leek ze alleen maar te willen lopen aan de tafel en st ...
Overigens zijn de nachten ook gelijk fantastisch 🤦♀️😂😅
2 jaar geleden
Gianni is denk ik een rare 🤔. Loopt langs kasten en bank en tafel. Overstappen doet ie prima. Aan de hand lopen ook. Hij heeft nu los staan ontdekt en vind die interessant. Maar los lopen? Ho maar. Dat doet hij alleen als hij zijn zware kralen rek optilt dan zet ie een paar stappen los...maar veder niet.
2 jaar geleden
Reactie op Sydney
Mijn dochter is een billenschuiver, kruipt nu sinds een maand en trekt zich ...
Onze dochter heeft dit ook pas sinds een paar weken door, om zich echt op te trekken. De fysio gaf ons de tip om haar (op het moment dat ze zich tot de knieën had opgetrokken), een beentje vooruit te zetten in de “schuttershouding”. Als ze dit eenmaal door hebben, komen ze vanuit die houding tot stand.
2 jaar geleden
Ons dochtertje loopt binnen al stukjes los. Buiten moeten we moet wel haar helpen door haar handen vast te houden
2 jaar geleden
Zo irritant die mensen die zeggen loopt hij / zij nog niet? Nouja ieder kind op zn eigen tempo toch? De ene ontwikkeld sociaal razendsnel en de andere motorisch. Of dat nu met 13 maanden is of 18 maanden, lopen gaan ze gelukkig bijna allemaal doen 😊 Ons zoontje loopt nu sinds 2,5 week, hij is nu 15,5 maand. Je zag dat hij lang heeft gedaan om t vertrouwen te krijgen dat hij t kan, we hebben ook niks gepusht en gewoon naar hem gekeken wat hij zelf liet zien. Komt allemaal goed 🤗
2 jaar geleden
Onze dochter is met 13,5 maand gaan bilschuiven. Ze is nu 16 maanden oud maar doet naast bilschuiven nog niets 😔
Ze probeert nu pas vanuit rug lig in zit te komen (door haar buikspieren te gebruiken en zich op te drukken door op haar ellebogen te steunen) maar rolt of kruipt niet, trekt zich niet op, staat niet, niets.
Zijn er hier meer bilschuivers? Hoe gaat de ontwikkeling daarbij?
2 jaar geleden
Reactie op nicolllee
Mijn dochter ‘loopt’ zijwaarts op haar knieën, lijkt net een krab 🤷🏽♀️. ...
Mijn zoontje doet dit ook! Ook achter zijn loopwagentje 'loopt' hij op de knieën. Alles op zijn tijd zeker...
Vindt alleen die vragen beu van 'loopt hij al' en 'oei hij loopt nog niet, het duurt lang...'
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Onze dochter is met 13,5 maand gaan bilschuiven. Ze is nu 16 maanden oud ma ...
Hi
Ik heb een billenschuiver! Ik weet niet meer goed wanneer ze met billenschuiven begon. Niet heel vroeg.
Begon met 14,5mnd voorzichtig iets te kruipen. 3 wk later kroop ze hele stukken (wel veel schuivend, tilt nog niet de knieën goed omhoog). Met 16 mnd ongeveer probeert ze te gaan staan.