169 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
En hoe komt ze in stand nu dan? Ik kan me er maar moeilijk een voorstelling ...
Fysio erbij gehad. Korte sv:
Meer buigingen, houding verandering stimuleren. Oef: als ze tussen je benen zit, rug naar je toe, speeltje aan de zijkant van je been leggen dat ze er naar toe moet reiken, over je been, en daarbij draait, handen eerst neer zet en lichaam mee draait (beginoef om naar kruipen te gaan).
Vanuit op de knieën 1voetje neerzetten in schuttershouding om van op de knieën naar staan te gaan.
2 jaar geleden
Woehoe vandaag echt veel los gelopen! Wel alleen van mijn man naar mij en andersom maar met echt een ruimte ertussen dat hij minstens 15 stappen moest zetten en dit ging super goed! Nog net wat meer vertrouwen en hij wandelt overal heen denk ik ☺️
2 jaar geleden
Reactie op VadXx
Nice! Hier vandaag voor het eerst een beetje losgestaan. Ben benieuwd waar ...
Ons zoontje is nu 16,5 maand al 🙈
Maar hij kan het opzich wel want dat merken we als hij onze hand vast heeft dan heeft hij het eigenlijk niet vast maar geeft hem zekerheid, als hij nu dus eenmaal stapt naar 1 van ons dan is het ook echt wel stevig, alleen naar iets anders dan wat echt vertrouwd is, is nog even te veel van het goede
2 jaar geleden
Mijn zoontje (15 maanden) loopt vanaf zijn 1e verjaardag.. Inmiddels rent hij zo wat en wandelt hij zelf achter de kinderwagen. Zeer vermoeiend haha. Maar daarom kan hij nog niet veel woordjes en is hij daar langzamer mee. De een is motorisch sneller en de andere qua taalontwikkeling. Maak je niet druk. Alles op zijn tijd.
2 jaar geleden
Onze dochter van 16 maanden bijna loopt ook nog niet los. Af en toe oefenen we wel en doet ze zelf wel stappen tussen papa en mama maar zelf doet ze het niet. Ze loopt wel buiten en binnen aan 1 hand. Ze kan ook niet (vanuit kruip) zelf staan. Aan de ene kant laat ik het gaan en wil ik het de tijd geven maar aan de andere kant zie ik al die filmpjes voorbij komen van kids die al 12/13 maanden zijn en al helemaal los kunnen lopen.
2 jaar geleden
Onze dochter van 16 maanden bijna loopt ook nog niet los. Af en toe oefenen ...
Snap je helemaal, mijn dochter 16 maanden heeft heupdysplasie gehad, loopt daardoor sowieso al wat achter, maar ze stapt rond de tafel en achter een loopwagentje als een pinquin, maar verder ook nog niet los of buiten aan de hand. Komt allemaal wel op zijn/haar eigen tijd!
2 jaar geleden
Onze dochter van 16 maanden bijna loopt ook nog niet los. Af en toe oefenen ...
Gianni is net 16 maandjes en begint ook echt net pas met lopen. Liep altijd wel aan 1 handje mee of met veel moeite 2 a 3 stapjes tussen papa en mama. En opeens zonder we het door hadden liep die een paar stappen los. Zelf staan gaat ook nog niet hij moet eerst zich ergens aan omhoog trekken en als die stabiel staat durft ie te lopen. We hebben fysio gehad voor Gianni (moest van het cb) maar daar waren we mee gestopt het hielp niet ze doen het toch op hun eigen tempo
2 jaar geleden
Sinds vandaag kan onze dochter zelf nu gaan staan vanuit kruip houding(zonder houvast). Ik was zo trots. Ook het lopen gaat nu wel beetje bij beetje beter.
2 jaar geleden
Hier gaat het lopen steeds beter! Een tijdlang leek ze het spannend te vinden om los te lopen; langs randen van tafels en achter loopkarretje ging ze super snel. Maar als ze dan even los liep en viel, dan stopte ze er ook meteen mee. Ik denk dat ze een maand later pas echt losse stapjes ging zetten, en nu gaat het 'snel', drie weken later loopt ze meer dan dat ze kruipt. Waggelend, maar ze is helemaal blij! En wij ook trots natuurlijk 😃 nu dus toch maar eens op zoek naar loopschoentjes voor buiten, das nog niet makkelijk offf
2 jaar geleden
Hier loopt ze wel goed aan een hand en kan nu zelf gaan staan vanuit zit houding alleen zelfstandig lopen doet ze als wij voor der zitten. Ze wil vooral onze hand vast houden en stuurt aan ons hand waar ze naar toe wil gaan😂(kleine diva), zodra ik los laat, gaat ze jammeren.. ik ben van alles geprobeerd maar ik geef het nu beetje op haha. Komt vanzelf hopelijk de komende weken. Ze moet nog 17 maanden worden dus we hebben nog eventjes de tijd. 😃 ze vind het volgens mij gewoon gemakkelijk dat wij der handje vast houden en profiteert er ook van.
2 jaar geleden
Jaaa ze loopt sinds gister los. Trots wat ze is! En deze mama nog trotser!🥰