14 Reacties
één jaar geleden
Nou wat overdreven zeg om dat van een kind van 2 te zeggen, ons meisje is 15.1 kg, wel iets langer als jullie meisje maar niet dik... Je hebt nu eenmaal langere en kortere mensen toch dus misschien omdat jullie meisje wat korter is dat ze wat voller oogt.
één jaar geleden
Nou, als ik het zo lees vind ik het wel meevallen.. Obesitas klinkt gelijk zo heftig..
Zou gewoon even langs huisarts gaan en het verhaal voorleggen.. Vooral ook omdat je zegt dat ze gezond eet..
Ik neem het consultatiebureau nu maar met een korreltje zout.. Mijn zoontje zou ondergewicht hebben, maar eet echt wel genoeg, maar beweegt daarentegen als een malle,dus snelle verbranding..
Niet te druk maken 😘😘
één jaar geleden
Poeh, ik zou het advies van de medische molen misschien nog even naast je neerleggen en het nog even aankijken. Ik vind het nogal een heftige uitspraak. Mijn dochter is 2,5 ongeveer 90 cm en 11,7 kilo en bij elke afspraak krijg ik te horen dat ze veel te licht is. Er is wel altijd wat aan te merken bij het CB.
één jaar geleden
Hier roept het CB dat me dochter te dun is en te weinig eet maar ze eet prima ze zaten ook te zeuren over onderzoeken waarom ze te dun is ze was 10 kilo en 90 cm als ik het goed heb onthouden dus maak je niet druk kinderen zijn altijd te dun of te dik
één jaar geleden
Bij mijn kindje zeiden ze al dat ze te dik was toen ze 11 maanden oud was... ik heb besloten ook niet meet te gaan behalve voor prikjes.
één jaar geleden
Hi! Hier wel ervaring met een zwaarder kindje, die ook gezond eet. Ruim 2,5 jaar (sept2020), ca 93 cm en 17,5 kg inmiddels. Mag ik vragen wat voor traject qua 'medische molen' jullie krijgen? Wij hebben nu een aantal afspraken bij een diëtist gehad (bij 2jr zelf aan de bel getrokken omdat het CB juist zei dat we geen zorgen moesten maken maar wij dat dus wel doen), stabiliseert ietsje maar ze blijft stijgen in gewicht.
één jaar geleden
Ik vind het best gek.. ons zoontje is wel wat langer maar ook 15,4 kg ongeveer, ze zijn nog zo klein.. vind het altijd gek om maar gelijk te zeggen dat ze te dik zijn..
één jaar geleden
Ik vind het best gek.. ons zoontje is wel wat langer maar ook 15,4 kg ongev ...
Ik denk dat het erg ligt aan de lijn die ze volgen. Als ze ineens buiten hun eigen normaallijn gaan (een of twee lijnen naar boven of naar onderen vanaf hun eigen startlijn vanuit babytijd zeg maar) vind ik het wel goed als ze in elk geval alert zijn.