10 Reacties

4 maanden geleden

Oeh, dit is grotendeels herkenbaar! Ik had altijd al een lastige peuter, maar sinds vorige week is hij getransformeerd in een enorm pittige, lastige en opstandige peuter. Heel snel boos, meteen krijsen, heel gedoe om hem in bed te krijgen, enorm aan het klieren (terroriseren) bij de gastouder. Ik probeer er wel wat sturing in te houden, niet teveel in discussie te gaan en op hoop van zegen is het na oud en nieuw weer iets beter. Ik weet ook niet wat de beste aanpak is, maar des te meer ik op m’n strepen ga staan, des te vervelender hij nu wordt Ik merk wel dat mijn zoon ook echt wel moe is

4 maanden geleden

Ik denk ook echt dat er heel veel gebeurd in die kleine koppies in deze maand (en die van mij is wel een echte denker)

4 maanden geleden

Ik hoop dat het als de feestdagen voorbij is dat ze weer beter gaat luisteren en gewoon weer lief gaat spelen

4 maanden geleden

Is het boek 'how2talk2kids' misschien wat?

4 maanden geleden

Is het boek 'how2talk2kids' misschien wat?
Ik zal eens kijken misschien is het wat bedankt

4 maanden geleden

Hee, herkenbaar. Drukke tijd voor de kinderen met enorm veel prikkels. Ik merk dat het mijn zoontje goed doet als hij weet wat we die dag gaan doen en ook echt rustmomenten op de dag plan. Verder lees ik nu uit twee boeken die ons heel erg helpen en je even vanuit een ander perspectief laten nadenken. Temperamentvolle kinderen en jagen, verzamelen, opvoeden. Misschien een leuke tip voor de kerstvakantie.

4 maanden geleden

Reactie op Joann7

Hee, herkenbaar. Drukke tijd voor de kinderen met enorm veel prikkels. Ik m ...
Heel erg bedankt voor de tip

4 maanden geleden

Vorig jaar had ik precies hetzelfde....toen was ik ook zwanger. Ok denk echt dat dat de reden was. Ik kon niet alles meer en dat was moeilijk voor haar.

4 maanden geleden

Reactie op Mamameisje

Vorig jaar had ik precies hetzelfde....toen was ik ook zwanger. Ok denk ech ...
Ik heb het idee dat ze wel door heeft dat er wat gaat gebeuren en dat haar rol in het gezin gaat veranderen . Klinkt misschien gek maar ze wil steeds vaker als een baby vast gehouden worden

4 maanden geleden

Reactie op booboo86

Ik heb het idee dat ze wel door heeft dat er wat gaat gebeuren en dat haar ...
Ja dat had mijn dochter ook. Nadat de baby was geboren ging het nog een paar maanden door. Ik heb haar daarin gelaten. Beetje gegeint met haar en haar in mijn armen laten liggen..."ahhh ben je een kleine baby?"AGRUUUUU(blijkbaar doen babys zo)..."nou kom maar knuffelen dan!* Nu is de baby 7 maanden en doet ze het eigenijk niet meer. Ze had het even nodig, dat was prima. Er veranderde al zoveel... ik zag dit gewoon als een soort rollenspel. De boosheid ging op en af en heeft best even geduurd. Tegelijkertijd was zeer vanaf het eerste moment helemaal verliefd op haar broertje en broertje is ondertussen groot fan van zijn gekke zus. Hier hielp het om veel naar buiten te gaan(fietsen, speeltuin, steppen). Naar peutergym . Lekker uitrazen