39 Reacties
2 jaar geleden
Ik was al gestart. Ze deed het super goed. Tot ze nu een hersenschudding, oorontsteking en keelontsteking heeft. Als ze zich beter voelt gaan we weer verder. Ze plaste zo 2 a 3 keer per dag er op. Ik ben haar nu de woorden plas en potje aan het leren ik wil eind april/mei de eerste poging doen tot zonder luier rondlopen
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ik was al gestart. Ze deed het super goed. Tot ze nu een hersenschudding, ...
Hoe zijn jullie gestart? Gewoon erop zetten na een slaapje? En beterschap voor jullie dochter..
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Hoe heb je besloten om te starten, en hoe heb je dat gedaan?
Mijn zoontje vindt de wc mega interessant. We hebben nu een potje voor hem gekocht, daar gaat hij (met kleding aan) achterstevoren op zitten 😅 hij vindt het dus wel leuk en ik wil hem er op gaan zetten als wij naar de wc gaan, maar ik weet niet of dat de beste start is.
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ach jeetje, een hersenschudding zelfs? Veel beterschap
Wij gaan binnenkort beginnen, de potjes van de ikea zijn onderweg! Wil alleen nog 2 boekjes over zindelijkheid uitlezen met tips hoe je het het beste kunt aanpakken, en dan gaan we ervoor! Ze vindt het allemaal reuze interessant namelijk haha.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniem88
Potje? Nu al? Uhm, heb niet eens een potje in huis🤦♀️🤣
Hahaha, ja! M'n oma begon erover. Die startte ermee bij haar kinderen rond deze leeftijd. En het lukte!
Alleen was dat de jaren '70 en waren luiers niet zo makkelijk als nu 🤣😅
2 jaar geleden
Hier ook al gestart. Geen haast, lekker rustig aan. Elke keer na eten/drinken, dus vaste momenten (geen tijden!) op het potje zitten. Ze doet er nog niks op, maar erop zitten vind ze al hartstikke leuk. En daarna heel enthousiast doen, dat ze het zó goed gedaan heeft 😄
2 jaar geleden
Dat duurt nog wel even voor ik ga beginnen met het potje. Mijn dochter is net 17 maandjes.
2 jaar geleden
Sinds ze vorige week in bad poepte en die drol daar zag liggen is haar interesse in poep/plas gewekt 😅
Heb dus maar een potje besteld.
2 jaar geleden
Ik was begonnen met het potje een ruime maand terug, maar dochter werd ziek en herstel duurde een maand.
Nu sinds vrijdag weer wat geoefend en sinds gisteren echt. Alle plasjes (sommige gedeeltelijk) zijn in de wc beland, ze wilt niet op het potje, maar op de wc. Ik geef toe dat het een dagtaak is. Maar dat is bijna altijd ook met 3 jaar.
Als ze perongeluk plast dan stopt ze en zegt ohooow, loopt ze naar de wc ik zet haar er op en dan plast ze verder. Soms wilt ze niet verder plassen en zing ik een liedje en gaat ze alsnog plassen....trots dat ze elke keer is na een plasje!