39 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik was begonnen met het potje een ruime maand terug, maar dochter werd ziek ...
Nog maar 2 uurtjes te gaan, en als het blijft zoals nu...is ze heel de dag droog geweest🥰 zelfs buiten de tuin gespeeld en ze rende terug naar de tuin en toen op de wc gezet. Ben echt trots op haar.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Nog maar 2 uurtjes te gaan, en als het blijft zoals nu...is ze heel de dag ...
Wat goed !! Hoe hebben jullie het aangepakt? 🥰

2 jaar geleden

Reactie op MamavanEvy

Wat goed !! Hoe hebben jullie het aangepakt? 🥰
Eerst laten wennen op het potje en het toilet. Gewoon zodat het niet meer spannend was. Het toilet vond ze eerst echt eng dus zat ze er 2 seconden op terwijl ik heeel enthousiast deed. Ik merkte daarna dat ze niet rustig op het potje kon zitten en wel op het toilet en dat ze daar haar plasjes deed. Dus nu gebruiken we geen potje meer. Gisteren gewoon rigoureus de luier uitgelaten. Verteld dat ze moet plassen op de wc. Dit gisteren een keer of 1000 gezegd. terwijl ze in haar onderbroek begon te plassen zei ze ohoooh. Ik zette haar dan op het toilet en dan deed ze niets...ik zong allemaal stomme zelfbedachte liedjes over plassen op de wc, dat vond ze leuk. Eerst deed ze er dan 5 min over eer ze dan toch plaste. Het toilet papiertje vindt ze ook heel leuk, dus ik zeg als je geplast hebt krijg je een papiertje(vergelijkbaar met een sticker voor peuters). En als ze dan plast zeg ik waaauuuuw een plas op de wc! Geef high five en een papiertje. Daarna poets ik haar nog even. Soms geeft ze duidelijk aan dat niet plassen, maar is ze boos dat ze op de wc moet. Maar met het verschonen van een luier werd ze nog veel bozer. Sowieso duurt het nu maar 10 seconden het boos zijn(als ze het al wordt) en daarna is alles weer leuk...en als ze plast is ze helemaal blij en trots.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Eerst laten wennen op het potje en het toilet. Gewoon zodat het niet meer s ...
Soms heeft ze duidelijk aan dat ze moet plassen*** Foutje autocorrect 😜

2 jaar geleden

Wij zijn bij 11 maanden begonnen. Bij nummer 2 wil ik nog eerder begonnen. Het ging eigenlijk vanaf het begin heel goed en hij deed regelmatig wat op het potje. Nu de afgelopen maand steeds niets op het potje gedaan, maar we blijven hem er gewoon op vaste momenten opzetten (voor/na slaapje).

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 22 maanden. Ik wil haar aan een potje laten wennen. Wat voor potje hebben jullie? Gewoon een simpel potje of en soort mini wctje dat je kindje ook echt moet zitten net als wij?

2 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Mijn dochter is bijna 22 maanden. Ik wil haar aan een potje laten wennen. W ...
Mijn dochter kreeg een heel leuk walvis potje. Maar had ook een wc verkleiner gekocht. Uiteindelijk heeft ze 3 plasjes op haar dure potje gedaan en verder alles op de wc. Dus je kunt ook meteen beginnen met een wc verkleiner.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Mijn dochter kreeg een heel leuk walvis potje. Maar had ook een wc verklein ...
Bedankt voor de tip😊

2 jaar geleden

Goedkoop potje van kruidvat of prenatal hebben wij en een zitverkleiner op de wc. Beste is om te beginnen op potje dan zitten ze namelijk met hun voetjes op de grond. Dat is blijkbaar belangrijk. Werd ons verteld in ziekenhuis.

2 jaar geleden

Reactie op suusnoa

Goedkoop potje van kruidvat of prenatal hebben wij en een zitverkleiner op ...
Bedankt voor de tip😊

2 jaar geleden

Hier poepte ze met 7 maanden al op potje, maar nu gebruikt ze het vooral als stoel… 🤣

2 jaar geleden

Kleine tip, een potje met een hoge achterkant zit een stuk prettiger merken wij. Te koop bij o.a. de Hema

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op lsje88

Hier poepte ze met 7 maanden al op potje, maar nu gebruikt ze het vooral al ...
Haha hier ook, zet het potje voor de tv en gaat er dan op zitten🤣🤦‍♀️

2 jaar geleden

Wij zijn vandaag begonnen met de luier gewoon uit laten. Hij heeft een paar keer in z'n onderbroek geplast, dat vond hij heel vies maar weigerde toch nog op het potje te plassen. Uiteindelijk moest hij poepen en dat wilde hij toch echt niet doen zonder luier, snel op het potje gezet en aangemoedigd en uiteindelijk dus netjes op het potje gepoept! We hebben een potje dat muziek maakt dus hij was super trots toen hij het muziekje hoorde en wilde er zelfs nog even een plasje achteraan doen 😂 ben heel benieuwd hoe het nu verder zal gaan nu hij dat heeft ontdekt haha.

2 jaar geleden

Reactie op Sesame

Kleine tip, een potje met een hoge achterkant zit een stuk prettiger merken ...
Dankje wel voor de tip😊

2 jaar geleden

Wij hebben er een van Ikea, met verhoogde achterkant en het “plas/poepgedeelte” kun je er uit halen. Dat is wel heel gemakkelijk. Onze dochter heeft 2x op het potje gepoept en ook een keer of 2 geplast. Slechts 1x was een bewuste actie, maar toen viel het mij op dat ze moest poepen. Ze schrok zich overigens dood toen ze haar eigen keutel zag liggen😂😂😂

2 jaar geleden

Wij willen ook binnenkort starten, ik ben in november uitgerekend van de tweede, dus ik wil het ook niet te kort van tevoren doen. Ze schijnen dan door alle veranderingen in huis toch weer onzindelijk te kunnen worden. Maar dan moeten we er even een weekend vol voor gaan, en daarna volhouden! Ik haak even aan voor de ervaringen en tips 😄 de potjes zijn al een tijdje in huis haha en de onderbroeken ook. Mijn nadeel is alleen: op de opvang doen ze op haar dreumesgroep nog niets aan op het potje zitten of zindelijkheid. Dat vind ik wel vervelend, want als ze het dan thuis wel onder de knie heeft is dat toch verwarrend als ze op de opvang dan ineens een luier om moet? 🤨

2 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Wij willen ook binnenkort starten, ik ben in november uitgerekend van de tw ...
Hier ging het sowieso niet goed op het kdv in het begin. Ze kreeg daar een luier aan en dan plaste ze thuis in haar broek terwijl dit altijd goed ging. Nu begrijpt ze het verschil tussen thuis en kdv. Kan ze zelfs thuis nog de luier aan hebben en dan nog zindelijk zijn. Ze hebben hier op het kdv wel hun best gedaan 'n maar mijn meisje deed het gewoon niet. Ondertussen is ze ontzettend zindelijk nooit meer een ongelukje. Dus ik denk dat we na onze vakantie een nieuwe poging gaan doen op het kdv. Ik denk dus zelf dat het in het begin te verwarrend is, dan wel dan geen luier.