3 Reacties

2 jaar geleden

Nog geen ervaring dus ben ook wel benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan! Wij willen van de zomer ook 10 uur gaan rijden naar Polen. We zitten er toch sterk aan te denken om de nacht door te rijden zodat onze zoon kan slapen tijdens de rit...

2 jaar geleden

Wij zijn vorig jaar zomer ook naar Spanje geweest met een overnachting ertussen, ging prima! Ik raad snachts rijden wel aan, dan maak je al een lekkere trip terwijl de kids slapen. Lekker wat speelgoed, hapjes en tablet meenemen dan gaat het lang😅 En genoeg pauzes inplannen zodat ze even hun energie kwijt kunnen🙃

2 jaar geleden

Wij gaan ook op vakantie met de auto, naar een plaats in Zuid Frankrijk op zo'n 1300 km rijden. Gebaseerd op ervaringen van anderen gaan we vroeg in de ochtend rijden en overnachten we na ongeveer 800 km. Ik hoorde van meerdere stellen dat 's nachts rijden met de kinderen goed ging, maar ze zelf overdag helemaal gesloopt waren en de kids dan gewoon levendig waren en van alles wilden. Daardoor kwamen ze oververmoeid op hun bestemming aan en dat wil ik proberen te voorkomen 😅 Ik heb onlangs een organizer voor aan de passagiersstoel gekocht waar ook de tablet in kan en een travel tray (een soort auto proof speel tafeltje voor op schoot) zodat onze dochter kan spelen / eten tijdens de reis (buiten de stops om). Voor tijdens de stops nemen we een bal mee, dan hebben we meteen alledrie wat beweging. Daarnaast heb ik na wat Googlen op tips voor een lange autorit met dreumes een magisch tekenbord, raamstickers, klein setje duplo, kleuren met water en een busyboard op mijn meeneem lijstje gezet. Onze dochter houdt ook niet zo van autorijden en kijkt ook niet zo graag TV, dus ik probeer me ook goed voor te bereiden en ben erg benieuwd hoe het zal gaan 🤭 Ik neem trouwens wel wat potjes voeding en pakjes houdbare melk mee voor de zekerheid!