19 Reacties
2 jaar geleden
Echt heel vervelend.. hier ook al weken een fase.. moet zeggen dat het nu wel echt op uitproberen lijkt. Vandaag 20 min laten gaan, toen even gekroeld en dan zie je dat hij al half in slaap valt maar met wegleggen nog een keer, weer 20 min laten gaan en toen gekroeld en sliep hij..
2 jaar geleden
Reactie op Dadayla
Aii wat super vervelend! I feel you.. wij hebben dit in de nacht gehad met ...
🤣mijn man haalt hem net uit bed voot de 2e keer. Nu heeft ie door als ik maar lang genoeg huil haalt papa de er uit en mag ik beneden weer spelen. Zit je dan 2,5 uur met een huilend kind. Hij viel echt bijna in slaap ogen waren al dicht en papa komt de kamer is. Onze jongste had ik net slapend in bed die had hij er ookal uit gehaald want ze gaf een kleine kick. Ze mogen geen seconde huilen van hem
2 jaar geleden
Reactie op Gimi2022
🤣mijn man haalt hem net uit bed voot de 2e keer. Nu heeft ie door als ik m ...
Hahaha dat hebben ze echt heel snel door he😅 oma bracht hem op bed en meneer zette het op het krijsen. Na 15 min heeft ze hem er gelijk uitgehaald en was het feest. Dag later probeerde hij het dus ook bij ons🤦♀️ en op de opvang ook. Heeft hij pech dat wij en de opvang daar niet intrappen🤭
2 jaar geleden
Ik lees mee want wij zitten hier nu ook middenin. Hij is al 2 avonden compleet overstuur en wil met geen mogelijkheid gaan slapen. Als je bij hem op de kamer bent is hij stil maar zet één voet over de drempel en het is krijsen, krijsen, krijsen.
Geen tips dus, maar helaas wel herkenbaar. Hoop dat dit heel gauw over is want met een baby van 12 weken ernaast is dit echt niet te doen.
2 jaar geleden
Onze oudste dochter (nu 4) was ook altijd een hele goede slaper maar ik weet nog dat ze dit ook had toen ze rond de twee jaar was. Ik ben eigenlijk niet van het laten huilen maar toen hielp bij ons niets anders. Ze ging soms zelfs spugen van het krijsen dan hebben we alles verschoont en haar gewoon weer in bed gelegd. Aan het begin was ze echt lang aan het krijsen. We vonden het verschrikkelijk maar na ongeveer een week oid laten krijsen was het over.
2 jaar geleden
Reactie op luusje6
Onze oudste dochter (nu 4) was ook altijd een hele goede slaper maar ik wee ...
Wij hebben dit precies ook gehad en gedaan een week of 2/3 geleden.
Alles wat we deden hielp niet en dit kwam uit het niets ook. Ze is van 23 sept dus ook bijna 2 jaar.
Uiteindelijk hielp de eerste dagen witte ruis aan en daarna toch echt weglopen ondanks ze gelijk ging huilen. Dat nam elke dag steeds sneller af. Zodra we de trap nog niet af waren naar beneden stopte ze al met huilen.
Is dus echt even een fase geweest en merkte daarna dat ze ‘ineens’ weer meer kon en deed dan daarvoor.
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Bij degenen bij wie dit inmiddels voorbij is, hoe lang duurde dit bij julli ...
Niet echt hoopgevend maar hier is het sinds deze week iets beter, nu is hij weer ziek dus nu weer even minder, maar hij slaapt echt al 2 maanden slecht in dat we erbij moeten blijven en minstens 2 uur bezig zijn
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Bij degenen bij wie dit inmiddels voorbij is, hoe lang duurde dit bij julli ...
1,5 week max geloof ik. Maar doordat we erachter kwamen wat er werkte voor haar om toch op tijd te kunnen slapen. Anders had het wel langer kunnen duren denk ik.
Lastig want elk kindje is anders.
2 jaar geleden
Ik lees mee.. ons zoontje is van 21-10 en wij zitten er al een maand mee te kijken.. krijsen als hij naar bed moet zo erg dat hij bijna elke avond wel een keer spuugt.. en het laten huilen wat we doen lijkt averechts te werken.. maar zodra we er heen gaan is het lachen, knuffelen en spelen.. daarbij komt ook nog dat hij in de nacht wakker word en dan gaat krijsen..
Mijn man en ik zijn kapot.. hoe moet dat dalijk over 2 maanden als we er weer een bij krijgen.. ik zit ook zeer zeker met mijn handen in het haar..
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
1,5 week was het bij ons uiteindelijk ook, sinds een paar dagen gaat het ge ...
Ik moet zeggen dat ze verder echt nog wel in een onrustige fase zit. Dan weer slechter eten, dan weer smiddags meer slapen dan normaal..
Of het nou de groei is en de peuter pubertijd of dat ze voelt dat elke dag de baby geboren kan worden 🙈
2 jaar geleden
Nou ik krijg het niet meer voor elkaar. Wordt er gewoon dood ongelukkig van, iedere avond weer opnieuw. Het is denk ik al sinds april.. ze had een lastige periode betreft slapen, toen besloten dr bij ons te laten slapen omdat onze nachtrust enorm belangrijk is (man met depressie). Maar sinds een paar maanden valt ze gewoon ook bij ons niet meer in slaap. Ik lig dus iedere avond letterlijk 2/2,5 uur lang met haar in bed te wachten tot ze slaapt. Het breekt me zo op. Ik heb extra een campingbedje gekocht om haar daaron te laten slapen in dr eigen kamer (ze heb al een peuterbed, en anders hebben we om 2 dingen strijd; in dr eigen kamer, en dat ze er zelf uit kan) dus dacht campingbedje, dan gaat het alleen nog om de strijd van in dr eigen kamer maar ze vertikt het. Ik heb er 2 uur bijgezeten en ze blijft huilen en krijsen dat ik het ook weer gewoon zielig vind, heb geprobeerd om de 5-10-15 ect min terug te komen, werkt ook niet. Ze blijft huilen en krijsen.. na 1,5-2 uur kan ik het gewoon ook niet meer aan en vind het dan weer zo ziekig dat ik denk wat doe ik dr aan…. Ze mag best in ons bed slapen, als ze maar gewoon in slaap valt en ik de avond de enige paar uurtjes voor mezelf per dag voor mezelf heb🥺 maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen☹️
2 jaar geleden
Reactie op coco28
Nou ik krijg het niet meer voor elkaar. Wordt er gewoon dood ongelukkig van ...
Ohh zo vervelend he?! Bij ons heeft het volhouden en doorzetten uiteindelijk wel geholpen. Dus echt gewoon laten huilen. Af en toe even er heen voor een knuffel/kus en gezegd 'je gaat slapen in je eigen bed, slaaplekker'. Paar dagen druk mee geweest maar uiteindelijk toch geholpen.. die dagen waren echt pittig en heb me ook erg schuldig gevoeld maar het was t wel waard. Ze slaapt al weer een tijd in dr eigen bed en slaapt ook weer door.
Sterkte en hopelijk snel verandering 🌸
2 jaar geleden
Reactie op coco28
Nou ik krijg het niet meer voor elkaar. Wordt er gewoon dood ongelukkig van ...
En anders toch een slaapcoach benaderen om dit goed in kaart te brengen voordat jullie er echt aan onderdoor gaan.
Het CJG heeft ook stevig ouderschap die eventueel mee kan kijken/helpen. Bij ons is het thuis heel heftig geweest na de bevalling en slaap problemen baby (lang verhaal) en heeft uiteindelijk Cardea ons heel erg geholpen en begeleid.
2 jaar geleden
Heel heftig, ik heb met jullie te doen! Ook wij hebben deze periode gehad. Ze komen op zo’n punt dat ze het veel te gezellig vinden en het echt een slaapassociatie wordt. Ze moet weer leren om zelf in slaap te vallen. Hier uiteindelijk toch twee nachten laten huilen.. oef wat deed dat zeer aan mijn moederhart. Maar na die twee nachten dat hij tot snikkends toe in slaap is gevallen hebben wij hier geen last meer van gehad. En anders misschien inderdaad een slaapcoach proberen. Sterkte! Vermoeidheid is zoooo naar!
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
1,5 week was het bij ons uiteindelijk ook, sinds een paar dagen gaat het ge ...
Nou het ging drie dagen goed en sindsdien weer drama. Nu ook alweer 2 uur verder en het ziet er niet naar uit dat hij snel gaat slapen. Het middagslaapje ging wel nog steeds goed maar is nu sinds een paar dagen ook een worsteling. Word er echt niet goed van, wat een vreselijke fase is dit.