5 Reacties
茅茅n jaar geleden
Ik snap je helemaal, het is echt uittesten hoe ver hij kan gaan, grenzen opzoeken, belangrijk om rustig te blijven, uit te leggen waarom iets wel of niet mag en allebei bij jullie punten blijven staan dus niet ineens ergens aan toegeven wat eigenlijk niet mag. Is niet altijd even makkelijk want je wilt toch een driftbui voorkomen soms maar dat is gewoon niet handig.
Hier hebben we zo鈥檔 fase rond de 22 maanden gehad en nu zitten we er weer middenin, komt ook omdat hij nu een zusje heeft van 3 weken dus is echt overal aandacht aan het zoeken en de grenzen aan het uittesten, word er soms echt gek van maar ik hou mijzelf voor dat het beter word
茅茅n jaar geleden
Hier hetzelfde verhaal. Hij gooit met dingen of begint te roepen/huilen als het hem niet aan staat. Hier helpt het om hem dan even in de hoek te zetten tot zijn driftbui over is. We merkten dat dit hem wel helpt. Als hij zich in het openbaar op de grond gooit, negeer ik hem en ga ik wat verder, heb bij hem gemerkt dat dit het beste werkt en hij dan snel terug recht staat. Wij merken dat boos worden niet werkt en hij alleen nog bozer word. Maar hoop dat deze fase ook snel voorbij is 馃檲馃馃徎 Hij kan met momenten ook lief zijn hoor 馃槄
茅茅n jaar geleden
Reactie op Nele N
Hier hetzelfde verhaal. Hij gooit met dingen of begint te roepen/huilen als ...
Boos worden maakt het hier vaak ook niet beter nee. Toch vind ik het wel lastig omdat ik natuurlijk niet zomaar alles wil accepteren. Maar inderdaad de hoek, of hier eigenlijk de gang werkt soms wel. Maar meestal blijft hij er niet 馃檲
茅茅n jaar geleden
Misschien minder speelgoed? Dan is de troep minder. Daarna samen iets uitkiezen om mee te spelen? Daarnaast werkt het hier heel goed om veel naar buiten te gaan