16 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje ligt al vanaf 16 maanden in een peuterbedje, gaat super goed heeft er nooit uitgeklommen. Bedje staat tegen de muur met uitvalbescherming aan de andere kant, hij kan er dus niet uitvallen. We hebben een tijdje het matrasje van het ledikantje toch voor de zekerheid ernaast gelegd. Geen spijt van, zodra hij net 2 is ben ik ook hoogzwanger , wij kunnen nu dus het ledikantje mooi doorschuiven, overigens niet de reden dat we hem in een peuterbedje lieten slapen, hij sliep ineens heel slecht in zijn ledikantje en met deze overgang ging het stukken beter. Dit hadden vrienden van ons ook dus eigenlijk op hun advies gedaan haha
2 jaar geleden
Reactie op Anoniem88
Nee, en dat gaat denk ik ook nog heel lang duren. Zolang ze nog steeds soms ...
Hihi! Nog lekker alle kanten op dus! Hier valt het me op dat onze kleine de laatste 2 maanden vrij recht en altijd met haar hoofd aan 1 zijde van het bed in slaap valt en ook weer wakker wordt. Denk dat dat idd wel een eerste vereiste is 🙈
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Hihi! Nog lekker alle kanten op dus! Hier valt het me op dat onze kleine de ...
Ja dat denk ik ook. Hier nog een draaimolen in huis. Slaapt veel op haar buik. Het is zeker nog niet veilig om die wiebel kont van mij in een peuterbed te laten slapen😉
2 jaar geleden
Ons zoontje ligt al vanaf 16 maanden in een peuterbedje, gaat super goed he ...
Oh wat fijn dat die overgang zo soepel is gegaan! En dat hij er ook niet uitgeklommen is in het begin. Ik twijfel nog een beetje of ik het zelf aandurf 😅 Maar fijn om te horen dat het in principe nu ook al kan. Ze hebben dan natuurlijk ook wat meer ruimte in het bed zelf. Ik heb een vrij grote dame dus ze groeit ook wel over een jaar het bedje uit denk ik.
2 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Oh wat fijn dat die overgang zo soepel is gegaan! En dat hij er ook niet ui ...
Wij hebben in het begin het ledikantje wel in de kamer laten staan, mocht het niks geworden zijn destijds had hij terug gegaan in het ledikantje en hadden we het peuterbedje uit elkaar gehaald dat is zo gedaan. Dat zou je eventueel ook nog kunnen doen, dan kan je het wel uitproberen maar voel je je er toch niet goed bij of lukt het niet heb je altijd nog het ledikantje staan zeg maar
2 jaar geleden
Onze dochter is toen met 1,5 naar een peuterbedje gegaan. Ging direct goed. Ons zoontje van nu 20 maanden ga ik nog niet proberen die gaat me direct uit bed. Ik denk dat het echt oer kind verschillend is. Mss zowel ledikant als peuterbed in de kamer zetten en uit proberen met middagslaapje. Wij hadden wel peuterbedje met een half hekje
2 jaar geleden
Ons zoontje ligt al vanaf 16 maanden in een peuterbedje, gaat super goed he ...
Peuterbedje hebben we tweedehands gekocbt op marktplaats. Ik vond dat wel handig, is het niet meteen zo’n groot bed. En konden we ledikant doorschuiven. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Mss gaat het wel goed
2 jaar geleden
Hier komt de baby ook wanneer ze net 2 jaar is. Wij gaan nog geen 2e ledikant kopen. De baby gaat eerst in de cosleeper bij ons op kamer , ik vermoed tot haar 6 maand . Dan is de oudere dochter 2,5 jaar en dan eens proberen om te slapen in peuterbed als het nog niet lukt..tjah dan kopen we nog een ledikant
2 jaar geleden
Ik ben een maand geleden van ons 2de kindje bevallen. En we gaan nu wel proberen om de oudste in een peuterbed te leggen, zodat de jongste over een paar maanden in zijn bedje kan. We hebben wel een bedje voorzien waar hekjes rond staan, zodat hij er niet kan uitvallen..of hij er uit gaat klimmen valt nog af te wachten 🙈
2 jaar geleden
Wij hebben toevallig vandaag peuterbed gekocht, over 2/3 weekjes de andere kamer klaarmaken zodat daar het bed kan staan en gaan we het proberen. Zoontje is nu 21mnd. Eind oktober komt zn zusje erbij dus hoop dat we dan het ledikantje voor haar kunnen gebruiken ipv nog een ledikant erbij te moeten halen. Dus we gaan het zien.
2 jaar geleden
Met een wieg kun je die tijd overbruggen. Of nu alvast over? Sommige kindjes kunnen al heel vroeg naar een peuterbed, maar dat is per kind verschillend of ze dat al “kunnen”.
Ik ben vorige maand bevallen van ons 2e kindje (1e wordt in oktober 2). De baby heeft de wieg waar ons 1e zoontje ook in lag de 1e paar maanden. Zodra hij daar uitgegroeid is krijgt het ledikantje van ons 1e zoontje en krijgt hij een peuterkamertje.
2 jaar geleden
Wij hebben voor onze dochter een junior bedje gekocht via marktplaats. Deze heeft nog van die spalken aan de zijkant maar is wel 140×70. We hebben een nieuw matras en hoeslakens enz gekocht. Wanneer ze eraan toe is kan de zijkant eraf en is het een gewoon bedje. Vindt het nu nog te vroeg voor haar en denk niet dat ze er al aan toe is. Onze baby (nu 4 weken oud! 💖 ) slaapt in een co sleeper en mag straks naar het ledikant. Zo hoeven we niet nog een ledikant erbij te kopen..dan blijven we bezig 🙈
2 jaar geleden
Onze dochter is sinds twee weken over naar een grondbed. Mijn man heeft deze zeld gemaakt. Zit grotendeels een hekje omheen tegen het uitvallen maar ze kan er zelf in en uit. Het matras is 70×200.
Ze blijft er bij het slapen gaan en in de nacht goed in. S ochtends komt de eruit en horen we haar wat omrommelen met haar knuffels. Deze gooit ze in en uit bed. Werkt voor ons perfect en kunnen dan in augustus het ledikant voor de volgende gebruiken al zal deze eerst in de wieg slapen