16 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even! Hij eet gewoon Fruit en boterhammen en als avondeten alleen droge pasta met kaas 😵‍💫🤣. Maak me geen zorgen maar zou het fijn vinden als hij eens wat meer groente zou eten ❤️

één jaar geleden

Ik volg.. voorheen gaven we nog wel brood als meneer niet wou eten.. Vandaag voor het eerst zonder eten naar bed gedaan.. en wat denk je.. hij gaat gewoon lekker slapen.. Frustrerend..😤

één jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ik volg.. voorheen gaven we nog wel brood als meneer niet wou eten.. Vanda ...
Ja heel herkenbaar. Bij ons

één jaar geleden

Reactie op Nickky

Ik volg even! Hij eet gewoon Fruit en boterhammen en als avondeten alleen ...
Ja inderdaad! Dat bedoel ik!

één jaar geleden

Reactie op Debbie89

Ja inderdaad! Dat bedoel ik!
Haha geen tips dus van mij 🤣, in hetzelfde schuitje en 31 weken zwanger van de 2de, heb er soms ook geen kracht meer voor 🤣❤️

één jaar geleden

Hier net zo. Hier alleen patat, aardappelschijfjes, kipnuggets of brood/tosti. Sinds kort ook hamburger erbij. Ik neem het maar voor lief🤷‍♀️ zal ooit wel beter worden hoop ik🤭

één jaar geleden

Hier heeft ie vanaf 11 maanden tot 2 weken geleden geen groenten gegeten. At alleen droge pasta met kaas en aardappeltjes uit airfryer. Uit het niets wilde hij ineens groenten proeven. Hij eet nu een eetlepel van pastasaus met paprika/courgette/wortel/)gehakt (en gepureerde groenten/tomaten 🤪😂). Ook pasta met roomsaus (zuivelspread) met paprika/courgette/wortel eet ie een lepel van op. Zelfde met kerriesaus met zelfde groenten. Groenten die niet in saus zitten gaan nog lastig, maar probeert ie wel en eet ie vaak 1 a 2 hapjes. Enige wat ik heb gedaan is blijven aanbieden, niet pushen (wel vragen een hapje te nemen). Ook altijd zelf hetzelfde op mijn bord als hij heeft en ik zeg dan wel een keer tijdens het eten dat ik het lekker vind, maar leg geen focus op zijn eten/bord. En hij mag van mij nog een zakje knijpfruit na zn yoghurt als hij groenten goed gegeten of geproefd heeft. Verder heeft ie wel altijd brood en fruit goed gegeten (wel alleen appel/peer/druiven/banaan) Maar zelfs ander fruit wil hij nu uit zichzelf proberen. Kortom het was hier een hele lange adem van ruim 1,5 jaar 😅 Maar krijgt nu eindelijk groenten binnen.

één jaar geleden

Toevallig laatst bij de huisarts geweest omdat onze dochter veel last heeft van obstipatie. Hij vroeg ook hoe ze eet. Ik zei 'overdag super; brood, fruit, zuivel, eieren, wat rauwkost, allemaal geen probleem maar avondeten doet ze al 1,5 jaar (ze is nu 2.5) niet of nauwelijks. Als ze eet zijn het 3 kleine hapjes of wat droge rijst of droge pasta.' Oke zei hij, niets bijzonders dus 🤣 Wij geven geen alternatief. Dat betekend heeel vaak met lege maag naar bed (krijgt wel nog yoghurt of melk voordat ze gaat slapen). Ze komt eigenlijk nooit met honger 's nachts, groeit goed, is vrolijk en actief.. Ik laat het maar los. We bieden het aan, aan haar of ze het eet of niet 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Lynn82

Hier heeft ie vanaf 11 maanden tot 2 weken geleden geen groenten gegeten. A ...
Ow en hij kreeg altijd (ook als hij niks van zn bord had gegeten) een bakje Griekse yoghurt naturel 10% en nooit iets anders later nog. Dus heel vaak zonder eten naar bed gegaan 🙈

één jaar geleden

Bij ons is gewoon eten wat de pot schaft. Eet je het niet krijg je niks anders. Er zijn dingen waarvan ik weet dat eten ze echt niet eten dan maak ik nog wel eens iets anders. Bij ons heeft gewerkt hij vroeg altijd om iets lekkers. Dan was het bah vies en niet eens proeven maar wel iets lekkers willen.z uitgelegd dat als je niet eeg je ook niks lekkers opkrijgt. En toen begonnen met kleine porties op bord en als ops is dan mag je wat lekkers. Wat denk ik ook geholpen heeft is dat het ook voor zijn grote zus van 5 telt en sinds begin dat jaar meebezig en eet sindsdien wel beter. Als hij dan zijn bordje leeg heeft dan krijgen ze nog een danoontje, yoghurt of een chocolaatje of iets dergelijks.

één jaar geleden

Hier het zelfde al hoeft ze niet te eten maar ze moet aan tafel blijven en soms eet ze dan haar bord leeg omdat ze het toch lekker vind , als ze weinig of niets eet ook prima morgen weer een dag en ontbijt gaat altijd goed

één jaar geleden

Grappig eigenlijk om te zien hoe dat verschilt! Hier eigenlijk gelukkig een redelijk goede eter, met vlagen van slecht tot niet eten, maar hier dus echt een goede groente-eter. Haalt echt z’n neus op voor aardappelen 🙈 Brood is hier altijd wel een heel gedoe, tijden zitten peuzelen met z’n broodjes en korstjes gaan er moeilijk in

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Grappig eigenlijk om te zien hoe dat verschilt! Hier eigenlijk gelukkig een ...
Ja elk kind is anders en iedereen gaat er anders mee om en dat is alleen maar goed want elk kind heeft een andere aanpak nodig

één jaar geleden

Ik maak me er niet druk om en geef gewoon wat ze wilt. Dit is trouwens altijd gezond. Overdag geeft ze aan of ze brood fruit cracker rauwkost of yoghurt wilt. Hoeft niet op specifieke momenten als zij om 16uur een appel vraagt, dan krijgt ze die. Avond eten is wat de pot schaft. Ze vindt pasta met verse spinazie lekker met philedelpia saus. En rauwkost en zelfgemaakte pastasaus met veel groente. Bloemkool met een zelfgemaakt sausje(zonder meuk) pokebowl pompoensoep..mais(oke ik merk dat dit best veel is xD) Ik zorg altijd dat we ergens die week iets eten wat ze graag eet. Maar ook heel vaak eten we dingen die ze niet wilt en is ze na 1 hap klaar(dit is gerust 4x per week). Prima, dan niet. Maar als we klaar zijn en van tafel gaan en ze vraagt een half uurtje later om yoghurt of fruit, dan krijgt ze dat gewoon. Ze heeft trouwens tot 1.5 jaar op 1 banaan per dag geleeft. En is juist tegen haar 2 jaar gaan eten

één jaar geleden

Hier het zelfde al hoeft ze niet te eten maar ze moet aan tafel blijven en ...
En wat eet ze meestal met ontbijt? Hier een die geen ontbijt wilt 😢