6 Reacties
één jaar geleden
hahaha ja heeft onze peuter een paar maanden geleden gehad. Ging snel over gelukkig, soms zochten we haar kamer even door op pluisjes en dan sliep ze prima. Sterkte nog even!
één jaar geleden
Hier was ze opeens heel bang voor mieren en alle andere insecten. Pluisjes waren mieren, dus ook dat was eng.
Nu heb ik altijd geleerd dat je de angst serieus moet nemen. Dus niet zeggen het doet niets. In hun beleving lieg je. Ze kunnen werkelijkheid en fantasie niet scheiden. Dus dat pluisje kan een groot monster worden(ik zeg maar wat).
Wat ik dus deed was als mijn dochter een mier zag was de mier weghalen en klaar. En een knuffel geven natuurlijk. Ze durfde niet langs mieren te lopen dus ik nam haar bij de hand en zei samen kunnen wij dat! Natuurlijk super trots op haar als ze het deed.
Nu is ze minder bang. Benoemt ze elke mier, houdt afstand, maar niet meer hysterisch huilen. En meestal kan ik gewoon zeggen "ja inderdaad een mier. Ga naar lekker verder spelen."
één jaar geleden
Echt raar ze wordt zelfs bang van de bloemetjesprint op haar piyama. En dan zegt ze dat het snel uit moet. Zodra ik haar piyamatrui uittrek is ze weer rustig en niet meer zo aan het trillen. Lijkt wel een fobie! Ze durft ook niet meer alleen te slapen. Niet meer alleen naar het toilet lopen etc..