3 Reacties

één jaar geleden

Tijd.. zo is het eigenlijk bij ons gegaan en zoveel mogelijk bij alles betrekken, hier heeft het echt een aantal maanden geduurd maar nu spelen ze samen, ze moest wel vanaf het begin altijd mee van hem en hij aait haar vaak over haar hoofd. Ze zijn nu echt onafscheidelijk

één jaar geleden

En misschien je partner even alleen met de peuter op pad, hebben we hier ook gedaan en binnenkort gaan we alleen met de oudste naar de Efteling om echt even tijd aan hem te besteden.

één jaar geleden

Allereerst gefeliciteerd met jullie zoon. Hier ging hier net zo, onze jongste is 6 weken oud en onze dochter vertoonde precies hetzelfde gedrag. We hebben haar zoveel mogelijk geprobeerd voor te bereiden toen ik nog zwanger was maar het blijft toch een omschakeling. Eerlijk, die eerste 2/3 weken waren hels. Ik kon haar niet meer luchten of zien en wilde zo graag die fijne baby bubbel in met ons zoontje. Het had echt tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie maar uiteindelijk werd het voor iedereen het nieuwe normaal. We zitten er nu al helemaal in zover kan, mijn man gaat morgen voor het eerst weer werken en dan kan ik ook gaan werken aan een ritme alleen. Na die 2/3 weken werd onze dochter dus rustiger, maar de afgelopen week vertoont ze weer meer jaloezie. Roept mij steeds als ik even bezig ben, slaat en is veel boos. Ook haar broertje slaat ze. Ik probeer te relativeren dat het moeilijk is om ons nu te moeten delen en pak tussendoor 1 op 1 momentjes. Al is het maar even wat stickers plakken of een liedje zingen. Dat doet haar goed en daarna kan ze ook meer begrip tonen als ik zeg dat ik even naar haar broertje ga. Ook 1 op 1 met papa of een uitstapje met bijvoorbeeld opa en oma deed hier goed. En ook benoemen naar broertje dat hij even moet wachten, al is het maar een halve minuut. Zo ziet ze dat niet alleen zij moet wachten maar broertje ook. Succes en geef het de tijd. En hulp vragen van buitenaf op de druk te verlichten 🤗.