19 Reacties

2 jaar geleden

Ja😅 madam heeft echt het gedrag van een tiener, alleen kan nauwelijks praten. Veel schreeuwen en huilen als ze iets niet mag. Dan laat ik haar het meestal uitschreeuwen. Ze stopt heel snel als ze ziet dat ze geen aandacht krijgt. Verder is ze ook erg grenzen op aan het zoeken. Aan iets zitten en dan zeg ik nee. Kijkt ze me aan en doet het toch.

2 jaar geleden

Zeker! Al een paar weken 😅 Hele tijd huilen en jengelen als ie z’n zin niet krijgt. Boos worden, spullen weggooien etc. Drama 😬

2 jaar geleden

Ooooh absoluut! Alles zelf willen doen, als hij iets niet mag maar graag wil dan is het huis nog net niet te klein🤭 dan is het gelijk boos en gooien met wat op zijn pad komt😖 en echt heel erg uittesten wat hij doet. Slapen gaat ook iets wat lastig maar dan vooral overdag.

2 jaar geleden

Ja! Al vanaf dat m’n zoon anderhalf is. Driftbuien, dwars zijn, nee nee nee🥴

2 jaar geleden

Ik volg! Gewoon om te voelen dat we niet de enige zijn met een draaaak (van een schatje) 😅

2 jaar geleden

Hou op schei uit 😂 sinds 18 maanden, maar ze gaat nu af en toe helemaal los. Ze kan aardig praten, maar gaat dat dus ook inzetten... zit ze in bed en wil ze niet slapen, horen we opeens: HEB GEPOEEEEPT (heeft ze niet). En echt een drama als iets niet naar t zinnetje gaat... manmanman. Smijten en gooien en brullen en ter aarde storten.

2 jaar geleden

Hier sinds 18 maanden al... Ze is binnenkort 22 maand. Lekker gezellig, zeker omdat die van ons ook zo goed kan praten 😵‍💫 Lievelingswoord: neen #hetiseenfase 😅

2 jaar geleden

Hou op hoor, hele tijd dingen uit de koelkast willen, en dan mij halen: mama pom (kom) om vervolgens alles te willen wat niet mag; s ochtends om 7.00 wat chocolade , alleen maar pakjes drinken en water is niet goed genoeg, om bij iedere teleurstelling om de grond te gaan liggen. Vanmiddag ook bij de winkels, gaat de laatste tijd vaak goed maar nu liepen we langs de kaasboer ipv erheen en toen was het nee kaas! En toen ik zei dat we verder gingen was het nee, doei mama, en naar binnen rennen, bij het willen meenemen en handje pakken gaan liggen.. drama.. om vervolgens te krijsen als ik hem oppak alsof hij flink mishandeld word 😂

VRIEND

2 jaar geleden

Ow ik herken het allemaal! Vind het uiteraard vervelend voor jullie, maar ben stiekem toch ook wel blij om te lezen dat ik niet de enigste ben met een kleine draak in huis😅🤦‍♀️

2 jaar geleden

Oohh wat een herkenbare verhalen zeg! Ik wordt er soms helemaal niet goed van dat gedrag 🙈

2 jaar geleden

Het forum openen en dit onderwerp direct treffen! 😅😂 #hetiseenfase

2 jaar geleden

Ooh ja! 😅 Niks is goed, alles is nee. Krijgt meneer zijn goesting niet dan is het huis te klein en word hij agressief 😅 Hopelijk een korte fase. Met nog een kleiner kindje in huis echt niet te doen.. die word regelmatig aangevallen 😕

2 jaar geleden

Hahaha, heel herkenbaar allemaal! Hier ook een echte peuter puber 😅 Bij het kijken van filmpje op de iPad ineens schreeuwen “NEE DIE NIET!!” en dan wil hij DIRECT het filmpje uit. Bij het drinken van water na ieder slokje “Meer!” roepen, ook al is de beker al vol. Sowieso veel buiten waarin hij random “Nee! Wel! Nee niet! Ja wel” door elkaar roept 🤣 Veel uittesten (op de stoel staan, badwater met bad olie drinken, spullen achter de bank smijten, bijten/slaan/knijpen, drinken op de grond gooien en dat allemaal vooral herhalen als ik nee zeg 😑 Soms grappig, soms om gek van te worden 🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Oh jaaaaaaa. Hier wordt er veel gegooid met speelgoed (vooral blokken en puzzelstukjes). Als je iets vraagt js het antwoord bijna altijd nee. Hij stort zich op de grond en kan keihard gaan janken om niks. En daarbij ook nog eens heel slecht slapen. Van mij mag het snel over zijn. Aan de andere kant is hij ook nog steeds een ontzettende lieverd, heel behulpzaam en kletst hij de oren van je kop met al zijn nieuwe woorden.

2 jaar geleden

OMG hier nu ook echt begonnen. Ik kan wel janken van frustratie😭 ik ben alleen maar boos op mijn dochter😭 weglopen,gooien,jammeren,een gevecht om haar in de auto te zetten… ik trek het soms echt niet meer. Voel mij zo’n slechte moeder😭

2 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

OMG hier nu ook echt begonnen. Ik kan wel janken van frustratie😭 ik ben al ...
Geen slechte moeder voelen! Je kind zoekt grenzen op, belangrijk dat je rustig blijft herhalen en zeggen wat wel kan bijvoorbeeld om haar af te leiden, bij ons zoontje werkte bijvoorbeeld uiteindelijk: we gaan nu naar de supermarkt, als je lief gaat zitten gaan we zo lekker een stukje kaas halen (is hij dol op). Of kom we gaan naar de auto want we gaan naar: ‘plek’. Ons zoontje luisterde echt dramatisch, duurde 2 a 3 maanden , krijsen in de auto, soms echt gewoon moeten duwen dat hij ging zitten, want het werkt natuurlijk lang niet altijd. Maar nu gaat het gelukkig weer goed! (Ff afkloppen) Maar het ligt niet aan je kwaliteiten als moeder! Het is echt een fase van je kindje

2 jaar geleden

Haha ze heeft hier wel wat dingen die werken, maar ik vergeet ze soms. Ik heb zelf 0 energie door de zwangerschap en mijn dochter wilde na een hele leuke middag niet mee naar huis. Ze wilde verder spelen. Uiteindelijk een krijsend kind onder de arm na 20 pogingen. Nu was ik vergeten om te zeggen: "zeg maar doei tegen de trap." (Daarmee was ze bezig). En als ik dat zeg zwaait ze en zegt doei trap... zo jammer haha de leuke middag verpest, terwijl dat zinnetje alles had kunnen redden. Maar het is het al een goed half jaar drama. Je leert wat dingen gaandeweg. En ook mijn dochter leert dingen. Heb wel het idee dat het de laatste 2 weken een stuk minder is

2 jaar geleden

Van maand 18 +/- al t een en ander... maar nu is meneer 2 en jonges wat een drammertje en prinsje is t aan t worden 😮‍💨 Hij kan nog niet zo praten maar oh wat weet ie goed aan te geven wat ie niet wil...letterlijk spartelen op de grond... Gelukkig op goede dagen ook goed lachs..

2 jaar geleden

Mij dat dochter is vooral bij mij (mama) echt alle grenzen aan het zoeken. Bij papa en opa en oma niet of veel minder.