77 Reacties

3 jaar geleden

Ik zie erg op tegen de bevalling/pijn. Is mijn eerste kindje. Ik wil eigenlijk gelijk als het mogelijk is een ruggenprik. Lachgas en morfine pomp trekt me niet. En het lijkt mij ook fijn, een bad bevalling. Dus dit is voor mij ook n optie. Maar ik heb nog niks op papier staan. Ga ik ook maar eens doen:)

3 jaar geleden

Ik heb nooit gesprekken gehad over pijnstilling eigenlijk Geen enkele gebruikt, maar anders graag pijnstilling voor het hechten hihi

3 jaar geleden

Ik krijg een remifentaniel-pomp, dan druk ik op een knopje en krijg ik een soort pijnstillingshot. Dit is omdat ik geen ruggenprik mag vanwege mijn rug.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje geen pijnstilling gehad. Hiervoor gekozen omdat ik de hele bevalling zo puur mogelijk wilde beleven. Hier heb ik geen spijt van, en ik denk dat ik nu weer ga kiezen voor een bevalling zonder pijnstilling. Maar wel pijnstilling voor het hechten naderhand inderdaad. Dat viel mij zo tegen. Baby geboren, ligt lekker op je borst... Maar arts was nog vanalles aan het hechten en dit doet heel veel zeer, zodat ik het heel moeilijk vond om me op de baby te concentreren. Terwijl het zo'n mooi moment is. Dus dat zou ik zelf aanbevelen, om het daar wel eventjes over te hebben in ieder geval. Verder denk ik dat het heel persoonlijk is wat je wilt qua pijnstilling. Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op Muisje98

Ik krijg een remifentaniel-pomp, dan druk ik op een knopje en krijg ik een ...
Ik heb t ook bij de 1e gehad. Je wordt er wel high van. Ik weet veel dingen niet meer omdat ik best suf werd. In t begin werkt t fijn en haalt t de scherpe randjes van een wee af maar verderop doet het niet veel meer

3 jaar geleden

Reactie op Mirel

Ik heb t ook bij de 1e gehad. Je wordt er wel high van. Ik weet veel dingen ...
Ahh hopelijk onthoud ik het nog een hoop 🙌🏼 het is namelijk of dat, of niks (wil zo lang mogelijk zonder). Als ik een keizersnede krijg moet ik namelijk geheel onder narcose... wil niet wakker worden met “gefeliciteerd je bent moeder” 😩

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerst kind alleen een morfine spuit in been gehad onder een weee omdat ik een zeeuwe in mijn been had beschadig wat ik nu weer heb en dan krijg je er heel veel pijn aan aan het been is net of hij in brand staat en die prikkels er in pffff vandaar morfine spuit in been verder was ik goed bij geen pijn gehad bij bevallen alleen ik denk dat het er bij de 2 anders uit gaat zien en ik waarschijnlijk keizersnede krijg

3 jaar geleden

Ik wil het liefst thuid bevallen. Dus dan is er weinig mogelijk met betrekking tot pijnstilling is mij verteld. Maar "vroeger" deden alle vrouwen het zonder pijnstilling. Dus moet kunnen denk ik dan. Ik weet van mn zus dat er zoiets bestaat als een tens apparaat. Die schijnt net een beetje verlichting te brengen. Dit kan ook thuis, dus daar wil ik wel voor gaan. Ook zou ik denk ik in bad willen bevallen. Volgens de verloskundige brengt dit ook veel verlichting..

3 jaar geleden

Bij de eerste ingeleid en geen pijnstilling genomen uiteindelijk uitgedraaid op een keizersnede, nu bij de tweeling als ze uit zich zelf komen dan ook geen pijnstilling en anders kies ik voor een keizersnede

3 jaar geleden

Ja ik twijfel ook dood. Lachgas lijkt me tien keer niks. Ik wil het bad proberen, maar er is er maar eentje dus ja hoe groot is die kans dat die beschikbaar is die dag Pffff dus ga er maar van uit dat ik em niet krijg dan kan het meevallen misschien. Verlamd in me benen door ruggenprik lijkt me niks en zitten best veel nadelen aan las ik. Wil het liefst ook hurkend bevallen omdat dat beter is ivm bekken etc dan liggen. Dan moet ik wel kunnen staan. Maarja dit zeg ik nu Ahahaha misschien ga ik dood vd pyn en roep ik wel om de prik 😂 heb alle opties open in m'n geboorteplan en ga pas op het moment zelf beslissen wat ik wil. Tip: niet alle ziekenhuizen hebben alle pijnbestrijding opties he. Je moet echt per ziekenhuis checken wat ze aanbieden. Dalijk wil jij iets wat daar niet eens kan.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste bevalling heb ik verplicht een epidurale gekregen, de bevalling wilde niet vlotten en de baby kwam in moeilijkheden (hartslag werd onregelmatig) daardoor epidurale, zelf had ik even geen pijn, de ontsluiting vorderende sneller. Ik weet niet of het normaal was maar de epidurale was bij mij ontzettend snel uitgewerkt, zodat ik mijn bevalling wel zelf de persweeën kon voelen (misschien minder hard dan normaal maar ik voelde ze wel 😉) Ondertussen is die baby een jonge dame van 15jaar 😊

3 jaar geleden

Ik heb geen pijnstilling gehad (behalve plaatselijke verdoving voor de knip). Wel groot deel van de weeën in bad kunnen opvangen, dat was wel fijn. Tegenwoordig hebben veel ziekenhuizen ook minstens 1 bevalbad. Uiteindelijk wel op bed bevallen.

3 jaar geleden

Ik heb er goed over nagedacht en wil geen ruggenprik, wel morfine of een andere pijnstilling. Heb het ook met me vriend overgehad dat al schreeuw ik erom houd het tegen. De reden is dat ik er bang voor ben.

3 jaar geleden

Ik ben vorige keer ingeleid en toen heb ik een morfine pompje gehad. Ik zou daar niet nog een keer voor kiezen. Ik weet nu hele stukken van de bevalling niet meer en ook het eerste stukje dat ze er was weet ik nog maar flarden van. Dat vind ik echt het grote nadeel. Het is toch ook iets magisch, maar ik mis nu de helft van de film zegmaar. Ik hoop deze keer zonder pijnbestrijding thuis te bevallen, mocht dat niet gaan dan wordt het een ruggenprik.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste een prik in mn been.. was heerlijk..maar werd er 'high' van.. veel langs me heen gegaan, duurde steeds lang voor ik in de gaten had dat verloskundige tegen mij praatte ipv in het luchtledige ;) Maar het verliep na de bevalling niet helemaal top..dus was blij dat niet bewust mee te krijgen. Dus geen spijt van.. Bij tweede stond ik op het punt andere pijnstilling te krijgen, toen hij er al uit kwam.. nu bij derde zie ik wel beetje tegen de pijn op, kan me pijn bij tweede goed herinneren.. maar prik in bovenbeen wil ik niet meer (en doen ze in dit ziekenhuis niet) en ruggenprik lijkt me verschrikkelijk en vind ik eng.. zie wel hoe het loopt.. hebt er van tevoren toch niet veel over te beslissen.. loopt altijd anders ;)

3 jaar geleden

Ik denk dat als je het wilt proberen zonder pijnstilling (wat bij mij het geval is) dat het belangrijk is om jezelf ervan te overtuigen dat je 1) het kan en 2) miljoen vrouwen het reeds deden. Vooral in jezelf geloven is denk ik heel belangrijk. Ik ben ervan overtuigd dat die bevalling zal lukken ☺️ Daarnaast probeer ik niet echt een bepaald « plan » te hebben maar ga ik het vooral op me laten afkomen omdat het sowieso altijd een beetje onvoorspelbaar zal zijn en wat komt komt, ik laat het me overkomen. ‘ het enige dat ik wil mijden als het kan is bevallen liggend / op mijn rug omdat je hier een smallere bekken uitgang mee hebt waardoor het iets minder vlot KAN gaan.. maar welke houding dan wel zie ik wel na de infosessies en in het moment zelf. Mijn schoonzus heeft net een zijbevalling gedaan en vond dit top. Als je meer info wilt om jezelf erin wat voor te bereiden dat we dit als vrouw best wel kunnen heb ik als tip vd vroedvrouw het boek 'Hypnobirthing, the Mongan method' van M.F. Mongan. Heb hier al veel goed over gehoord dus ga die wel lezen. Geef je ook veel tips over ademhaling, ontspannen en andere nuttige informatie. Succes! :)

3 jaar geleden

Ruggenprik lijkt me doodeng en heb ook niet heel positieve verhalen gehoord over andere pijnstilling. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het vermijden van pijnstilling en het liefst niet op een bed bevallen. Maar wil me er niet teveel op vastpinnen aangezien je toch geen idee hebt hoe het gaat lopen. Misschien vind ik op dat moment liggen juist fijn en schreeuw ik om pijnstilling 😊

3 jaar geleden

Ik was bij de eerste geen pijnstilling, maar heb uiteindelijk een ruggenprik gehad. Ik was nl helemaal uitgeput en had geen energie meer (ivm langdurig gebroken vliezen en 3 nachten nauwelijks slapen - is geen beste voorbereiding voor een bevalling kan ik je zeggen). De ruggenprik zorgt er wel voor dat de weeën een stuk beter te doen zijn, maar het haalt het niet helemaal weg. Het akeligste vond ik de pijn bij het hechten: heb je je kindje op je borst, denk je klaar te zijn en dan dat nog😒 mijn ervaring is alleen dat pijnstilling daaronder niet optimaal is: het was blijkbaar niet mogelijk om alle plekjes daaronder goed te verdoven, dus het hechten was goed te voelen - echt geen pretje🤭 Wil nu het liefste thuis bevallen, maar we gaan zien of het er van komt...

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje geen pijnstilling gehad. Hiervoor gekozen omdat ik d ...
Ja, ik wil het liefst geen pijnstilling, maar ligt heeel erg aan de bevalling. Goeie tip over dat hechten! 👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op Mirel

Ik heb t ook bij de 1e gehad. Je wordt er wel high van. Ik weet veel dingen ...
Over die pomp heb ik ook gelezen, misschien beter dan meteen een ruggenprik🤔 Bedankt voor jullie ervaringen iig