77 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op annvi

Ik denk dat als je het wilt proberen zonder pijnstilling (wat bij mij het g ...
Goeie tips, thanks! :)

3 jaar geleden

Ik heb een ruggenprik gehad en ben er juist zeer over te spreken. De pijn is weg en het enige wat je voelt is een tintelend gevoel in je benen. Ik kon na de prik eindelijk weer lachen, terwijl ik daarvoor lag te kreunen en te steunen van de pijn..

3 jaar geleden

Bij de 1ste ben ik thuis bevallen en hoop ook nu thuis te kunnen bevallen. Dus dan heb je geen pijnbestrijding. Ik had wel een geboorte tens in huis, maar niet gebruikt. Dit geeft een soort van kleine stroomstootjes om de pijn van de weeën te verminderen

3 jaar geleden

Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad nadat ik 18uur weeen had en nogsteeds op 1cm ontsluiting zat. Dus om even bij te komen besloot ik toch een ruggenprik te nemen. Van de prik heb ik niks gevoeld en wat voelde het fijn om even geen weeen te voelen! Echt even op adem komen is dat!

3 jaar geleden

Zonder. Eerste ook zonder was wel heftig, vooral toen de weeën opwekkers aan werden gezet was het een hel, maar ik vond het ook weer bijzonder om op die manier mee te maken, dus deze bevalling weer zonder :)

3 jaar geleden

Reactie op Loisslingerland

Zonder. Eerste ook zonder was wel heftig, vooral toen de weeën opwekkers aa ...
Het meest pijnlijke was het daarna hechten van de inknip zonder verdoving. Ik heb het echt uitgeschreeuwd en gejankt..

3 jaar geleden

Reactie op Loisslingerland

Het meest pijnlijke was het daarna hechten van de inknip zonder verdoving. ...
Maar ze kunnen het toch verdoven als je dat wilt?

3 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Maar ze kunnen het toch verdoven als je dat wilt?
Zelfs dan voel je nog echt alles🙈

3 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Maar ze kunnen het toch verdoven als je dat wilt?
Ze prikken de verdoving en beginnen gelijk met hechten hahaha Of ze zeggen ' het is toch nog beurs en pijnlijk, zo klaar' 🤕

3 jaar geleden

Ze prikken de verdoving en beginnen gelijk met hechten hahaha Of ze zeggen ...
En toch duurt het lang he haha met ze het is zo klaar😂

3 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Maar ze kunnen het toch verdoven als je dat wilt?
Had ik gevraagd ja ze zei ; heeft geen zin joh om nu nog te verdoven

3 jaar geleden

Zijn er hier ook dames die gekozen hebben om gelijk een ruggenprik te zetten bij bijv 1 a 2 cm ontsluiting (mag hier in het ziekenhuis, ook aan laten staan tijdens de persweeeen, zolang je de druk maar voelt).

3 jaar geleden

Reactie op Cecile85

Zijn er hier ook dames die gekozen hebben om gelijk een ruggenprik te zette ...
Als ik de drempel over ben in t ziekenhuis, wil ik m er al in hebben zitten. Pijn is niet nodig vind ik en Nl is volgens mij t enige land waar ze er moeilijk over kunnen doen. Goede afspraken maken van te voren helpt..

3 jaar geleden

Reactie op zeg ik niet

Als ik de drempel over ben in t ziekenhuis, wil ik m er al in hebben zitten ...
Ja ik heb ook gemerkt dat ze hier in NL wel heel moeilijk en negatief doen over de ruggenprik In Zwitserland en amerika is het de normaalste zaak...

3 jaar geleden

Reactie op Cecile85

Zijn er hier ook dames die gekozen hebben om gelijk een ruggenprik te zette ...
Ik had van tevoren gezegd dat ik bij 4 cm een ruggenprik wil Had dit echt in mijn bevalplan laten opnemen. Hebben ze netjes ook gedaan alleen was er 1 verpleegkundige die het gek vond dat ik een ruggenprik wilde terwijl ik (nog niet) verging van de pijn. Met andere woorden mijn weeenw aren nog niet zo heftig. Ze vroeg me waarom ik hiervoor kies🤔 apart

3 jaar geleden

Reactie op H C

Ik had van tevoren gezegd dat ik bij 4 cm een ruggenprik wil Had dit echt i ...
Moet er wel bij zeggen dat mijj ruggenprik dus niet had geholpen ik voelde alles maar dan ook alles! Wat ik van andere hoor dat ze lekker konden slapen dat had ik niet hoor na 5 cm!

3 jaar geleden

Reactie op Loisslingerland

Het meest pijnlijke was het daarna hechten van de inknip zonder verdoving. ...
Wat bizar dat je geen verdoving kreeg op de plek? Ik kreeg namelijl en een verdovingsspray en een prik! Daarna pas gehecht

3 jaar geleden

Reactie op H C

Wat bizar dat je geen verdoving kreeg op de plek? Ik kreeg namelijl en een ...
Serieus ??? Ja ik heb ook niet doorgevraagd hoor.. ik lag daar half dood van de bevalling hahaa ik zal het onthouden en bij deze aangeven! Dus een spray en verdoving ?

3 jaar geleden

Reactie op H C

Ik had van tevoren gezegd dat ik bij 4 cm een ruggenprik wil Had dit echt i ...
Wat bizar hè?! Waarom moet iemand van de verpleging hier iets over te vinden hè?? We leven Idd in 2020, Miss had ze verwacht dat je eigenlijk nog gehurkt onder een boom zou bevallen 😂

3 jaar geleden

Reactie op zeg ik niet

Als ik de drempel over ben in t ziekenhuis, wil ik m er al in hebben zitten ...
Hier hetzelfde!