10 Reacties

2 jaar geleden

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt geloof ik. Ze praat toch, als ze duidelijk woorden zegt?

2 jaar geleden

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt geloof ik. Ze praat toch, als ze duidel ...
Ik denk dat ze hele zinnen bedoelt.

2 jaar geleden

Maar kinderen gaan meestal pas vanaf een jaar of 2 echt met zinnen beginnen. Ik zou nog even lekker genieten van alles wat ze nu al zegt (en nog niet) voor je het weet houdt het niet meer op en dan kletsen ze de hele dag.

2 jaar geleden

Rond de 2 haar beginnen de 2 woords zinnen gemiddeld. Dus dat duurt nog even

2 jaar geleden

Nou onze dochter van ruim 17 maanden kletst de hele dag, maakt zinnen van 2 of 3 woorden en kan zich al best goed verstaanbaar maken. Daarin tegen, ze loopt pas sinds vandaag. Dus daar is ze weer laat mee! Ieder kindje is anders

2 jaar geleden

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt geloof ik. Ze praat toch, als ze duidel ...
Nja niet praten ze wijst dan naar buiten en roept dan buiten of naar een bal en dan bal en met eten snapje ? Ze is best rustig en stil maar niet zorgelijk ofso want ze is super sociaal en lacht veel en naar iedereen en reageert dan ook super enthousiast dusja ik denk dat ik gewoon ongeduldig ben

2 jaar geleden

Reactie op Wendy91

Maar kinderen gaan meestal pas vanaf een jaar of 2 echt met zinnen beginnen ...
Haha ja klopt is ook zo ik wil gewoon zo graag met haar kletsen lijkt me echt leuk

2 jaar geleden

Ah Ja okee, maar voor je echt een gesprekje met haar kunt voeren kan het nog wel eventjes duren. Ook die zinnetjes van 2 of 3 woorden zullen vooral nog heel praktisch zijn ("mama eten", "vogel buiten", "ikke ook" enzo). Als ze nu een paar woordjes duidelijk kan zeggen doet ze het heel netjes, maar alsnog kan het echt nog wel een tijd duren voor je echt een gesprek met haar kunt voeren of ze bijvoorbeeld een fantasie verhaaltje kan vertellen of iets wat op school is gebeurd. Zo te horen vind je het super leuk als ze tegen je praat, en dat zal ze ook aan je merken. Dus daarmee beloon je het in ieder geval heel sterk!

2 jaar geleden

Hier 18 maanden en kletst de oren van je kop, maar het is nog niet verstaanbaar hoor hahaha! Komt vanzelf. Ik merk dat hij zich nu heel snel ontwikkelt op het gebied van bijvoorbeeld puzzelen en bouwen. En hij begrijpt ineens alles wat we zeggen. Ze zijn steeds weer met iets anders bezig 馃グ

2 jaar geleden

Ah Ja okee, maar voor je echt een gesprekje met haar kunt voeren kan het no ...
Ja idd het is zo leuk om die ontwikkeling te zien 馃馃槏 ik ben zo nieuwsgierig gewoon ook naar hoe ze zal zijn elke keer weer. Maar dat zullen jullie allemaal ook hebben. Ja ze is best snel maar dat komt omdat ik echt super veel praat hahah dus ze zal dalijk ook wel een kwebbelkaus worden