23 Reacties
3 jaar geleden
Bij ons kindje is net reflux vastgesteld. Als de adem zuur ruikt, als hij begint te wenen bij hzt slikken van de melk, als de melk vaak terug naar boven komt, onrustig, niet slapen na de voeding, soms na 2 uren na de voeding nog steeds melk naar boven komt al dan niet met spugen. Let er ook op of ie vaak iets inslikt zonder dat ie net een voeding heeft gekregen,...
3 jaar geleden
Reflux is heel de dag door niet alleen de avond. Bijna alle kindjes hebben reflux. Die van mij heeft t ook behoorlijk maar ze reageert er nauwelijks op dus is het prima, dat klepje gaat vanzelf werken. Na iedere voeding spuugt ze een hele golf uit. Daarna hoor je haar veel opnieuw slikken en voeding omhoog komen, zelfs uren later vaak komt een deel ook uit haar mondje gelopen.
Met boeren goed over je schouder leggen en op het kontje omhoog kloppen, werkt hier heel goed. Na een voeding even goed rechtop houden.
3 jaar geleden
Onze zoon heeft verborgen reflux, soms spuugt hij wel. Vaker niet, dan wel.
Wat je kan doen: voeding aanleggen met johannesbroodpitmeel let wel op met z'n ontlasting het kan ook verstoppend werken + z'n darmen moeten er ook aan wennen dus kans op darmkrampen is aanwezig. Verder staat hier z'n bedje al sinds de 1e week al iets omhoog dit om terug vloeien tijdens het slapen te verminderen/voorkomen.
3 jaar geleden
Reactie op Slytherin
Bij ons kindje is net reflux vastgesteld. Als de adem zuur ruikt, als hij b ...
Beste Slytherin, ik las dat bij jouw kindje reflux werd vastgesteld, wat heeft men jou juist aangeraden? Mijn dochtertje is nu 8 weken en we hebben al een hele weg afgelegd, eerst problemen met de darmpjes en daarna is er reflux bijgekomen. Overdag is het heel moeilijk om te slapen en ook snachts slaapt ze amper.... zeker na haar nachtvoeding slaapt ze niet. Ze slaat ook heel hard met haar armpjes en kreunt heel hard. Ze krijgt al omeprazol maar dit helpt niet voor de voeding niet naar boven te laten komen... daarom wou ik even bij jou polsen wat jullie moeten doen?
3 jaar geleden
Reactie op Marmer
Beste Slytherin, ik las dat bij jouw kindje reflux werd vastgesteld, wat h ...
Mijn dochter heeft ook ernstige reflux, ze heeft al van allerlei ziekenhuis bezoekjes gehad, echos vsn maag en darmen en 'pielarus' oid.. maar het is 'enkel' ernstige reflux..
De kinderarts zei dat het pure pech is en je er weinig aan kan doen dan de dingen die je ws al doet (op de zij drinken, rechtop etc etc)
Helaas kan je geen filmpjes plaatsen, maar bij mijn dochter kwam het uit neus en mond, de hele dag door.. probleem was dat ze wel groeide (ze poepte amper)
Ik heb gehoord dat een osteopaat ook kan helpen tegen spugen, en goede verhalen over gehoord, mss dat proberen?
3 jaar geleden
Reactie op Marina252
Hier ook een baby met verborgen reflux. Hij kon ook niet boeren in het begi ...
Mag ik vragen wat een osteopaat dan doet. Ik lees veel dat mensen daarheen gaan voor allerlei klachten (las bijv. ook vaak bij voorkeurshouding) maar kan me geen voorstelling maken wat die persoon dan doet
3 jaar geleden
Naar een osteopaat. Hij /zij kan de oorzaak achterhalen.
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/187-reflux-of-een-mondje-terug
3 jaar geleden
Bij ons kindje voelde hij bij bepaalde plekken op haar hoofd dat er spanning zat. O.a. bij de fontanel. Vervolgens heeft hij het hele zachte bewegingen haar lijfje bepaalde kanten op bewogen. We zagen haar steeds meer ontspannen tijdens de sessie. Na de sessie liet hij ons ook het verschil voelen. Wij konden het ook voelen. En onze dochter is zoveel relaxter nu.
2 jaar geleden
Hallo,
Onze zoon is nu ruim 3 weken oud. Na de voeding is hij erg onrustig. Overstrekt zich, laat veel boertjes, heeft snel de hik. Na de voeding zitten we gemiddeld nog een uur op de bank zodat hij kan uitbuiken. Toch na 1 uur of 1,5 uur gaat hij hikken en e.d als we hem in bedje leggen. Hij wil soms na zijn fles snel weer eten terwijl hij er net na de fles soms wat uit gooit. Kan dit reflux zijn?
2 jaar geleden
Reactie op Nouchjeee
Hallo,
Onze zoon is nu ruim 3 weken oud. Na de voeding is hij erg onrusti ...
Zou kunnen. Ik herken onze dochter hier wel in zij heeft verborgen reflux. Misschien kun je daar op Googlen en als je daarin je zoon herkend kunnje er iets mee. Onze dochter heeft nog steeds anti reflux voeding en voeding tegen darmkrampen ( dit gaat blijkbaar vaak samen) ze heeft er sindsdien veel minder last van. Alleen als ze ziek is