8 Reacties

2 jaar geleden

Jullie zijn er vlug bij hahha. Ik moet toegeven dat ik ook al aan het neuzen ben. Tijdens een rondleiding op een school zou ik persoonlijk kijken naar: -schooltijden (continue/klassiek rooster?) - zien de ruimtes er veilig en opgeruimd uit? Kinderen houden van een duidelijke omgeving waarin veel afgebakend is. Zie je dat terug? Is er rust op de gangen? - visie van de school. Past het wel bij jullie? En jullie opvoeding? - hoe lost de school het op als ze de bezetting niet rond krijgen? Of een lkr. Ziek is? Gaan ze dan naar huis? Worden ze verdeeld? - wat doen ze met leerlingen die onder of boven presteren? - wat is de procedure bij lln. die 'anders' zijn? -met welke instanties werkt de school? Denk aan hulp bij opvoeden, huiswerkbegeleiding etc. - werken ze samen met een peuterspeelzaal en een bso? - vragen naar pestprotocol. Dat is wat er in mij opkomt voor nu 😅 Succes!

2 jaar geleden

Wij hebben volgende week een oriënterend gesprek bij een school die nog moet starten. Helaas met de huidige wachtlijsten misschien toch weer te laat, maar ik ben dus ook heel benieuwd! Als je dingen zijn opgevallen morgen of handige vragen weet, hoor ik ze graag! 😁

2 jaar geleden

Hier moesten we er ook snel bij zijn (België). Onze dochter start 22 mei 2023 en is al ingeschreven sinds april 2022 😅 Ik ben zelf leerkracht dus hierdoor vond ik het nog moeilijker en ging ik op heel veel gaan letten. Ik vind het allerbelangrijkste je gevoel. Praat met de leerkrachten. Kan over vanalles zijn maar voel gewoon of er een klik is. Zou je hier bij deze persoon je kind willen achterlaten? Vind je de ruimte veilig en oké? Hoe wordt de zorg opgevangen? Is hier een extra leerkracht voor? Wat voor mij ook heel belangrijk was, was de speelplaats. Is het een kale grijze bedoening of is er gras, een stuk bos? 🤗 Veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Hier moesten we er ook snel bij zijn (België). Onze dochter start 22 mei 20 ...
Bedankt voor de tips😊

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Wij hebben volgende week een oriënterend gesprek bij een school die nog moe ...
Zal ik zeker doen😊

2 jaar geleden

Jullie zijn er vlug bij hahha. Ik moet toegeven dat ik ook al aan het neuze ...
Pff best veel eigenlijk 😅 Het is inderdaad gewoon kijken. We hoorde dat je er snel bij moet zijn en ik zag toevallig dat ze rondleidingen geven. Ik heb zelf op een speciale school gezeten dus geen idee hoe het op een gewone school gaat. Maar best veel dingen om op te letten. Gelukkig zijn we vroeg en is het vooral kijken en oriënteren. Maar ik vind het best spannend

2 jaar geleden

Vanochtend rondleiding gehad. Ging wel goed. Er waren meer ouders die ook goede vragen stelde. Dat was wel fijn. De rondleiding zelf werd door leerlingen gedaan. Dat was ook wel grappig hoe ze het deden. Ik nog naar meer scholen kijken maar ben blij om te weten hoe zoiets een beetje gaat.

2 jaar geleden

Hier mag je pas met 3 jaar inschrijven dus ik wacht nog een paar maanden. Waarschijnlijk gaat ze naar een montessori school. Ze presteren daar goed en het is een kleine school met redelijk kleine klassen. De andere scholen is allemaal 900 leerlingen en 30 kinderen per klas. Montessori past ook bij mijn opvoeding