45 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook een paar keer gehad (soms nog), en hij valt meestal na dat uur dan in slaap, een enkele keer toch nog even naar onder. We doen het middagslaapje max. 1 uur, en dan niet later dan 14.00 uur.
Twijfel iedere dag of ik er goed aan doe en of hij niet langer moet slapen, maar het werkt wel en hij is gewoon (bijna) altijd vrolijk 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Snbb
Oh my... en ik geniet nog zo van dat middagslaapje, vind 1.5u al zo kort.. ...
Haha ik zei vandaag nog tegen mijn vriend ik ben er echt nog niet klaar voor om het middagslaapje over te slaan 🤣. Hij is idd ook als hij 2 uur slaapt moe in de avond maar toch lukt het in slaap vallen dan heel moeizaam.
2 jaar geleden
Ons meisje van bijna 22 mnd slaapt ook ineens laat. Normaal gezien ging ze rond 19u naar bed en sliep dan tot 6u. Nu ben ik allang blij als ze om 21u/21.30 bij me in bed in slaap gevallen is! Haar middag slaapje is ook drama, die doet ze nu met een beetje geluk 1/1,5 uur op de bank.
Ze slaapt niet meer in haar eigen bed. Geen enkel slaapje. 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Nickky
Haha ik zei vandaag nog tegen mijn vriend ik ben er echt nog niet klaar voo ...
Dat gaat hier ook echt nog niet gebeuren! Mevrouw stort tegen 12.00 al helemaal in en is ook als ze rond 13.00 in bed ligt binnen paar tellen vertrokken. Dat middagslaapje is totaal niet het probleem😅
2 jaar geleden
Reactie op Mayo35
Ons meisje van bijna 22 mnd slaapt ook ineens laat. Normaal gezien ging ze ...
Ooo dat is helemaal drama als ze niet in dr eigen bedje wil slapen.. enig idee waar dat door kan komen? Last van dromen misschien? Onze dame laatste tijd wel veel last van ook namelijk, momenten dat ze in dr slaap ligt te jammeren, en soms ook in de nacht huilend wakker
2 jaar geleden
Reactie op Snbb
Ooo dat is helemaal drama als ze niet in dr eigen bedje wil slapen.. eni ...
We denken miss verlatinsangst. Dat is ook in 1x gekomen want ze had echt nooit problemen met slapen, sliep echt al lang de nachten door en had een regelmatig schema. Nu is dat alles weg🙄 ze slaapt gewoon niet als ze niet wil slapen maar daardoor crasht ze tegen het einde van de dag en is ze mega chagrijnig. Ze is wel ontzettend in ontwikkeling met taal! Heb ook ergens gelezen dat het slaapregressie kan zijn, die komt rond de 24 mnd voor. Ik hoop het!! Dan gaat het miss zo snel voorbij dat het gekomen is😵💫
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Nu al ongeveer 3 weken dat hij pas rond 21.30 in slaap valt (en normaal 19.00). Ik weet t ook niet zo goed 😣
2 jaar geleden
Die van mij slaapt ook pas laat. Is het echt zo'n drama? Ik kijk niet naar tijd ik kijk naar mijn kind. Ik heb geprobeerd haar om 19.00 te laten slapen maar dat kan zij niet. Ze is te jong voor geen slaapje, ook van een te kort slaapje wordt ze chagrijnig. Maar als ze lekker 2 a 2.5 uur slaapt duurt het langer voordat ze moe is voor de nacht en slaapt dus ergens tussen 20.30 en 21.30. Ze slaapt ook bij mij, want savond in haar bed lukt niet en hoeft niet. Ze wordt sochtends de ene keer om 6 uur de andere keer om 9.30uur wakker.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde,, toch blijven wij haar rond 19.00 uur op bed leggen ze slaapt meestal na 1 a 1,5 uur ik denk altijd dat ze der dag aan het verwerken is want ze ligt lekker al haar woordjes te oefenen en te spelen ik heb daar geen moeite mee uiteindelijk valt ze zelf lekker in slaap! Als we haar later op bed leggen gebeurt dit ook dus houden wij gewoon 19.00 uur aan! Smiddags slaapt ze meestal 1,5 uur (inderdaad altijd binnen 10 min vertrokken) en in de ochtend is ze tussen 7 en half 8 wakker dus ben meer dan tevreden😊
2 jaar geleden
Hier ook dikke pret. Al vanaf de dag dat de zomertijd is ingegaan. Sinds toen nooit meer een normaal goed ritme kunnen vinden. Sinds toen slaapt ze bij ons in bed, en lig ik altijd van 19.30-21.30 als een wousie en politie agent ernaast. Ze is aan het springen, trekt aan me haar, aan het draaien super actief. Terwijl ze wel moe is, want als we later naar bed gaan zit ze in dr ogen te wrijven en wordt ze baldadig en chagerijnig, als we in bed komen is het weer dikke pret en gaat ze niet slapen.. in dr eigen bed lukt helemaal niet, krijst ze zo 2 uur de hele buurt bij elkaar. Ik ben er moedeloos van, me avond waarop ik even de boel kan opruimen en rustig op de bank kan zitten lig ik nu zwaar geïrriteerd in bed met een kind die niet wil slapen maar wel moe is dus moet slapen.. bij oma slaapt ze netjes om 20.00 uur btw, geen idee wat ik verkeerd doe, heb al zoveel geprobeerd maar ze vertikt het gewoon. Wil graag me avondje rust terug😞