45 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op coco28
Hier ook dikke pret. Al vanaf de dag dat de zomertijd is ingegaan. Sinds to ...
O gatsie.. dat is helemaal drama ja! Wij hebben vorig jaar een periode gehad dat ze maar bleef huilen als we dr savonds op bed legde en uit de kamer gingen. Na bijna 2 maanden naast het ledikantje blijven zitten tot ze een keer sliep waren we er helemaal klaar mee en toen besloten 'gecontroleerd' te laten huilen, oftewel eerst paar minuutjes laten huilen, terug er heen, sussen en weer instoppen en weer gaan, 5 min laten huilen en weer terug enz enz, steeds wat langer. De eerste paar avonden vond ik een hel!! Mn man heeft die avonden op zich genomen en ik zat jankend beneden, uiteindelijk duurde het steeds minder lang tot ze het opgaf, sindsdien geen krijzend kind meer als we uit dr kamer liepen.
Bij ons in bed meerdere malen geprobeerd, maar dat word helemaal geassocieerd met dollen (dan doen we eigenlijk altijd op ons bed) dus als we dr in ons bed namen om te slapen is het alleen maar draaien en springen en dolle pret voor dr
2 jaar geleden
Reactie op Snbb
O gatsie.. dat is helemaal drama ja! Wij hebben vorig jaar een periode geh ...
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is! Heeft een hele tijd geduurd maar de aanhouder wint! Wij hebben geen ledikantje meer, maar een meegroei bed waar ze dus zelf uit kan🙈 nu wel spijt want dit is dus voor mij geen optie, naast het huilen gaat ze dus zelf uit bed waardoor het nog lastiger wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Snbb
Oo is het toevallig ook begonnen toen ze over ging naar het meegroeibed ...
Nee het was daarvoor al, het meegroei bedje heb ik gedaan om te proberen of ze daar wel in ging slapen toen het al drama was, ik dacht misschien is dat de oplossing maar zonder succes, en nu nog lastiger om dr in dr eigen bed te laten, want kan dr dus niet gecontroleerd laten huilen of erbij blijven, want ze gaat er dus steeds zelf uit nu🙈
2 jaar geleden
Reactie op coco28
Ze is nu 22 maanden maar dit is al paar maanden aan de gang😨
Hier ook een meisje van 22 mnd, precies hetzelfde verhaal!
We dachten idd ookal aan een "peuterbedje" maar dat is dan dus geen succes😬
Ze slaapt nu ook al ruim 2 mnd bij ons in bed, de nachten gaan goed alleen lig je zelf ook op bed wanneer zij moet gaan slapen. Hopelijk is het een fase idd en gaat het snel over🤞
Je doet het helemaal goed hoor mama!💪 twijfel niet aan jezelf, elk kindje is anders met een andere "gebruiksaanwijzing"
Wij modderen ook maar wat aan en we zijn wel blij te lezen dat er meerdere papa's en mama's struggelen met deze fase!
2 jaar geleden
Wij hebben ook een avondmens-dreumes 🙈 nu werkt die hitte ook niet echt mee denk ik, soms tikt de temperatuur op de babyfoon de 26 graden aan 😬
Maar het inslapen duurt hier ook dik een uur, soms langer. En dit hoort er bij haar een beetje bij zo ondertussen. Mogen we ook wel eens naar boven omdat de hele handel (knuffel, speen) weer naast het bed ligt. Soms denk ik misschien kan ze wel een langere wakkertijd aan, maar ook als we haar bijv. een half uurtje later op ved leggen blijft het zo. Ze is nu 2x 5 uur wakker. En met het middagdutje zitten we echt op 2 uur max, soms moeten we haar dan wakker maken dus heb ook niet het idee dat we die moeten inkorten!? Maar wie weet ook wel! Is alleen zo kort dat je dan even tijd voor jezelf hebt he hahaha.
2 jaar geleden
Reactie op Mayo35
Hier ook een meisje van 22 mnd, precies hetzelfde verhaal!
We dachten idd o ...
Fijn om even te lezen dat het niet alleen hier is, voor jou wel jammer dat je met hetzelfde te maken hebt. Ik hoop ook nog steeds dat het vanzelf wel weer beter gaat. Als ze eenmaa slaapt kunnen wij wel uit bed want dan slaapt ze goed door, maar ze slaapt pas 21.30 dus echt iets aan me avond hebben we niet haha.. maar goed, het is wat het is en ooit zal het wel beter worden 🙈😊
2 jaar geleden
Oooh ik wilde hier een topic over starten zie ik hem vrij boven aan staan! Hier nog z’n jongen (van 22 maanden) die eerst netjes tussen 19:00-19:30 in slaap viel (ik moet er dan wel bij blijven anders schreeuwt/huilt hij alles bij elkaar, en papa kan fijn weglopen😅) nu heb ik hem 19:45 op bed gelegd en het is nu 20:20 en mijn vriend heeft me afgelost, maar hij slaapt nog niet… echt allemaal spelen, kletsen af en toe liggen waardoor ik denk ja hij gaat slapen, maar nee😅. Eerst sliep hij dan ook tot 7:30/8:00 en nu is hij er soms al om 6:30. En ik heb nog een kleintje van bijna 5 maanden dus sommige nachten zijn kort🥲.
Maar het is dan (hopelijk) maar een fase😀.
2 jaar geleden
Ik heb trouwens ook sinds 1-2 weken dat, naast het late in slaap vallen (wat idd ook al enkele maanden zo is hier), ze snachts ook ineens weer 2 uur lang wakker is 😪 met kletsen lachen gillen etc. Heel vermoeiend want ik kan daar maar moeilijk mee slapen, je hoort het toch de hele tijd (en soms ontaardt het in huilen omdat ze alles naast het bed heeft gegooid, mogen we toch weer even eruit om knuffel en speen aan te reiken). Hopelijk is die nachtelijke fase weer snel voorbij, dat late in slaap vallen neem ik dan echt voor lief haha!
2 jaar geleden
Hier ook gehad en leek dus even een fase te zijn. Probeer ook naar je kindje te kijken en wat hij/zij nodig heeft.
Zo hebben wij geleerd dat ons meisje niet meer dan 2-2,5 uur moet slapen tussen de middag. Eigenlijk is voor haar 1,5 uur ideaal. En wij laten haar nooit na 14:30 uur slapen (leggen haar rond 12 uur in bed)
Als we ons hier niet aan houden hebben wij hetzelfde probleem als jou.
Ook worden ze ouder en hebben dus minder slaap nodig. Maar dat is echt per kindje verschillend.
Probeer dus even te puzzelen waar misschien de behoeftes zijn veranderd?
2 jaar geleden
Ja hier maakt t momenteel niet uit of ze nou 1.5u of 3u slaapt, maar probeer de laaste dagen inderdaad wat eerder smiddags naar bed te doen(was altijd rond 1u, soms wat eerder, soms wat later) zodat de ruk naar avondbedtijd dus wat langer word. Tot nu toe zie ik nog weinig verandering. Denk dat ze ook gewoon een uur verwerkingstijd nodig heeft tegenwoordig, om de dag af te sluiten. Ik probeer mezelf er maar gewoon bij neer te leggen dat ze wat later slaapt hahaha
2 jaar geleden
Hier nu nog steeds wakker 😂 lang leve de warmte.. het leek iets beter te gaan gisteren en eergisteren
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Niemand tips? Het is nu 2 uur ''s nachts en we zijn allemaal nog steeds wak ...
😱😱 jeetje.. heeft hij geen last van zijn oortjes ofzo ?
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Ik denk een combinatie van kiezen die doorkomen, verlatingsangst, warmte en ...
Ahh ja drama hè.. hier is het ook al een hele tijd feest.. ik denk dan hele tijd; oh zijn tandjes komen door, oh ja de warmte, oh hij wilt toch gewoon nog even bij ons zijn.. het is zo lastig, ze kunnen het nog niet heel goed zeggen natuurlijk