23 Reacties

VRIEND

één jaar geleden

Voelt ze ook kou aan in haar nek? En zijn haar voeten en handen ook koud?

één jaar geleden

Bij onze zoon is het nu 13/14 graden op de slaapkamer. Hij slaapt met een romper zonder mouwen, pyjama en sokken. Hij slaapt met een dubbel dekbed (2 van de ikea in 1 overtrek). Er zijn sommige dagen dat hij wat kouder aanvoelt. Misschien toch eens een deken proberen 😊

één jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Voelt ze ook kou aan in haar nek? En zijn haar voeten en handen ook koud?
Haar nek niet echt. Soms wel minder warm. Maar handjes zijn vaak wel koud. Heeft ze het dan koud?

één jaar geleden

Reactie op Nickky

Bij onze zoon is het nu 13/14 graden op de slaapkamer. Hij slaapt met een ...
Ik vind een deken zo eng. Ze draait nog zo veel en ligt door haar hele bed. Ben zo bang dat ze stikt onder een deken of vast komt te zitten met draaien.

één jaar geleden

Ik zou haar jeuk laten nakijken via huisarts (is het eczeem? Dan kun je voor droge huid basiszalf simplex aanvragen, zodat ze rustigere huid heeft. Paar keer per dag insmeren

één jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Ik vind een deken zo eng. Ze draait nog zo veel en ligt door haar hele bed. ...
Snap ik. Onze zoon lag eerst ook vaak onderste boven. Nu schravelt hij alleen nog naar boven toe. Wij zijn in de zomer begonnen met een laken los over hem heen te leggen, daarna losjes instoppen en zo steeds verder. Misschien een tip voor als je toch een deken wilt gaan gebruiken 😊

één jaar geleden

Hier ook echt koud. Ze slaapt met dikke puckababy, feetje pyjama en dekbed. Ze is sterke en kundig genoeg om daarmee om te gaan en slaapt ook heerlijk!

één jaar geleden

Reactie op elly899

Ik zou haar jeuk laten nakijken via huisarts (is het eczeem? Dan kun je voo ...
Ja is al bekend. Ze heeft eczeem heeft dat altijd als ze verkouden is iets is. We hebben zalfjes en smeren haar dagelijks in met zalf. Alleen nu is het geen eczeem maar iets aan de binnenkant. Zelfs met hormoonzalf blijft ze snachts vreselijk krabben en slaapt ze onrustig. Helaas kunnen we pas 19 januari terecht bij de dermatoloog. We zijn laatst al bij de huisarts geweest.

één jaar geleden

Reactie op Nickky

Snap ik. Onze zoon lag eerst ook vaak onderste boven. Nu schravelt hij alle ...
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker een keer proberen met haar middag slaapje

één jaar geleden

Hier 15 graden op alle slaapkamers, ze draagt een pyjama en heeft een dekbed en verzwaringsdeken. Gelukkig heeft zij het bijna nooit koud

één jaar geleden

Bij ons is het ook maar 13 graden vaak boven,, ze slaapt nu in een romper lange mouwen en een dikke slaapzak van de Hema,, dit is voor nu voldoende gelukkig kan altijd nog pyjama onder oid maar is voor nu gelukkig niet nodig

één jaar geleden

Hier ook 15 graden boven, is veel gezonder dan in droge verwarmingslucht te slapen hoor. Hier dikke slaapzak met mouwen aan en alle 3 m'n kinderen zijn nog in leven😜

één jaar geleden

Het geeft toch wat meer rust dat het bij vele ook koud is. Morgen kijk ik of misschien sokjes wat helpen. Bedankt voor de reacties 😊

één jaar geleden

Ik geef hier sokken aan. Mijn dochter slaapt bij me en ik voel als ze wat koud is en daar kleed ik haar de volgende avond op als ik merk dat ze wat onrustig sliep. Maar als ik het echt zo koud zou vinden op de slaapkamer dan zou ik vooraf even de verwarming aanzetten. Zodat de ergste kou weg is. Dan uit zetten als je kindje naar bed gaat

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik geef hier sokken aan. Mijn dochter slaapt bij me en ik voel als ze wat k ...
Ja dat doen wij ook steeds. Maar doordat de kamer open is de koud heel snel weer weg. Het is zeg maar de hal waar de voordeur is en dan de trap naar boven waar geen deur is. Dus je bent meteen boven in de slaapkamer.

één jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Ja dat doen wij ook steeds. Maar doordat de kamer open is de koud heel snel ...
Ohja dat is lastig. En laten wordt ook niet geadviseerd...en zeker omdat je aangeeft dat de verwarming slecht regelbaar is. Kun je niet de knop vervangen zodat hij betrouwbaarder is? Alleen toen mijn dochter heel klein was soms heel de nacht laten branden maar echt heel zachtjes zodat de ergste kou weg was. Maar heel eerlijk denk ik dat het minder koud is dan bij jullie als ik het zo lees. Succes.

één jaar geleden

Ik denk ook dat je gerust een dekentje kan gebruiken.. je ligt zelf op scherp en ze slaapt bij jullie. Als ze het koud heeft zal ze wakker worden/huilen en zo ook als iets niet fijn is. Onze kleine (inmiddels toch al best grote vent) heeft altijd zijn "deekie" zoals ie het zelf noemt. Dat is een heel zacht dekentje met waar hij ook echt mee ligt te tuttelen. Al van kleins af aan. In een slaapzak met pyjama en romper sokjes.

één jaar geleden

Ons zoontje is ook van oktober 2020 en bewoog ook veel. Ik was als de dood om een deken te gebruiken, maar het werd zo koud dat we het toch zijn gaan proberen. De eerste nachten sliep ik bijna niet 10x op de babyfoon kijken, maar sinds hij met dekbed (en slaapzak) slaapt draait hij helemaal niet meer. Ik stop het dekbed wel in aan de zijkanten en onderkant. Als hij een nachtje bij ons in bed slaapt niet dan gewoon bij ons onder de deken en dat gaat ook goed. Succes!

één jaar geleden

Slaapt sindsdien in ieder geval een stuk beter

één jaar geleden

Als ze wakker wordt s’ nachts kan je ook altijd even haar temperatuur meten, dat kan ook een hoop zeggen of dat ze het echt koud heeft. Zo lastig met die kindjes.. bij te warm is natuurlijk ook weer niet goed. Hier is het ook echt zoeken, een deken hoef ik hier niet te proberen want dat wilt ons zoontje niet..🙄